Gå til innhold

Dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å døpe vår lille. Men siden dette er vår førstefødte har vi aldri gjort det før, og har heller ikke involvert oss i hvordan det gjøres når de rundt oss har arrangert dåp heller.

Så det jeg lurer på er da hvordan går jeg frem for å forberede dåp? Hvem skal jeg kontakte for å planlegge dåpen, velge dag ol? Hva annet er det jeg må tenke på i forbindelse med dåpsforberedelser?

Er helt grønn på dette.. Håper noen kloke hoder kan opplyse meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på Google på navnet til kirka dere sogner til. Gå inn på nettstedet dens. Gå videre inn på kontaktinfo. Finn telefonnummer der. Ring dem.

Andre saker i forbindelse med forberedelsene: skal dere ha selskap etterpå? Hjemme hos dere, eller leie lokale? Antall gjester? Hvilken mat? Hvor mange/hvilke kaker? Skal invitasjoner, bordkort og takkekort stå i stil til hverandre? Husk å skrive "s.u." (svar utbedes) innen xx.xx.xxxx. (dato) slik at denne datoen er i god tid i forhold til de som dere eventuelt skal kjøpe maten hos på innbydelsene. Skal dere kjøpe mat eller lage den selv? Skal dere leie inn folk som kan servere mat i selskapet, eller skal man forsyne seg selv? Et eget gavebord bør dere ha. Blomster og dekorasjon kan være greit å tenke på. Skal dere ha sanger/taler i selskapet? Hvem skal ønske velkommen?

Det var det jeg kunne komme på nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...