Gå til innhold

Noen som tenker på å ta deler av permisjonen i utlandet??

Anbefalte innlegg

Når babyen er hvor gammel, hvilken mnd og hvilket sted har dere tenkt på? Noen tips?

Vi var i Italia med førstemann. Hadde ca 6 uker fordelt på Roma (3 dager når landet og 3 dager når dro), Toscana (4 dager) og Sperlonga (ca 4,5 uke). Sperlonga er en liten søt by med rent vann - ligger mellom Roma og Napoli. Leide en stor leilighet med stor terrasse og havutsikt (var ikke air con men hadde allikevel sval temperatur. Litt gammeldags design men det var ikke så nøye - var mest ute eller på terrassen om kvelden =O)). Var ikke så dyrt heller - fikk prutet den godt ned. Var utrolig deilig og frister til gjenntakelse. Sønnen vår var ca 7 mnd da og vi dro fra midten av mai til sluttten av juni. Var på grensen varmt ute den siste tiden.

Nå lurer vi litt på Australia nærmere bestemt Sydney (kanskje Manly Beach? Orker ikke bo i byen i så fall, men Manly er jo topp strand). Vi har tidligere bodd der ett år så er litt kjent. Men lurer litt på om vi orker så lang flytur med en 3 åring og en ca 6 mnd. Jeg har termin i begynnelsen av august og vi planlegger eventuelt å reise i februar-mars.

Noen andre tips eller forslag? Synspunkter?

Fortsetter under...

Hei - godt å se du er her igjen!!! Ble du innlagt på sykehuset? Håper du får i deg nok næring nå!!!

Vi har ikke bestemt noe enda - men med førse var vi i Thailand - Koh Lanta i 3 uker - supert!! Da var datteren 9 mnd - og det var i grunn perfekt! Bodde på dyrt hotell - men det var det vel verd!! Lyst til å reise igjen - ikke bestemt hverken sted eller tidspkt.

Tenker det kan bli laaang flyreise for din 3-åring! Greit å ha mye av flytiden på natten da, i så fall!

Ja, det går bedre nå heldigvis. Fikk litt næring og forskjellige piller. En av de tålte jeg ikke så da oppførte jeg meg helt som jeg var full. Har nå fått noen nye og de funker (men koster 50 kr pr pille. Himmel og hav - håper jeg trenger å bruke de så lenge...). Går ikke lengre ned i vekt og prøver å jobbe meg i riktig retning. Takk for at du husket på meg! :-)

Hvor mye brukte dere på hotell i Thailand og ville du ha bodd der igjen? Jeg er usikker på hvor turen går denne gangen så er veldig bra med tips. Er som du sier veldig kjedelig med flyturen til Australia. Er jo bare halvveis når man er kommet til Thailand. Fordelen er at onkelen og tanten til Luca er der nede om vi først kommer oss ned :-)

Er foreløpig litt åpne for hvor vi skal dra så blir kjempeglad for tipsene!

Ps er bor du i Oslo, nr 2 på vei?

Hei! Godt du er bedre!!

Her er link til hotellet. http://www.startour.no/feriereiser/thailand/koh-lanta/blue-village-exotic-chada-beach-resort--spa/?season=vinter-10-11

Vi brukte ca 24 timer på hjemturen - og da var vi fornøyd av å reise med barn som ikke fikk sove på hjemturen. Anbefaler absolutt hotellet - veldig bra - og vi spiste mye på strandrestaurantene - de ligger på rekke og rad - veldig koselig!! All salgs standard! Stort sett barnefamilier - rolig sted - men tøffe barer langs stranden og. Var på båtturer - over til Pi-pih islands(...husker ikke hvordan det skrives ...) - og på stranda der the Beach er spilt inn. .........Og nå fikk jeg lyst til å dra tilbake!!!!

Få onkel og tante til å ta turen til Thailand ;-) Ikke så lett å bytte på å passe barn og sove når dere har med to...

Jeg bor i Lillestrøm.

vi har også lyst til å flytte til auxstralia noen mnd, føler man bør benytte anledningen når man har permisjon. gøy at fler også tenker på det. så det var ikke noe problem å bo /reise med et lite barn altså? skjønne rikke hvorfor ikke flere gjør dette, benytte anledningen mens man kan, livet stopper jo ikke selv om man får barn, kan forttsatt oppleve ting med barnet også,liker det!

Annonse

Hei Celine!

Har dere kommet så langt at dere har begynt å planlegge hvor og når? Fortell i så fall =O) Kommet over noen nettsider med utleie ennå? Vi tenker på Sydney men prisene for noe som er bra ligger ganske høyt på det jeg har sett til nå.

Vi har reist ganske mye med Luca (første barnet). Og for så vidt mye før han kom til verden. Går HELT fint å reise med barn =O), men det blir jo nye hensyn som skal tas selvfølgelig. Greit at de for eksempel ikke blir for varme og at det blir enkelt for oss å få slappet av litt innimellom også. Blir derfor litt mer stedsbunnet enn det vi pleide å være (dro gjern flere uker til et eller flere land hvor vi besøkte mange steder... ikke så enkelt med en liten. Blir så mas og slitsomt å loffe rundt som vi gjorde før, dvs at ambisjonsnivået for hva vi skal rekke er betydelig senket). Lurt å legge opp turen så både barn og foreldre er fornøyde! =O) Da blir som regel humøret best i familien!

Pappa'n er student, så vi tenkte på et utvekslingssemester i utlandet under permisjonen! Det vil bli baluba fra svigermødrene, men de får i så fall bare skråle. Tenkte på Stockholm eller København, et knapt halvår... Men det er kanskje litt upraktisk mht kontroller og oppfølging, og føle seg trygg hjemme i egen "base"? Liker tanken, i alle fall...

Neida, det kommer til å gå så fint med kontroll og oppfølging. =O)Sjekk om du kan ta noen av dem der dere flytter til. Event så hender det jo at man skal hjem på besøk (koster jo ikke allverden for billigbilletter mellom de skandinaviske hovedstedene) og kan legge det til kontrolltid. Er jo ikke så ofte kontroller utenom helt i begynnelsen heller...

Vi tenkte også på svigermor og mamma når vi dro. Men herregud, de kan jo komme på besøk =O). Og siden du har mer tid så kan du jo ta deg en tur hjem om savnet blir stort. Og dessuten etter de har kommet over den første ekstasen over å ha fått et barnebarn så har de jo sine liv og leve også... Et halvt år går fort!

Sånne opphold angrer man aldri på! =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...