Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såvidt jeg forstår betyr MA missed abortion, eller blighted ovum.

Jeg er 8+ uker på vei og legen tror jeg har en MA. Kunne ikke finne noe foster på 2 ultralyder og hCG stiger veldig sakte. Jeg ha rogså hatt brun utflod/spotting. Men får ikke vite helt sikkert hva som har skjedd før neste mandag, det er vanskelig å gå og vente, uten å vite!

Dersom det er MA, er det noen som vet om det går an å få medisiner i stedet for utskrapning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å lese :(

Har selv hatt MA, så vet hvor trist det er.

Du kan få en medisinsk abort istede for en utskrapning.

Da får du noen tabletter som du skal føre inn i skjeden å så vil du blø ut det som er innvendig.

Lykke til videre!

Skrevet

Hei hei, så trist å høre da.. Hadde selv en MA for en stund siden. MA og BO er 2 forskjellige ting da. Ved BO er det ikke foster. Sålenge du ikke er over 12 uker på vei så slipper du nok unna med medisinsk abort(altså tabeletter). Jeg var 13 uker og måtte derfor inn til operasjon. Men det gikk jo greit det også da. Trist og fælt å miste uansett....

Håper det ordner seg for deg!!

Skrevet

Da har jeg kanskje ikke MA, men BO. Ikke noe foster...

Skrevet

Uff, dette var leit å høre..... Sender deg en stor trøsteklem:)

Jeg hadde selv MA/BO i sommer. Det var da tom fostersekk men alt annet var der; morkake osv, men selve fostersekken var altså tom. Kroppen skjønte jo ikke dette og støtte det ikke ut selv = MA og jeg måtte ha utskrapning. Jeg var 8+4 da dette ble gjort.