Gå til innhold

De første dagene som mamma ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stadig kommer jeg på små episoder fra jeg var helt fersk mamma, og ofte må jeg le litt av meg selv.

Jeg var helt i ørska etter narkosen, og om kvelden spurte en av jordmødrene om de skulle gi sønnen min noe å sove på. Jeg ble helt forferda og sa at nei, det måtte de ikke gjøre. Da måtte de heller komme inn til meg med han. Det tok laaaang tid før det gikk opp for meg at de hadde lurt på om de kunne få gi han litt ekstra melk. Jeg hadde jo trodd de mente sovemedisiner!! Hahaha.

Hva ler dere av i ettertid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, kor søt du e ;))

Æ flire godt enda av at vi de første 5 mnd varma mme i vannbad!! Herregud sir æ bare, tok jo 10 min hver gang - å særlig under matinga på natta va d jo nåkk til at lillemann våkna under ventinga. Gjett om d blir mikro eller 15 sekunda i vannkokern dn hær gangen ;)

Har lært mye siste året, så føle mæ godt utrusta til nestemann kommer om bare få mnd ;)

Skrevet

Sunnybeach, er du gravid? Gratulerer!

Det er jammen mye rart man har gjort. Godt at man kan le av det :)

Og varmebad, ja! Og koppmating! Neste gang blir det et annet regime, det er helt klart :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk, har termin i juni :))) Ska på ul imårn, e sååå spent!

Hehe, ja man må nestn bare flire av d :P Man lære så lenge man leve :)

Ha en knallgod dag!!

Skrevet

Uff, de første dagene som mamma....

Husker godt at jeg vugget konstant. Om jeg satt i sofaen, stod i en heis eller i kø på butikken. Svaiet og rugget, selv om jeg ikke hadde tjukken med meg. Gjerne på handlevognen også. Tror jeg var et hårsbredd fra å miste vettet av søvnmangel.

Nå tenker jeg at neste gang må jeg bare ta det rolig og ikke stresse sånn. Men så får vi se om det blir så lett om jeg får en til som ikke vil sove. Tviler. Men håper.

Skrevet

Huffameg, ser det for meg! Søvnmangel er det kanskje ikke så lett å gjøre noe med neste gang heller, men man er iallefall noen erfaringer rikere.

Skrevet

Når vesla var 2 uker var mannen min overbevist om at hun hadde begynt å manipulere oss med gråtingen sin ... dakkar liten ;)

Skrevet

gud så søte historier dere deler :) jeg kommer desverre ikke på noen, men kan vel egentlig garantere at jeg også har noen også som er glemt:)

Skrevet

De første 14 dagene som mamma strevde jeg med å overleve sykehusets mange feilgrep. Men jeg regner med at min mann har noen gode historier fra hans første dager som pappa.....

Kan egentlig ikke fatte at jeg klarte 5 mnd med 2 timer stell, 1 time fri osv. Satt i sofaen og ammet/pumpet konstant tror jeg. Egentlig ikke noe å le av.....Jammen bra jeg hadde en del hjelpere. Ære være kommunen, familien osv som stilte opp!

Skrevet

Første natten på sykhuset ammet jeg lillegutt ca klokken 00.00 og av en eller annen grunn fikk jeg det for meg når han våknet klokken 02.00 at han umulig kunne være sulten. Jeg gikk rundt i gangene på sykehuset i timesvis, bar han på armen, rullet brettet og skjønte bare ikke hva det kunne være som plaget han siden han var så urolig. Hadde en skikkelig våkenatt og leverte han til barnepleier til slutt. Jeg fikk han tilbake etter en halvtime (Sikkert i 5-5.30 tiden) med beskjed om at de trodde helt sikkert han var sulten. :) Daaaaa, det er eneste våkenatten jeg hadde med han, plutselig forstod jeg at det stort sett var pupp han ville ha hver eneste gang han gråt. Snakk om å være dum :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...