Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 jeg vil bli tynn å fin. OG gravid! Jeg er flink med kostholdet på dagtid. Men når kvelden kommer, så MÅÅÅ jeg bare ha noe. KLARER virkelig ikke å styre unna. Nå har jeg nettopp spist en sjokolade. Vil bare synke i jorda! *sytsyt* Jada, vet det kun er min egen feil.. Men jeg syter alikevell:p
Michaels mamma Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Slutt å bebreide deg selv og slutt å bare bruke viljestyrke. Du bare MÅÅÅÅ ha sjokolade fordi blodsukketer ditt er lavt. Jeg kjenner problemet godt, og det som hjelper (men det er ikke nødvendigvis så fristende) er en skikkelig grovbrødskive. Fullkorn og greier. Det er bevist, i hvert fall av noen forskere, at det vi vil ha når vi blir skikkelig sultne er det som inneholder mye energi (les: sjokolade). Men å bebreide seg selv er ikke vits. Prøv heller å spise en litt mindre bit i morgen, og en enda mindre bit dagen etter der. Og så går det an å ikke ha noe snop i huset, det blir brått litt mer tiltak hvis du må reise på butikken/kiosken/bensinstasjonen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Ja, skal prøve på det! Tusen takk for svar:)
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 det er også bevist at om du ikke spiser nok på dagtid blir for flink at du ikke spiser nok måltider så kommer blodsukker fallet på kvelden og du fyser...spiser du nok mat og er flink på og spise de fasste måltiden vil etterhvert den kvelds fysen minske og forsvinne mere og mere. jeg vet har erfart ...jeg veter nå 120 kilo
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 en dag bør se ca slik ut ... si du står opp kl 07 spise frokost innen 0,5t ett eller annet dette er veldig viktig 1,5 -2 timer etter dette spiser du en frukt eller et knekkebrød,noe gr saker(mellom måltid altså) 2 t etter dette spiser du lunch skal innholde trege karbohydrater(altså grov brø ,fullkorspasta osv) protein( har du med deg niste?lag med deg salat, middags rester eller brødskive ...ta dobbelt så mye pålegg på gjerne 5 skiver skinke osv og hels ha noe gr.saker til. 2 timer senere nytt mellom måltid samme som oppe men man bør gjerne ha mere enn 1 frukt da det gjerne er lengre tid til middag. 2-3 t imer etter Middag (er ikke alltid man klarer det så da heller litt mere i mellom måltid) så kvelds 2-3 t etter middag ..siste måltid skal spises så det er minst 2 timer til du skal legge deg...legger du deg kl 24 da er siste måltid kl 22 ikke legg deg sulten. så om middag er kl 17 hos dere og legge tid kl 24 vil det si siste måltid kl 22 17-22 er 5 timer det vil si det blir for lang tid i mellom så spis gjerne kvelds maten kl 20 og om du vil ha noe etter dette knask noe nøtter, spis en frukt kl21.45-22 dette har hjulpet meg en masse husk også om du har trent så skal du ha noe og spise med engang etterpå en youghurt,1 skive, 1 frukt, en nutrilett sjokolade husk også og få i deg nok væske drikk mest vann dette ble sikkert noe rotete ja ..beklager håper dette er til hjelp
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Tusen takk for alle svar! Skal prøve så godt jeg kan å stå på! Lykke til dere også. Vi klarer det! har en litt bedre dag idag, som dere sikkert skjønner. hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå