<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har ei nydelig jente som er en engel stortsett hele tiden. Hun får mme (hipp) da jeg ikke kan amme pga epilepsi medisiner. hun har nå flere kvelder/netter hatt smerter i magen og sliti med og fise.. (Ihun fiser mye!!) Jeg har masert,vugget, sunget og lagt press på magen.. Det virker som hun blir umettelig når hun har vondt og kan spise ufattelige mengder mat. (trodde hun var sulten første gangen så fora på med mat.. Fant jo ut at hun bare hadde skikkelig sugebehov når hun hadde vondt.) Hun har ikke plager vær natt men innimellom. Når hun er bra kan hun sove 6 timer for så og få mat og sove 3-5 timer igjen.. Når hun har vondt blir hele natten urolig og hun vil ha mat vertfall vær tredje time.. (har i maltekstrakt) Noen som har råd? Hun har vel ikke kolikk når det bare er innimellom? Dagene går stortsett greit og hun har siden hun var nyfødt fisi masse.. (værre en to mannfolk tilsammen) Jeg får så vondt av jenta mi, og tar gjerne i mot råd fra andre med erfaringer. både frøkna og jeg blir slitene av sånne netter... påforhånd tusen takk!! Ble litt langt dette.. uff, beklager...
Mini09&Lille12 Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Hvor mye mengder får hun om gangen? Kan hende det kan bli litt mye for den lille magen og mye å fordøye om gangen. Min lille hadde veldig stort sugebehov og spiste mye - og det ble det magevondt av. Prøv smokk? Hvis hun har stort sugebehov. Det hjalp oss. Eller kanskje hun reagerer på mmetypen du bruker. Men jeg tror det heller er mengden som er problemet. Barnepleier på sykehuset sa mm kunne de spise masse av, men mme er mer mettende. Så prøv å hold deg til de mengder de skal ha på den alderen. Gi heller mye mindre og oftere kanskje? Men smokk ville jeg prøvd også. Sliter hun med å ta den så prøv flere forskjellige typer. Det måtte vi gjøre. Og hold den inne ofte til hun skjønner poenget. Ikke å lett å skjønne for de med en gang. Føler med deg, ikke lett alltid. Lykke til!
Gjest Kira06 Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Vår datter hadde kolikk, og masse luft i magen som hun ikke fikk ut. Du kan jo eventuelt teste ut to ting som fungerte for oss. Først et varmt avslappende bad, det fikk fart på magen hennes. I tillegg så "syklet" vi med bena hennes når hun lå på stellebordet. Når man gjør det, så jobber visstnok magemusklene hennes, og da er det lettere å få trykt ut luften. Men noen ganger er det dessverre ingenting som virker:( Lykke til:)
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2010 Hun spiser fra 70-120 ml pr måltid. Veldig forskjellig hvor mye hun vil ha før hun er forsynt. Så spiser hun ca vær 4 time på dagen. Smokk tar hun supert. Uten den hvet jeg ikke hva vi skulle gjort når det står på som værst. Hun har spist den mengden mat lenge. Hun økte fort de første ukene for raste ned i vekt og var sulten hele tiden. Så helsesøster rådet oss til og la hun spise mer. Jeg pleier og blande 150 men er nesten altid 50 ml igjen. Og raper gjør hun også. Takk for råd og omtanke. Blir helt sår i mammahjertet mitt. ;-) skulle ønske hun hadde like gode netter som for to uker siden. (var da den første natten kom) og har hatt 4-5 netter etter det. Hun er 6 uker og 3 dager i dag. Prøver og se om det er noen sammenheng med noe men ser ingen ting. Bader hun og løfter på bena hennes også og det+ st jeg henger hun over skulderen og går eller legger hun på armen og går og vugger er det eneste som hjelper.. Men, tar jo timer og gå ut all den lufta som plaget hun... Først når alt er ute roer hun seg og sovner gråtene.. Stakkars liten..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Har du prøvd minifom?? Fise-dråper som fås kjøpt på apoteket, gis før hvert måltid. Det "deler" opp lufta så den ikke blir så vond når den går i tarmen. For noen funker det, for andre ikke. Men verdt et forsøk. Førstemann her hadde kolikk og det meste ble forsøkt. Du kan også prøve sukkervann, fenikkelte eller ammete til den lille. Lag og gi ei lita t-skje før måltidene eller når du vet at bøyene kommer.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 HER VAR FENIKKEL-TE LØSNINGEN. aNBEFALES PÅ DET STERKESTE:-)
Moden fersking Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Manuell terapeut var redningen her! Ikke det jeg gikk dit for (men favorittside), men etter at hun klemte han over ryggen ble luftsmertene borte over natta. Trykkingen fikk tarmene i lage. Slutt på promping og grining og plutselig bæsjing fire ganger om dagen! Les mer her: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2010 tusen takk for gode råd.. I går holdt jeg på med og bevege på bena mange ganger i løpet av dagen og passet på og få ut luft. Det hjalp i hverfall litt. HUn har fisi i hele natt! He he.. Laget gasskammer på soverommet.. Neida, ang manuellterapi hørtes det kjempe intresant ut! Så det skal sjekkes ut! Tusen takk for svar alle sammen! Det blir satt veldig pris på! )
alvesnuppa <3 Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Jeg skriver under på sukkervann! 1 dl med 1 ss sukkert utrørt i kokende vann. Det er ikke mye som skal til, ca 3 ml (hver time om nødvendig) om jeg ikke husker feil. Det er ikke særlig sunt, men om babyen gråter utrøstelig, og intet annet ser ut til å funke, så er det verd det! Her stoppet hun med en gang da vi ga henne sukkervann, men heldigvis var hun ikke særlig plaget. Tror hun bare reagerte på noe jeg spiste. Ellers er det å verd en tur til manuellterapaut eller kiropraktor
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Hei:) Jeg og vill annbefale manuellterapaut(som jobber med barn) Hun trykket han og på noen punkter på ryggen,og om kvelden var han mye bedre.(var der i utgangspunktet for favorittside og låsning i nakke) Ellers så ville jeg og byttet morsmelkerstatning til nan h1 som du kjøper på apoteket.Den er mildere for magen.Melkesukkeret er spaltet. Lykke til:) Og forresten manuellterapaut er gratis:):):)
stasimor0603 Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Minifom og når vi har pause fra den fennikelte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå