kitta216 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Tenkte å lage en tråd her så vi kan følge hverandre. Det blir en spennende tid vi har foran oss og den lange ventetiden frem til vi kan teste for resultat kan vi jo dele sammen Jeg har uttak fredag 29 og innsett mandag 1 februar...
sommerbaby<3 Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Hei! Hyggelig med en tråd hvor vi kan følge hverandre:) Jeg hadde uttak i går, 17 egg.. er spent på hvor mange som er befruktet, skal ha innsett i morgen, veldig spent. Dette er vårt 2 ivf forsøk. Har du hatt langt eller kort regime?
Coma Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har også uttak/innsett denne uka! Har egguttak imorgen og forhåpentligvis innsetting på lørdag. Dette er mitt 2. søskenforsøk og jeg holder til på Riksen. Hvilke klinikker hører dere til? sundaygirl: Flott fangst:-) Hvordan gikk befruktningen? Du er vel på innsetting nå du!
Mia71 Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Henger meg på dennegjengen. 17 egg - wow!! Jeg høstet 6 igår men et var visst umodent. De andre fem ble bekreftet befruktet idag. Setter inn to imorgen om det går bra med dem videre:-) Lykke til alle sammen!
sommerbaby<3 Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Da har jeg forhåpentligvis fått satt inn gullegget... bare å smøre seg med tålmodighet og vente! Av 17 egg ble 10 befruktet, fikk satt inn et av 'veldig bra' kvalitet idag, og så får vi brev i posten hvor mange vi får på frys. Skulle egentlig sett at det ikke ble så mange egg, er så smertefult når jeg blir overstimulert.. veldig oppblåst og med væske i buken, håpe ikke det blir så ille at jeg må legges inn den her gangen slik jeg måtte sist. Får håpe d blir bedre snart, er uansett verdt det, trenger jo bare et gullegg Hvor hører dere andre til? Og hvordan er formen deres? Vi hører til i Haugesund:)
cilladilla Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Hei:-) Hyggelig å "snakke" med andre i samme situasjon. Vi hadde innsetting i dag. 2 egg med "grei" kvalitet. Nå er det bare å vente i ca 14 dager.. Dette er vårt første forsøk og vi er på Ullevål sykehus Cilladilla
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Hei alle sammen melder meg inn i klubben jeg også om jeg får lov ? Hadde uttak på mandag... fikk ut hele 18 egg.. 10 ble beftruktet..... fikk satt inn et helt perfekt egg i dag så får bare håpe sliter med det samme som deg sundaygirl.. er oppblåst så bare det... og hadde også væske i buken... liker det ikke.. meen satser på det blir bedre.... og alt går bra til slutt Vi holder til på haugesund sykehus....
kitta216 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har hatt langt regime, tok litt ekstra med tid pga julen... Skal sette eggløsningssprøyte i kveld... så er det bare å krysse fingrene for at de får ut noen gullegg fredag!! Hadde bare 4 eggposer av grei størrelse på ul mandag, men regner med (les: håper) at de andre har hatt godt av et par ekstra dager å vokse på... Vi holder til på Ullevål.
sommerbaby<3 Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Så flott at vi er flere som kan følge hverandre, blir spennende..! Mia71 og Coma dere får ha lykke til i morgen, og Kitta får ha lykke til på fredag Pergojenta - vi har kanskje gått forbi hverandre da, har også hatt uttak mandag og innsett i dag i Haugesund:) Hva synes du om legen som var idag? Har ikke vært borti han før.. Håper formen din blir bedre snart:) Cilladilla - Hvor mange egg fikk du ut? og får du noen på frys?
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 sundaygirl: ja vi har muligens gått forbi hverandre jo legen virket grei han, han sa egentlig ikke så mye. sykepleierene er kule da, haha men gjør så vondt å le hva synest du om han legen da sundaygirl? Tror han merket jeg ble litt bekymra når han nevnte det med magen... jeg er bare livredd for å havne på sykehus igjen... etter 1 forsøk havnet jeg dit pga en infeksjon... og hadde mest lyst å gi opp...hadde vel omtrent bestemt meg.... er helt sinnsykt å tenke på at jeg gikk igjennom dette en gang til...en klarer vist mer enn en tror ... kommer til å bli noen sykt nervepirrende uker dette her.. lykke til alle sammen
sommerbaby<3 Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Pergojenta- synes også sykepleierene er så utrulig flotte, men legen sa ikke mye.. sleit litt å få egget på plass, så ble litt skeptisk.. men det er kanskje fordi jeg kun har hatt han andre legen tidligere:) Får gi det en sjanse og håpe det gikk bra. Var bare så utrulig vondt når de holdt på med ultralyden på magen når jeg var så øm, hehe. Det er overraskende hvor mye en klarer, og man glemmer fort når man må sette igang med en ny runde. Sist gang sa jeg at jeg aldri skulle igjennom dette en gang til, men ikke så lett å gi opp heller Hvordan går det med dere andre?
manla Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Slenger meg på her... Hadde uttak mandag og innsett av 2 egg igår. Ganske så oppblåst, en smule overstimulert. De var bekymret for meg og vurderte å fryse alle 4 eggene... Er sykemeldt og det føles veldig greit. Fått beskjed om å ta det HELT med ro og drikke masse vann. Spennende dager!!! Lykke til alle sammen!
Coma Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Da er jeg tilbake fra egguttaket. Er litt skuffet da jeg "bare" fikkk ut 6 egg. Har gått på høyere dose denne gangen, og hadde ikke trodd at jeg skulle få ut mindre egg enn de to foregående gangene....Da fikk jeg ut 8 og 9 egg. Det er jo alltid så stort frafall på embryoene våre, så det spørs om det blir noen igjen å sette inn...:-( Det er rart, alt har vært annerledes dette forsøket, hmmmmm... Det blir uutholdelig å skulle vente helt til 14.30 imorgen for å få resultatet. Vel, nok syting fra denne kanten;-) Ser det er en del som har blitt rugere de siste dagene, krysser fingre for to blå om ca 2 uker:-) Spennende! Mia71: Håper alt gikk greit på innsettingen idag! Kitta: Lykke til med egguttak imorgen:-)
Mia71 Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Har satt inn to gullegg idag. Fikk også en på frys - som jeg håper jeg slipper å benytte med av. Nå er det "bare" og vente. Den vanskeligste fasen av forsøk er igang, synes jeg. Glad vi er fler som venter sammen!! Coma, jeg fikk også bare ut 6 egg etter store doser. Ett var umodent, fem ble befruktet og to som ikke ble så fine at de ville fryse de ned. Men man trenger jo bare ett.... Håper du får full pott på dine seks!!
manla Skrevet 29. januar 2010 #15 Skrevet 29. januar 2010 Våknet inatt av at det stakk skikkelig nederst i magen, kjentes ut som små kniver. Kan det være festesmerter? Kanskje litt tidlig, satte inn 2 egg onsdag. Eller kanskje det kom av at jeg er litt overstimulert. Noen som har kjent det samme?
kitta216 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har en skikkelig blåmandag i dag, og det på en fredag...... På ul forrige mandag hadde jeg tre eggposer som så ut til å være klare til i dag... men slik gikk det ikke!!! Burde forstått at det ikke var min dag da bedøvelsen ikke virket og uttaket gjorde noe inni h... vondt. De klarte å få ut ett eneste egg og de var noe usikre på kvaliteten siden de ikke kunne se noen klar hinne i mikroskopet.. (så dere som er skuffet over 5-6 egg.....) etter å ha kommet meg hjem igjen neddopet på smertestillende og liggende rett ut på sofa'n kom telefonen.... Så blir ikke noe innsetting på meg mandag. Alt til ingen nytte, det hele virker så meningsløst!! Orker ikke tanken på å starte på nytt igjen..... Lykke til til dere alle sammen!
