sn@rt2barns-mor Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jenta mi er så forferdelig hard i magen om dagen. Vi har prød "alt": MAlt i grøten, flere t skjeer sviskepurre hver dag, tilby mye drikke (vann og MM), massere forsiktig på magen, termometer - trikset osv... Hun sliter veldig med å bæsje. Tar i alt hun kan, og gråter fælt, ingenting kommer ut! Hun hadde litt avføring i går morres, det var veldig hard. Stakkar lita. Kan jeg gi henne litt microlax for å få åpnet opp igjen tror dere? Noen som har prøv det med de som er så små?
Neijasså... Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Hvor gammel er hun, da? Vi måtte ty til Microlax på en av våre som var skrekkelig forstoppet (såpass at hun begynte å blø i analåpningen pga for mye pressing). Det var klarert med lege og gikk helt bra (var vel ca 10-12 mnd eller så). Vi fikk anbefaling om da å gi Microlax en gang og bruke Lactulose forebyggende deretter. Dette pga at hvis de har vært veldig forstoppet over litt tid (som vår hadde) så kan det dannes en slags utvidelse av tarmen der avføring kan magasineres opp, og denne trenger litt tid til å få gå fullstendig ned igjen.
blå+? Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Hør med legen din før du gir microlax. Vi måtte det med gutten vår, og brukte deretter lactulose som forebyggende, samme som over her.
Mitt vakre trekløver Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Vår jente på 6 mnd sliter veldig med treg mage etter at vi begynte med grøttilvenning. Det gikk 14 dager uten avf.... så brukte jeg et tips jeg fikk av en lege på barneklinikken på Ullevål. Trekk opp 3-5 ml Lactulose i en liten plastsprøyte, å sett det rektalt (stumpen). Så lar man det virke litt, maser magen og vent... evnt stimulere endetarmsåpningen med en q-tips. Så vips hadde jeg underlaget fult! Microlax kan svi, mens Lactulose merker man ikke noe til. Lactulose hjelper bare til å skape mer volum så man får "skitetrang":) Funker her i gården i hvert fall. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå