Snufselure Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Gutten min på snart 6 mnd vil ikke ha mme lenger. Han virker utrolig lei! Han får 4 måltid om dagen, noenganger mellom måltid også. Det første måltidet han får når han våkner er bare mme. Neste måltid får han mme og grøt. Så kommer middagsglass og mme. Tilslutt kvelds som består av mme og grøt. Hvor mye mme trenger han i løpet av dagen?
Kortslutning Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Dytter denne litt... Vi har det likedan. Jenta her er snart 6 mnd og hun er også lei MME. Hun elsker grøt og det andre jeg har prøvd å gi henne. Så hvor mye trenger de ved 6 mnd alder? Prøvde å spørre på helsestasjonen, uten å få noe svar i det hele tatt...
Nagilimia Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Husker pjokken her var slik også. Jeg gav mme 3 ganger om dagen. Morran og kveld og som ett måltid mitt på dagen. Til de andre måltidene drakk han vann. Han elsker vann den dag i dag og får nå mme morra og kveld. (13mnd)
Nagilimia Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 ca 2-2,5 dl drakk han pr flaske, men jeg gav det som et eget måltid da. Gikk 3-4 timer til neste måltid som da var grøt, middag el brød
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Når de er over 6 mnd og får 3-4 faste måltider hver dag, skal de ha ca 500ml mme i døgnet.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Ca 5-6 dl mme i døgnet har jeg også hørt ja. Og husk at du da skal regne inn antall ml vann du lager grøt av også. Det er melkepulver i grøten også. Sånn er det her: TIdlig morgen: 200 ml mme Frokost: grøt av ca 160 ml vann + vann på kopp Lunsj: Brød/fruktmos og ca100 ml mme Middag: Middagsglass og vann Kvelds: grøt av ca 160 ml vann Så sjarmtrollet får i seg ca 620 ml melk om dagen. (er ikke alltid han drikker fullt 200 ml på morgenen eller fullt 100 ml til lunsj)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå