Gå til innhold

noen som vet,, ang foreldrepenger..

Anbefalte innlegg

jeg har en liten gutt på 13 mnd og kom tilbake på jobb etter permisjon i september.. har jobbet fullt siden det,men er nå begynt å blir sykemeldt litt pga kvalme og bekkenet... jeg har en 100% fast jobb??

jeg har fortsatt rett på fullt med foreldrepenger i neste permmisjon sant???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141338481-noen-som-vet-ang-foreldrepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var akkurat inne på NAV sin side for å sjekke noe annet. Og tolker det sånn som deg - at du har rett på alle foreldrepengene til neste permisjon. Dessuten har jeg noen venniner som har gått rett fra permisjon til permisjon og mener at de også fikk fullt utbetalt. =O)

Her er det som står på NAVs side (se at foreldrepenger er likestilt med arbeid):

Foreldrepenger skal sikre inntekt for foreldre i forbindelse med fødsel. Loven er endret fra 1. juli 2009. Det gir to sett med stønadsperioder avhengig av om fødselen er før eller etter 1. juli 2009.

Hvem kan få foreldrepenger

Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

sykepenger

foreldrepenger ved fødsel og adopsjon

svangerskapspenger

omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom

pleie- og opplæringspenger

dagpenger under arbeidsløshet

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være

lønn fra arbeidsgiver under utdanning

ventelønn

omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom

pleie- og opplæringspenger

avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...