Gå til innhold

En ting jeg har lurt litt på..

Musemor med tre søte små

Anbefalte innlegg

En ting jeg har lurt litt på, både denne gang og sist.

Når men mister, for eksempel ved en MA.

Man kommer på sykehuset og er helt knust, jeg hadde med meg mannen min som også var helt knust. Jeg fikk disse pillene, de siste skal tas i morgen tidlig. Mannen min fikk streng beskjed om å være der da.

Jeg fikk en uke med sykemelding.

Hvorfor tilbyr de ikke mannen en sykemelding??

Han er også knust, samtidig som at han må ta seg av jenten sin.

Fortsetter under...

Hei!

Vi måtte avbryte svangerskapet pga misdannelser på fosteret, og da fikk også mannen min ei uke sykemelding. Han gikk til fastlegen før aborten, og fikk sykemeldingen, men fikk også tilbudet på sykehuset. Det gjorde godt både for ham og meg.

Kanskje mannen din også kan gå til fastlege? Det er jo ei stor påkjenning, og man gjør mere nytte for seg hjemme en på jobb...

Håper det, etter forholdene, går bra med dere!

Klem fra

Eg fekk ingen sjukemelding og det trur eg ikkje er vanleg heller ved abort, berre ved dødfødsel (etter veke 23). Klart ein treng nokre dagar på å komme seg att, men det beste er jo å tenke på noko anna etter at ein er komen over den fysiske smerta.

Da jeg tok abort i 12. uke ble jeg spurt på sykehuset om jeg hadde behov for sykmelding, jeg hadde da tilfeldigvis en sykmelding pga svangerskapskvalme, så jeg brukte jo selvsagt den. Legen på sykehuset sa derimot at dersom jeg hadde behov for å forlenge den var det bare å ta kontakt med fastlegen, så ville de garantert ordne det for meg.

Jeg var ikke i stand til å dra på jobb etter inngrepet. Jeg var helt ødelagt i en uke etterpå. Gråt hele tiden, klarte ikke snakke med noen, hverken i tlf eller ansikt til ansikt. Det ble gradvis bedre etter det, men er glad jeg hadde tre uker hjemme før jeg skulle tilbake på jobb. Jeg tåler ikke at folk synes synd på meg eller viser empati, da bryter jeg ut i tårer, og akkurat det orket jeg ikke gjennomgå på jobb.

Jeg tror det er veldig vanlig med sykmeldinger etter abortinngrep jeg, både pga blødninger og pga det psykiske. Hadde jeg opplevd det samme ved ordinær ultralyd og måttet ta bort barnet etter 18 uker tro jeg det hadde tatt lang tid før jeg hadde taklet jobb igjen. Man skal gi seg tid til å sørge, hvis ikke blir man ikke ferdig med det har jeg erfart. Men det er da min mening.

HI, dersom mannen din vil ha sykmelding, så får han sikkert det av fastlegen. Min mann dro på jobb tre dager etter inngrepet og var komfortabel med det. Vi jobber sammen, så han var på en måte talerøret mitt på jobb. Han fikk mange klemmer og trøst, så det gjorde veldig godt for ham. Jeg taklet det på en annen måte, men har det bra nå i dag heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...