Babyønske44pp Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Nå har vi startet på vårt 4 prøve år. I løpet av den tiden har jeg kun blitt gravid en gang. Det ble sa 5 uker etter befruktning. Jeg er lei av å ikke få det til. Jeg blir trist,fortvila og mister heelt motet, å tviler selvfølgelig sterkt på at JEG skal kunne bli gravid. Mannen min har testet sin kvalitet,å den var fin. Da jeg var til gu for ett par år siden sa ho g.u dama at det så fint ut å at jeg hadde sjanser til å bli gravid. Meeen jeg har jo så fjern syklus. F.eks. 3mnd uten mens,1uke med,1uke uten,1 mnd med,3uker uten,2dager med. osv.Sånn holder det på hele tiden. Per dagsdato har jeg hatt mensen så å si sammenhengende siden før jul. Det er jo IKKE normalt? Det kan det jo ikke være. Legen min vet at vi sliter.Men har foreløpig ikke fått noe hjelp derfra enda. Alle vennene mine har fått både en,to å tre barn. Veldig hyggelig at de har det syns jeg.Men jeg føler meg så utrolig ensom å alene. Ingen jeg kan snakke med som kan kjenne seg igjen i problemet mitt.Mannen min har barn fra tidligere forhold,så han har jo ihvertfall barn.Men ønsker selvfølgelig barn med meg. Vi er lykkelig gifte å har det helt supert sammen. HVORFOR kan jeg ikke bare få lov til å få ett eneste barn!!!!!! Dette tærer å sliter virkelig på meg . Jeg orker snart ikke prøve mer. Noen ass.befr har vi per nå ikke penger til. Selvom det så absolutt hadde vært verdt å bruke hver eneste kr på det. Skulle ønske jeg hadde kunne snakke med noen andre som er prøvere på barn nr 1 og som kanskje kan kjenne seg litt igjen i det jeg skriver.. Takk for at du tok deg tid til å lese!
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 har sendt deg en personlig melding!
Schrødingerkatta Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Hei, Vil gi deg et tips om at det er mange som sverger til Vitex når de har ustabile sykluser. Hvis du googler "vitex" så får du masse info om dette. Vitex angus castus, som også kalles Kyskhetstre, går som legemiddel i Norge og er vanskelig å få tak i her utenom å kontakte lege, men den kan bestilles fra Danmark. Ønsker deg lykke til og håper det klaffer for deg snart :-) Klem fra
Frk Marge Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Syklusen din er ikke normal nei. Uansett om du vil ha barn eller ikke, må du gå til legen din, be om henvisning til gynekolog og få funnet ut hva som er galt med systemnet ditt. Det kan være farlig å gå sånn, og det kan jo rett og slett være en veldig stor sammengeng med hvorfor du ikke blir gravid. De fleste av oss har jo nogenlunde stabile sykluser. variasjon på noen dager er normalt, men det er IKKE normalt å blø i 5 uker! Ikke be om henvisning for uønsket barnløshet, be om henvisning pga av den manglende syklusen din, for jeg vil igrunn si at den mangler... høres ut som den er helt på bærtur. Om ikke legen din vil henvise deg, så bytt lege - Seriøst! Håper det klaffer for dere snart. min samboer er litt der du er... Jeg har barn, men han har ikke, og det ser ut til å trekke veldig ut med å få det til Vet at han også synes det er hardt. Jeg synes også dette er vanskelig - at vi sliter med å få det til, men som han sier; "du HAR jo barn du!" og det har han jo rett i Men det er jo ikke dermed sagt at jeg ikke ønsker det like mye som ham fordet... Sender en trøsteklem og en FORMANING om å komme deg tl legen for å få fikset opp i syklusen din Skal se det er det eneste som skal til?
Babyønske44pp Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2010 Tusen takk for svar:) Jeg skal kontakte legen min så jeg kan få en ordentlig prat med henne ang dette, og derfra også be om henvisning til gyn. Jeg skal til gastro før april mnd. ikke pga barnløshet men for andre ting. Så har liksom gått en stund å grua meg til det samtidig med alle lege besøk i forbindelse med det,så barnløsheten har blitt skjøvet litt til side fra legen å sånn. men jeg vil gjerne få litt fortgang på ting. å ikke minst funnet ut hva hvorfor å hvilke grunner som gjør at det er vanskelig for meg å bli gravid. Og ikke minst hva som er så himla gæærnt med syklusen min. Den er veldig varierende å det er jo ikke normalt. Tusen takk for gode råd å oppløftende ord
-68mamma Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Signerer også svaret fra Frk Marge - du må til en spesialist og få en skikkelig sjekk av hormoner og underliv. Meget mulig det hele kan snus ved hjelp av noen tabletter !!! Ring i dag ! (du kan plukke en gynekolog fra gule sider, du trenger ikke noe henvisning fra legen hvis han/hun er treg - du kan få time på en uke hvis du er heldig!) Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå