Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #26 Skrevet 26. januar 2010 hei hi... foresten riktig at shift tasten min ikke fungerer=) jeg har ikke sagt at man er uvitende dersom man ikke vet det. du derimot kaller folk uvitende da de bruker r.i.p i hverdagen som f.eks på facebook. du sier at vi er uvitende om bakgrunnen, noe som jeg finner ganske så arrogant. derfor lurer jeg på om du kan bakgrunnen for alle ord du bruker..slik at du får brukt alle ordene riktig og i samsvar med ordens opprinnelse. jeg for min del har nemlig ingen problemer med å akseptere at folk bruker uttrykket r.i.p utenom den katolske kirke.. nei jeg er ikke stein, stokk dum.. bare undrer meg over hvordan du kan kalle folk uvitende om de bruker dette utrykket. var bare det... og siden det irriterer deg at jeg ikke har stor forbokstav... ny data skal kjøpes i helgen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #27 Skrevet 26. januar 2010 Tja, hva tror du? Hi Høyt nivå her inne på dagtid, skjønner jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #28 Skrevet 26. januar 2010 HI Drit og dra... (ja det er norsk) Jeg syns det er lavmål av deg å hovere med denne ene kunnskapen du har. Håper det er tilfredstillende å se ned på alle som bruker R.I.P . Du har tydeligvis alt definert alle som bruker dette som uvitende!!
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 26. januar 2010 #29 Skrevet 26. januar 2010 Kjære vene HI, det var da også noe å henge seg opp i. Har du fritidsproblemer, eller bare later du som? Heldigvis virker min shiftknapp på tastaturet... Hverken datamaskin eller internett ble oppfunnet for at mødre med fritidsproblemer skulle sitte på DiB og diskutere så tullete ting som dette, så kanskje vi bare skal levere pcen vår til regjeringen hele gjengen og få slutt på dette tullet...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #30 Skrevet 26. januar 2010 Det de mener er at de ønsker en person å hvile i fred. En forkortelse av tre ord, som fint kan brukes av alle.. Ser ikke hva du vil oppnå, HI, er det et problem for deg at resten av befolkningen bruker disse ordene?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #31 Skrevet 26. januar 2010 Det skulle ikke forundre meg om hi har rett.....
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #32 Skrevet 26. januar 2010 Jeg er ikke katolikk og bruker det ordet mye. Det er ikke en dritt du får gjort noe med det. Så uansett hva du sier, så kunne det ikke brydd meg minder.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #34 Skrevet 26. januar 2010 Herregud, er dere hormonelle hele gjengen her inne i dag, eller? Egentlig litt enig med hi. Hvil i fred er i mine øyne mye bedre enn R.I.P., som uansett står for Rest In Peace, altså Hvil i fred. Så hvorfor bruker vi den engelske forkortelsen i Norge? Hva med å forkorte det til H.I.F.? Høres kanskje ikke like fancy ut, men vi er da nordmenn. Så snakk norsk, der det finnes gode norske ord. Det er fordi du tok den belærende tonen, hi. Det tåler de bare ikke ))
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #35 Skrevet 26. januar 2010 Faktisk enig, hi. RIP høres bare dumt ut.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #36 Skrevet 26. januar 2010 SO? hva om folk faktisk vil bruke forkortelsen R.I.P da? Hva kan dere gjøre med det?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #37 Skrevet 26. januar 2010 Selv bruker jeg hvil i fred, men om folk vil bruke RIP, så for all del.. Mange ord og uttrykk internasjonaliseres jo, hva er problemet med at akkurat denne gjør det.,.?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #38 Skrevet 26. januar 2010 Jaha, og du HI, som er så god på ord, betydninger og opprinnelser. Hvor kommer "abdorberes" fra? Det finnes i hvert fall ikke i norsk ordbok.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #39 Skrevet 26. januar 2010 Det skjønner ikke jeg heller. Folk skriver det dem vil, sier hva dem vil. Som hun ene sa over her: vi sier tv (som ikke er nosk) istedenfor fjernsyn, som faktisk er norsk. Så skal vi si fjernsyn bare fordi det er nordmenn og snakker norsk? Dummeste jeg har hørt.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #40 Skrevet 26. januar 2010 Jeg tror det var en skrivefeil. For ordet finnes nemlig ikke i norske ordbøker.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #41 Skrevet 26. januar 2010 selv om folk bruker / misbruker R.I.P er det vel ikke dermed sagt at de ikke vet betydningen av det. Og det er vel flere ting / ritualer som blir brukt selv om man ikke tilhører den kulturen eller religionen. Tenk på alle de som står i kirka og lover at de skal oppdra barnet i den kristne tro og skal be for det etc... sikker på at 90% av de som døper barnet ikke gjør det, er ikke dermed sagt at de ikke vet betydningen av en dåp.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #42 Skrevet 26. januar 2010 Kjære HI. Feirer du jul? Hvis ja, hvorfor gjør du det? Julefeiringen med juletre, brenning av lys og gaver tilhører druidene (ett av folkenesom videreutviklet solvervsfesten slikvi kjenner den idag).
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #43 Skrevet 26. januar 2010 Å herregud for du vet alt eller,kan ikke folk få skrive og lure på hva de vil da ??? Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #44 Skrevet 26. januar 2010 At R.I.P. har opprinnelse hos katolikkene betyr ikke at det i dag bare er katolikker som får lov til å bruke det. Uttrykket har blitt adoptert av oss andre, og er allment i dag. Slik er det. Ikke uvitende å skrive R.I.P.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #45 Skrevet 29. januar 2010 HI er nok også av den typen som tror man bare skal drikke morsmelk fra vi fødes til vi dør.. Siden det er det eneste som er laget for mennesker.. Slik kumelk er laget for kyr, og mange derfor mener at man ikke skal drikke det Tror at de som har svart at de er enig med HI, er HI selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå