Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg fikk tilbake mensen i oktober etter forrige svangerskap. De to første gangene hadde jeg kraftig blødning, men ikke den siste gangen som var i desember. Er derfor usikker på om jeg er 6 eller 10 uker på vei... Leter hele tiden etter nye "graviditetssymptomer". Magen er oppblåst, har stikking og murring innimellom, og har såvidt merket antydning til morgenkvalme. Noe mer utflod også. Men ingen vektoppgang ennå. Jeg nyter min lille hemmelighet! Har mest lyst til å fortelle det til alle, men min samboer og jeg ha bestemt oss forå vente. Har et barn på 14 mnd, og er storførnøyd med aldersforskjellen :-) Hvordan er det med dere??
Hvitkløver2020 Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde mens sist 16des-09. Fant ut at jeg var gravid den 14jan, men hadde mistanke siden jeg hadde masse murringer og vondt i korsryggen fra ca 4dager etter befruktning.. Det ga seg når jeg nærmet meg ikm dato. Ingen symptomer annet enn litt ømme bryster. 5+6 i dag=)
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er i lik situasjon som deg, har et barn på 12 mnd, og fikk mensen tilbake nesten regelmessig, men i Desember var den annerledes, mindre og tidligere, så jeg er også usikker på om jeg er 6 eller 10 uker på vei. Det sies det er lettest å se hvor langt man er på vei dersom man tar UL før uke 11. Jeg har gått opp 2 kg allerede, fått en god appetitt hehe! Ellers god form, selv om jeg er trøøøttttttzzzzzzzzzz.
Speechless Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 har ikke gått noe opp i vekt enda;-) Jeg hadde en rar stikkene følelse i brystene dagene før mensen skulle ha kommet. Jeg var mer hissig enn vanlig, men samtidig så var jeg ekstremt glad også. Uten å ha noen spesiell grunn. Hadde unormalt mye utflod!! Stikking og murring, sprang på do hele tiden. Nå er jeg også litt kvalm, men mest om kvelden. Jeg tror jeg er ca 5 eller 6 uker på vei. Men jeg aner ikke om man kun regner med fosteret sine uker, eller om man regner med alt fra siste mens??
voe Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er 7+2 i dag. Ekstrem kvalme og oppkast, gått ned 5 kilo. Alle de andre symptomene som ømme bryster og øm mage, murring i magen forsvant da kvalmen inntraff for litt over en uke siden. Men det er sikkert fordi jeg er så dårlig at alt det andre ikke er så "viktig" lenger.. Ser fram til uke 12!! Har en konstant "død" smak i munnen... Dette er mitt første svangerskap og jeg vurderer sterkt å la den lille bli enebarn hehe
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 HEI VOE jeg og har hatt hyperemmesis i mine svangerskaphar hatt et ubtakk og det var på mellomste da jeg ble gravid når eldste var 6mnd ...jeg ammet mye enda da så da tror jeg kroppen registrerte det hehe. har du forresten fått noe kvalmestillende...og klarer du og behilde noe av det du spiser eller drikker? et lite tips er og blande eplejuice/most og farris da du får i deg salter og sukker ...det er det du får i intravinøsen...mne om du ikke klarer og holde på noe og begynner og bli dehydrert så bør du kontakte legen for og bli innlagt slik at de klarer og stoppe det for en stund. jeg er 5+3 intil jeg skal til UL og få tremin da jeg ikke fikk igjen mensen før jeg ble gravid. jeg har godt opp 1 kilo ca og håpe rda at jeg skal slippe en ny omgang med hyperemesis da jeg har begynt på kvalmestillende forebyggende. 1 tablett nå i starten så skal jeg opp til maks 3 eller over til sterkere om disse ikke hjelper.
voe Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Hei Ja, jeg fikk reisesyketabletter av legen på fredag. Har tatt to hver kveld og har kommet meg veldig Prøvde med en i går, og det ser ut til å ha gått greit. er litt mer uggen enn jeg har vært de to siste dagene, men man skal jo være litt sånn når man er gravid Men jeg er glad for at disse virker for det var like før jeg ble innlagt. Tisset ikke på 2 dager.. Men i morgen skal jeg tilbake på skolen og nå har jeg nettopp vært på tur med hunden, så ting ser lysere ut
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Hvis det er helt ekstremt ille så finnes det noen stikkpiller som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på som jeg vet en del av hyperemesisene vi har hatt innom (er sykepleier) har fått med seg hjem. Ellers så har en del god effekt av afipran, men usikker påhvordan det forholder seg til langtidsbruk og gravide.
Jayz Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Er i uke 7-8 ca.. har ikke gått opp noe i vekt, er litt småkvalm men går bedre bare jeg spiser noe. Har litt ømme bryster og de har blitt større! Er ganske opp og ned i humøret....hehe... Har murring innimellom også. Jeg hadde veldig oppblåst mage og problemer med litt forstoppelse rundt uke 5, det har roet seg betraktelig nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå