Rampongi Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 I følge felleskatalogen kan man det, men jeg hadde ringt et apotek og spurt alikevel jeg. er jo mulig det finnes noe annet som er bra også. "Barn: Spedbarn: 3-6 ml pr. døgn blandet i morsmelk/morsmelkerstatning. Dosen kan etter noen ukers behandling reduseres noe" her er linken:http://www.felleskatalogen.no/ søk på duphalac
vingle Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Jeg ville ikke starta med duphalac uten å ha snakket med helsesøster, ev. lege først. Noen må jo bruke duphalac i en periode, men da er det i samråd med helsesøster/lege mener jeg. Duphalac virker ved å trekke mer væske inn i tarmen, slik at avføring blir løsere. Det er derfor viktig å få i seg nok væske..Hva annet har dere prøvd?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Hvis du ikke har prøvd maltekstrakt i melka, ville jeg prøvd det først. Fungerer supert på sønnen min:-)
mamma til to blånisser :) Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2010 malt gir luft i magen.....så derfor vil vi prøve duphalac. brukte det på eldstemann, og det funket veldig bra legen sier det e ok.
Juli-babypåvei Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 vi prøvde malt først uten særlig hell, vi ble oxo litt skeptisk til malten pga gluten. Vi brukte lactulose på vår sønn med kjempe god effekt, d var helsesøster og lege som ga hos tipset på 6 ukers kontrollen. Han er 5 mnd nå så vi bruker mer svisker nå, men d hender at han får litt i flaska hvis d går tregt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå