Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Alle snakker enten om malt eller fenikkelte, men jeg har aldri hørt om hverken. Kan noe fortelle meg hva malt er, og hvor får jeg tak i det?? Hvis jeg skal sånn gjette på malt, så sier det meg alkohol.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 MOSS MALTEXTRAKT har vært solgt i norske butikker i en årrekke, og i det tyvende århundre var det forbudt i følge norsk lov å bruke maltekstrakt til hjemmebrygging av øl (hjemmebrygging av øl var lovlig kun dersom man maltet kornet selv). De bruksområdene som er angitt på glasset (enda den dag i dag) er: «Maltextrakt er av leger anbefalt som styrkemiddel, maveregulerende og som ernæring for spebarn, ublandet eller oppløst i varm melk. Maltextrakt er utmerket til bruk i brød og kaker.» FENNIKEL Fennikeloljene gir te av fennikel en krampeløsende effekt i hele fordøyelsen, det lindrer godt kolikksmerter og demper kvalme. Fennikelen er så mild og god på smak at te også kan gis teskjevis til spebarn med tremåneders-kolikk. Teen har ofte en lindrende effekt på kolikken. Mor kan også drikke te av fennikel, fordi de aromatiske oljene er fettløselige og vil gå over i morsmelken. Den krampeløsende virkningen til fennikel går også på galleganger, urinveier, livmor og annen glatt muskulatur i indre organer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå