Gå til innhold

hjelp... Tror jeg mister melka....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viss dette er tilfelle er det kjempe leit! Jeg vil ikke slutte å amme allerede!

Den siste uken har jeg måttet gi gutten min MME i tillegg til melka mi..

Føler jeg ikke har like mye som før. Når jeg pumper begge får jeg bare rett over 100 ml, før fikk jeg sikkert 220 når jeg pumpet begge.

Virker heller ikke som han har tolmodighet til å sue så mye, pga han vet sikkert at det ikke er så mye å få fra puppen lenger... :(

Kan jeg få opp produksjonen min igjen? har noen mistet melka og fått den opp igjen??

Gutten min er snart 4 mnd.

Håper på tips, og erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må ikke pumpe deg for å se og henge deg oppi hvor mye melk du får ut. Babyen får ut mye mer melk enn pumpa! I tillegg så bør du ikke stresse deg opp av dette, men heller legge han til oftere rett og slett for å øke produksjon igjen. Hver gang du velger å gi flaske istedet har du jo valgt bort ammingen på en måte. Men ja, du kan og bør gi han flaske ETTER du har prøvd å lagt han til i noen minutter og det definitivt er tomt. Kan komme mer enn du tror. Dette er mitt råd. Håper det ordner seg!:)

Lykke til!:)

Skrevet

Jeg må si meg enig i det andre innlegge her, og råde deg til å amme han oftere. Det er jo gjerne slik at man har "øke-dager", dvs dager hvor man bør amme oftere enn ellers. Jeg tror også det er smart at du prøver å slappe av, da stress kan ha en dårlig effekt på produksjonen. Bruk noen dager på å amme ofte og slapp av mens du gjør det. La også barnet ditt ligge så lenge han vil ved puppen, for å tømme den helt.

Lykke til, så håper jeg det ordner seg for deg:)

Skrevet

takk for raske svar :)

Jeg skal prøve på det dere sier.. Men kommer sikkert til å bli litt vanskelig. Fordi han virke på en måte ikke alltid interesert i brystet, noen ganger og noen ganger ikke.. Han suger litt, snur seg vekk, og prøver igjen stakkar.. Men det virker ikke ut som det kommer noe serlig, i allefall ikke fort nok..

Skrevet

Bare la han suge og suge, det øker produksjonen din.

Får du ut 100 ml på en pupp, eller på begge? Jeg får omtrent 90 ml ut ved hjelp av pumpa på begge brystene, men har mer en melk nok for det! Tror bare ikke utdrivingsrefleksen min virker godt nok når jeg pumper meg, og det kan være tilfelle hos deg også.

Jeg har fått mellkespreng igjen de siste dagene, og produserer mer enn han kan klare og spise og grunnen er nok at jeg pumpet meg til et nattmåltid her om dagen da jeg skulle på en liten fest. Da pumpet jeg det jeg klarte, og lot han faktisk spise et helt måltid på brystene mine ETTER at jeg hadde tømt det jeg gadd (90 ml med pmpa som nevnt, og håndmelket 30 ml rett i koppen). Da virket det som om brystene mine nærmest trodde at jeg skulle fø på TO unger, og resultatet er deretter. Så moralen er: Det er mer melk i brystene dine enn du tror og om du likevel tror du har lite melk så kan du jo gjøre som meg: Pumpe deg for å stimulere produksjonen. (Men det er egentlig ikke anbefalt, for nå går jeg rundt med mer melk i puppene enn han egentlig har bruk for...)

Skrevet

jeg får ut 100 ml til sammen..

Hvor ofte og hvor mange dager pumpet du deg for å få opp produksjonen?

Skrevet

Jeg pumpet meg ikke for å få opp produksjonen, det var bare en bieffekt av at jeg pumpet meg én kveld, fordi jeg skulle til en venninne og feire bursdagen hennes. Vet ikke om du vil oppleve samme effekt... Men hovedpoenget mitt er at jeg tror ikke du skal være redd for å miste melka di. Gutten min er bare 2 måneder da, men han oppfører seg likt ved brystet enkelte ganger som din gjør, og dette er noe han har begynt med i det siste. Han er ellers rolig og blid - sover mye - og jeg har ikke noen grunn til å tro at han får i seg for lite mat. Hvis du er i tvil anbefaler jeg deg å veie barnet på helsestasjon og eventuelt ta deg en prat med helsesøster!

(Kanskje det ikke kom godt nok fram, men jeg fikk også ut 90 ml til sammen, men det betød ikke at brystet var tomt for det. Har du prøvd å håndmelke deg etter at du har pumpet deg? Da ser du jo om det er mer melk igjen, noe jeg nesten kan love deg at du opplever at det er!)

Skrevet

jeg har trøbbel med det ene brystet som ser ut til å ikke vil produsere nok melk.prøvde å pumpe meg et par ganger med manuell pumpe og fikk ut 10-30 ml...fikke helt hetta og trodde verden skulle gå under...:)

men så ble jeg obs på at man har mer melk i puppene enn man tror, og til meg er det utdrivningsrefleksen som svikter i den ene puppen. fikk da nesespray fra lege som hjalp.

jeg legger nå babyen min til puppen annenhver time,og drikker ammetemed maltekstrakt og vørterøl:)

har blitt bedre men kommer ikke til å bli noen overproduskjon her i gården nei...

helsesøstra sa at jeg skulle prøve å legge babyen til hver andre time i en uke,/pumpe meg med elektrisk pumpe, og om natta amme/pumpe meg hver tredje time for det er da melkeproduksjonen er mest effektiv.

så får vi prøve og se da...

jeg fant ut at ved å legge babyen til puppen,legge en lett klut over ansiktet og gå mens jeg ammer funker,for da blir han litt dysset i halvsøvne og han ammer lengre...:)

anbefaler deg å snakke med helsesøstra,det hjalp meg iallefall!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...