Gå til innhold

En god juice som knerten kan drikke?

Anbefalte innlegg

Knerten er veldig glad i nestle sin fersken og epledrikk, men tenkte jeg kunne kjøpe vanlig juice til han og blande ut med vann i stedet.

Har prøvd eplejuice med vann, men det vil han ikke ha. Han liker heller ikke så godt å spise bare eple (men pære derimot, nam nam).

De fleste andre juice har jo en eller annen sitrusfrukt i seg. Noen som har en god anbefaling på juice som kanskje er litt søtere enn eplejuice, men uten sitrusfrukt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141340520-en-god-juice-som-knerten-kan-drikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir vann også ja, men i og med at han ikke vil drikke det av hverken tut eller flaske, så tenkte jeg at jeg skulle trene med litt juice på tutekoppen til han skjønner greia med disse tutekoppene (som jeg trodde så var han litt mer ivrig på å suge når det kom noe med smak på tutekoppen). Blir så mye søl når han helst vil ha vann rett fra glass.

Ellers så ser jeg ikke så mye problemer med å gi ren fruktjuice. Er jo ikke noe tilsatt her, kun ren frukt. I alle fall så lenge de kun får det til måltider og ikke har det tilgjengelig hele tiden, som kan skade tennene. Saft derimot kommer nok ikke til å finnes så mye i mitt hus. Synes selv ikke det smaker godt engang og er jo fullt av sukker.

Joda, Hilde, jeg er enig med deg. Juice er jo ikke noe ille å gi.

Hvilken kopp bruker dere til lille? Jeg har avent magic cup og har tatt av gummiventilen. Vannet kommer litt fort, men han får hvertfall i seg bra med væske. Siden jeg likevel holder den kan jeg jo regulere hvor mye opp jeg holder den og hvor mye som kommer. Så tenker jeg at han lærer seg å suge ordentlig av den etterhvert. :o)

Vi har en avent og en nuk. Nuk koppen drikker han av selv nå hvis han får fruktdrikk på. Er det vann på så er han mer interessert i å gnage på hanken hehe. Avent koppen skjønner han ikke noe særlig av. Prøvde å gi han uten ventil mens jeg holdt, men syntes liksom det kom for fort.

Men kanskje jeg skal prøve igjen. Å gi den til han uten ventil blir i alle fall bare søl, hehe.

Jeg prøver i alle fall hver dag å gi han en av koppene med vann på også i håp om at han skal ta vann på tutekopp. Er så rart, for når jeg gir vann på glass så slurper han det i seg og tar tak i koppen for å ta den til munnen om jeg tar den bort. Så han liker jo vann da, bare ikke fra tut eller flaske. De har visst allerede en mening om hvordan ting skal være disse luringene :-)

Annonse

Jobber også litt med å finne ut av disse tutekopp greiene. Avent magic'en kommer mye luft med når ventilen er i synes jeg, uten drukner hun jo nesten... hehe.. =)

Har prøvd flaske igjen og nå går det veldig bra, men lurte på den flaske/koppen til Mam som er laget for overgangen mellom flaske og tutekopp...noen med erfaringer??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...