Gå til innhold

Er det mange som er sykemeldt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer egentlig. Selv har jeg til nå vært sykemeldt 4 dager, og brukt 2 egenmeldingsdager. Skal på jobb igjen imorgen, men føler at det kommer til å tappe meg for all energi. Føler det herjer en "sykdom" i kroppen, er helt satt ut. Var hos legen idag, og det er ingenting galt med meg annet enn alle svangerskapssymptomene. Legen tilbydde meg SM, men har virkelig lyst å jobbe, tiden går så utrolig sakte ellers. Er dessverre redd for at jeg kommer til å ligge i sengen i flere dager etter de neste kveldsvaktene mine, og at det går utover familien min. Skikkelig dilemma dette, vil jo aller helst fungere. ("Syte, syte," må bare si at jeg er veldig fornøyd med å være gravid, kunne ikke vært mer takknemlig da!!)

Lurer bare på om det er mange her som er sykemeldt, og hvordan det går med dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykmeldt. Har vært det i litt over en uke nå og hadde første svangerskapskontroll i dag. Ble sykmeldt 4 uker fremover for formen er elendig og som legen min sa; du har ingenting på jobb sånn som du er nå. Jeg syntes det verste med å være sykmeldt er den dårlige samvittigheten jeg har ovenfor jobben, men så tenker jeg også at jeg har aldri vært sykmeldt før og ikke akkurat misbrukt egenmeldingene mine. Og det stemmer det som legen min sa - jeg har ingenting å gjøre på jobben nå.

Sover utrolig dårlig om natta, for er liksom aller mest kvalm da, og når jeg blir sliten får jeg migrene. Stort sett så sløver jeg meg derfor gjennom dagen. Er såpass dårlig at jeg ikke orker å være utenfor huset eller handle, men jeg scrapper litt i fotoalbumet og gjør annet smått som jeg orker.

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i vel en uke, er sykemeldt til mandag.. Skal vurdere da om jeg skal prøve meg på jobb igjen. Det er kjedelig å ikke kunne være på jobb, men jeg har rett og slett ikke energi. Klarer ikke engang å fungere normalt hjemme (matlaging, klesvask osv), så da har jeg iallefall ikke overskudd til å jobbe.

Jeg mener man må lytte til kroppen, det er store forandringer den gjennomgår for tiden!

Skrevet

skulle gjerne ha vært sykemeldt i noen uker...men er den eneste på min arbeidsplass så da må jeg stenge sjappa å det blir ikke aktuellt =(

Har null energi å meget kvalm til tider....

huslige sysler klarer jeg heller ikke, ingen klesvask å sånner ting...

føler meg tygd og utspyttet...

håper at energien kommer om noen uker når man er ferdig med disse 3 første mnd=)

Skrevet

Jeg har vært halvt sykemeldt i 2.5 uke og skal fortsette med det ut februar i alle fall. Til jeg har passert 12 uker i alle fall og så får vi se derifra.

Grunnen til at jeg er SM er pga jeg har mistet 3 ganger i exu, ma og sa fra april-okt-09 og gyn og jeg vil ikke pushe meg for mye nå. Deilig å gå hjem etter lunsj om dagen for jeg er usiiiigelig trøtt. Går på Crinone som gjør trettheten enda verre. Men jeg kjenner at halve dager holder akkurat nå. Gjør jeg for mye begynner jeg å spy, så kroppen sier klart ifra om hva jeg orker for tiden.

I tillegg har jeg kjent de siste 2 ukene at bekkenet er litt kranglete så det er greit å ta det litt rolig nå. Hadde bekkenløsning med gutten vår fra uke 10 så jeg skal være litt flinkere å ta hensyn til det denne gangen.

Problemet mitt med jobben er at sjefen faktsik ga meg beskjed i går at selv om jeg er halvt sykemeld, forventer han at jeg ØKER aktivitetsnivået mitt (som i utgpkt var godt nok da jeg jobbet fullt)!!!!!!!!

Er så fortvilet at det går ikke an. Og når han kommer og sier sånt og regelrett straffer meg for at jeg er SM, blir jeg i alle fall ikke motivert for å bli raskt friskmeldt igjen....

Utrolig kjip situasjon som jeg slett ikke vet hvordan jeg skal løse.... Har tenkt at jeg ikke skal tilbake etter permisjonen og har jo da helst et ønske om å avslutt min tid i den jobben uten å lage noe baluba og få en god attest.....

Skrevet

Må si jeg ble ganske overasket over sjefen din som sa at han forventer at du øker arbeidsintensiteten. Grunnen til at man er SM er jo at man ikke er frisk nok til å være på jobb, og da øker arbeidsitensiteten de timene jobber ved siden av SM skurrer fælt i mine ører.

Jeg er ikke SM nå. Men jeg har to svangerskap bak meg hvor jeg var SM store deler av begge svangerskapene pga. bekkenløsning. Enn så lenge så er jeg glad for hver dag som går uten at bekkenet trøbler for mye!

Skrevet

jeg har vært sykemeldt i 3 uker, og blir mest sannsynlig en liten stund til. jeg har hyperemesis, og er kvalm 24 timer døgnet. jeg har en mann som jobber mye, og 2 unger som trenger middag, leksehjelp, og rene klær. det er alt jeg klarer. skulle vasket huset siden jul, men har enda ikke klart å starte. det blir sikkert i morgen, tenker jeg hver kveld...hehe

alt har sin ende, og håper snart jeg blir kvitt all uvelheten og kan nyte svangerskapet. gleder meg til å jobbe igjen, men nå må jeg bare innse at det ikke går. dette er bare snakk om en liten periode i livet, så håper alle dere som er sykemeldte klarer å være det uten dårlig samvittighet.

akkurat nå er det lov å tenke på seg selv:)

Skrevet

Er sykemeldt pga sterk kvalme og magesmerter om ettermiddagen og kvelden. Legen sa at jeg ikke hadde noe i jobb i gjøre og at det var viktig at jeg tok det med ro og slappet av. Kan se dårlig ut for meg og komme i jobb igjen. Sliter med bekkenet etter svangerskap nr 2 og har alt avtalt med fyso. at jeg skal få behandling om 1 ukes tid.

Skrevet

jeg har vært sykemeldt i litt over en uke nå.. å er sykemeldt fram til 14 feb.. foreløpig...

Skrevet

har vært sykemeldt i 3 uka mi nå.. skal være 100% sykemeldt fram til 7 feb. Fra 8 feb fram til 28 feb skal jeg være 50% sykemeldt.. men skjenner at det funker dårlig.. ikke bare det at jeg er veldig dårlig men har blitt mobbet og trakkasert på jobbben av sjefen og kollegar rett før jeg ble sykemeldt. Så sjøl om jeg jobber halvedager vil det si at jeg må stå der fra 4-5 timer oppreist på ett betong gulv uten å få sitte el en 5 min pause og ta meg en liten matbit og det funker bare ikke for meg

Skrevet

Jeg er sykmeldt 100% i 16 dager, pga sterk oppblussing av atopisk eksem og jobb i helsevesen som forverrer dette. Har få plager ellers, er i 6+0 i dag.

Skrevet

Jeg er idag 13 uker på vei. Har i neste uke vært 30 % sykemeldt i 1 mnd da jeg har vært utrolig trøtt og uopplagt. Har hjulpet veldig på meg å kunne begynne litt over kl 10 i stedet for kl 0730 og 0800. Nå begynner jeg å kjenne litt i bekkenet når ettermiddagene og kveldene kommer, noe som er helt ukjent for meg, selv om jeg har ei datter på 6 år. Var ikke plaget med henne. Er usikker hva jeg skal gjøre, om jeg skal høre om 50% sykemelding, da jobben min er stort sett foran en pc, som kjennes i bekkenet etter noen timer.. Ikke lett dette, for man taper faktisk økonomisk på å være sykemeldt. Utrolig nok..

Skrevet

Jeg har vært 50%sykemeldt i to uker, skal til legen på tirsdag. Får nok en ny sykemelding. A.S du sier man taper økonomisk ved å være sykemeldt? Det forstår jeg ikke, jeg får samme lønn når jeg er sykemeldt som ellers?

Skrevet

Det er vel kanskje vist du er sykmeldt sammenhengede i mange måneder at du får litt mindre penger? Jeg vet ikke??

Jeg har vært sykmeldt en uke og fikk to nye uker i dag! Gud det er kjedlig å vær hjemme! Blir ikke gjort så mye heller da, for formen er jo ikke akkurat på topp, så da blir det veldig mye pc og tv! Litt spising, men har lite matlyst... gleder meg bare til jeg snart er i uke 12, da skal d vel bli bedre?? Hehe...

Skrevet

Det er ei fattig trøst å høre at det er flere som ikke klarer å jobbe. Selv kom jeg meg igjennom de to kveldsvaktene jeg hadde denne uka, men som jeg fryktet har det tappet meg totalt og formen er verre enn noen gang. Er så ubeskrivelig kvalm, skulle ikke klare å komme meg opp av senga idag etter tolv timer søvn. Syns så synd i mannen som gjør en kjempejobb hjemme med hus og ettåring, fordi jeg ikke har noe til overs, alt har gått til jobben. Føles ut som jeg har omgangssyka her..

Har en veldig bra fastlege som har ringt meg to dager denne uka for å høre hvordan det går, og tilbudt SM, men jeg har vært fast bestemt på å jobbe. Men blir garantert å be om SM fra mandag om formen ikke bedrer seg. Sitter kun og hangler på jobb, og hver time er en kamp. Slik skal det ikke være. Nei, nå skal jeg svelge stoltheten og innse at meg og spira er viktigst, samt å ha litt ekstra til familien min;)

Håper formen til dere alle blir bra snart!! Tenk så deilig når vi sitter med den lille babyen i armene våre, da er alt glemt;)

Skrevet

Jeg ber ikke sykemldt, men fin form foreløpig...er 6+2...Men Jenter: istedet for sykemld må dere heller få dere svangerskapspenger!!! Funker på samme måte som sykemld, og får like mye penger. Men istedet for at du "bruker" opp sykemld kvoten kan du få svangerskapspenger som er sykemld pga at du ikke kan være på jobb pga graviditet...legen og jordmora SKAL kunne dette, men ofte er jordmødrene bedre på dette, og arb.giver skal også kunne dette....

Et eks: Dersom man pga graviditeten er sykemldt i 5 mnd i svangerskapet, også skjer det noe under fødselen som gjør at man må fortsette å være sykemldt, så kan man bare være sykemldt i 7 mnd..og da må kanskje far overta permisjonen...men har man svangerskapspenger og man må bli sykemldt etter fødselen, kan man være sykemldt 12 mnd...dette er mye mer økonomisk gunstig og man får mer tid på seg å bli frisk.... snakk med legen eller jordmora om dette... tvi tvi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...