Coma Skrevet 29. januar 2010 #17 Skrevet 29. januar 2010 Å nei Kitta, så grusomt! :-( Føler med dere, og skjønner godt at du er langt nede nå....Håper Ullevål gir dere god oppfølging og at dere snart klarer å se fram mot et nytt forsøk. Stor trøsteklem fra meg! mania: Har lest at egget fester seg ca. 5-6 dager etter egguttak, så det er mulig det er litt tidlig med festesmerter. Men hvem vet...? Har fått tatt den nervepirrende telefonen til Riksen, og 4 av de 6 eggene er befruktet. Håper at det er ett av dem som fortsatt ser fint ut imorgen! Har fått time til innsetting imorgen kl.11.30.
Coma Skrevet 29. januar 2010 #18 Skrevet 29. januar 2010 Mia71: Gratulerer med to gullegg inn :-) Og så bra med ett i fryseboksen også! Håper jeg er like heldig som deg:)
manla Skrevet 29. januar 2010 #19 Skrevet 29. januar 2010 Så utrolig trist kitta! Føler med deg. Er det første forsøk? Etter først en kraftig overstimulering i okt, (avbrutt forsøk) , var det tøft å tenke på å starte opp igjen, men vips så var man klar igjen.. Negativt forsøk i des. (da med bare et befruktet egg..) Da gikk jeg rett i kjelleren... tenkte at dette orker jeg ikke igjen. Men, nå er jeg ruger igjen :-) Håper du vil føle deg bedre snart!!!! Dette er ikke bare,bare...
Mia71 Skrevet 29. januar 2010 #20 Skrevet 29. januar 2010 Kitta: stakkars deg - helt forferdelig at det ryker så tidlig i prosessen. Håper du kommer deg snart og klarer å fokusere på neste gang. Coma; tvi tvi!!
kitta216 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #21 Skrevet 30. januar 2010 Humøret er noe bedre i dag,men smertene... kjennes ut som om de holder på med egguttak fremdeles....! Skal det være slik? Sitter her med en masse spørsmål, hadde jo 15 eggposer på venstre og 5 på høyre side som ikke var store nok (men var ikke langt unna)... kunne det gått an med litt mer stimuli for å få dem større eller er de ubrukelige??? Og den væskeoppsamlingen de fant i livmoren min hva skjer med den?
kitta216 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #22 Skrevet 30. januar 2010 Lurer litt på om jeg etter fem år med prøving skal se meg fornøyd med den ene fantastiske datteren jeg har...
sommerbaby<3 Skrevet 31. januar 2010 #23 Skrevet 31. januar 2010 så utrulig trist å høre at det ikke gikk denne gangen kitta.. huff, føler med deg. Du får la inntrykkene synke litt og ta vare på deg selv i dagene som kommer..! Hvordan gikk det med deg coma? har du fått satt inn egg? Jeg er fortsatt skikkelig oppblåst etter jeg ble overstimulert.. er ikke blitt noe bedre, og skal jo på jobb i morgen.. gruer meg, må bare ta litt smertestillende trur jeg for å klare det. Hvordan går det med dere andre som var overstimulert? blitt bedre? hvor lenge ble dere sykemeldt?
Coma Skrevet 31. januar 2010 #24 Skrevet 31. januar 2010 Har blitt ruger jeg også:-) Jeg ruger på 2 egg, det ene er 2-delt og det andre hadde akkurat delt seg i tre før innsetting. Eggene så¨fine ut, men de var litt treige med delingen. Riksen sa at det blir mange barn av 2- og 3- delte egg også, så det er jo positivt....selv om det optimale er 4-delt på dag 2 etter uttak Så nå ruger jeg så godt jeg kan. Holder meg god og varm, går litt turer og tar livet med ro:-) Er sykemeldt hele rugetiden, da jeg har en fysisk krevende jobb. Sundaygirl: Stakars deg som har så vondt. Synes du skal få noen dager med sykemelding til du føler deg littt bedre! Ikke bra å presse deg for hardt eller, det er jo en stor påkjenning kroppen har vært igjennom. God bedring:)
manla Skrevet 31. januar 2010 #25 Skrevet 31. januar 2010 Hei sundaygirl. Jeg ble også overstimulert med litt væske i buken, ble sykemeldt hele rugeperioden med beskjed om å ta det HELT med ro og drikke mye vann... Håper formen din blir bedre! Tror det er viktig å lytte til kroppen i disse spennende tider :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå