Gå til innhold

dårlig UL bilder pga overvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært til to ultralyder (en privat) og begge gangene var bildene utydelige. Jordmor unnskyldte seg med at "dette skjer av og til", men jeg lurer på om det egentlig kommer av min overvekt? (166 cm høy og 97 kg)... Morkaka lå bak mot ryggen... Noen med erfaring???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine ul bilder ble helt supre alle gangene (og jeg var mange ganger). Og jeg veide ca 110 og er 167 cm..

Lykke til videre og håper du får et nytt ul med gode bilder:-)

Skrevet

Jeg har opplevd begge deler. God og dårlig kvalitet.. Heldigvis har jeg møtt hyggelige jordmødre/leger, som ikke har vært ekkel mot meg.

Sist ultralyd (tror jeg var i uke 31) fikk vi så utrolig flotte bilder. Legen sa til og med at det var sjelden de fikk SÅ gode bilder. Så jeg er spent på den aller siste som er om 14 dager :)

Skrevet

Litt godt å høre det ikke nødvendigvis skyldes vekten min.. Skal på en kontroll til på sykehuset, kanskje jeg har bedre lykke da :) Takk for svar..

HI

Skrevet

mine UL bilder har blitt veldig bra selvom jeg er overvektig. veide 105 da jeg ble gravid.

både lege og JM har vært veldig hyggelig og ikke kommentert det spesielt.

så er ikke slik at bildene nødvendigvis blir dårlig/uklare bare fordi du kanskje har noen ekstra kilo foran:)

Skrevet

Vel, tredje ultralyd i dag viste også uklare bilder uten at hun sa noe om hvorfor,,, og pga det vet jeg fortsatt ikke om jeg får jente eller gutt... Men legen sa vi kunne titte igjen om en måned når jeg kommer til kontroll :) alle gode ting er - - 4? hehe...

Takk for alle svar :)

hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...