Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Lurer egentlig litt på dette. Jeg har blogg selv, men bare for inviterte lesere. Der legger jeg ut bilder, videoer og skriver litt om hva som skjer i familien og livet mitt. Dette synes foreldre, søsken, tanter og onkler er koselig siden vi bor langt unna, men: Hva er vitsen med sånne blogger som alle kan lese? Hvorfor vil folk at hele Norge kan gå inn på bloggen deres og lese om alle små og store ting som skjer?? Håndarbeidsblogger, matblogger, osv er veldig greit å følge med på, men hvem bryr seg om at Kristine Mossing har kjøpt seg nytt dynetrekk (ja, jeg gikk inn på bloggen en gang for å se hva alle snakket om) og hvorfor har hun behov for å fortelle akkurat det til alle som er inne på bloggen hennes? Hva synes dere? Er jeg gammeldags og teit siden jeg mener dette?
duracellmamma Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Nei du er ikke det, men alle mennesker er forskjellige. Jeg har en åpen blogg og hva mennesker syns om den får de nå syns, jeg bryr meg ikke for jeg gjør dette for meg selv, og ikke alle der ute som skal dømme alle bloggere Ha en fin kveld videre
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Har tenkt det samme.Hvorfor tror de at hele Norge har int i å lese om alt de gjør osv. Har selv blogg,men jeg legger for det mest ut bilder,også skriver jeg litt i ny og ne.Legger ikke ut innlegg hver dag,em har en viss behov for å skrive og en viss behov for å "skryte" litt av barna mine til familien.Hehe Så er det en fin måte å skrive dagbok på,er jo litt morsomt å se tilbake på. Men,skjønner ikke vitsen med å legge ut hva man har på seg,alt man har kjøpt og masse privat info.
Cat.68 Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg er så gammel at jeg ikke kjønner helt hva blogger går ut på en gang. Altså jeg har jo fått med meg at det er en form for hjemmeside, men er det slik at man må betale for å lage den? Og at man får penger for jo flere som ser den?? eller hur henger det ihop egentlig??
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Sikkert av samme grunn som du viser alle i din familie hva dine barn gjør. Hadde du ringt hele familien om den minste spiste hele posjonene sin med grøt? Eller datt og fikk kul i panna? Hadde du sendt sms, eller tatt en telefon for å fortelle akkurat det? Hvis ikke, så lidere du vel av det samme som Mossing, bare i litt mindre grad. Jeg greier å ringe mine når jeg vil si dem noe, trenger ikke vise det over en blogg.
Gjest Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes det er morsomt å blogge. Jeg liker å skrive og jeg liker å lese andre blogger;) Nå er kanskje ikke min blogg den mest personlige og jeg har heller intet behov for å blogge hver dag, blogge om hva jeg spiste til middag eller at venninna mi sa "koz og klemz" på sms en mandag kveld midt i repsrisen av Derrick. Jeg blogger når jeg har noe å skrive om og når jeg er i det "kreative-hjørnet". Kjekt å ha noe å gjøre når man bor lengre ut på landet:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Ja, men grunnen til at jeg laget bloggen er fordi min familie ønsket å se mer bilder av barna mine, som de skjelden får se. Det er jo fordi de er min nærmeste familie, og vi ønsker å ha kontakt selv om vi bor langt unna. Vi snakker mye i telefonen også, men de vil jo gjerne se med egne øyne at det lille barnebarnet deres har lært å reise seg opp, og at hun kan vise hvor stor hun er osv. Forstår ikke hvorfor folk vil se hva som skjer i helt fremmede personers liv, og hvorfor disse ønsker å vise så mye av seg selv til andre? HI
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Er det ikke like enkelt å sende mail med bilder? Du fornekter det, men du har akkurat samme eksponeringsbehovet, bare i mindre grad. Din familie vil se barnebarn/tantebarn el. Fremmede vil se fremmede, på samme måte som de ser reality. Action hos fremmede. Fremmede som de ikke hadde brydd seg om ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå