Gå til innhold

Vis man er ekstremt overvektig over 150 kilo og skal ri på hest

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså en som veier 500 kilo, er det ingen risiko for hesten og ha på en person som veier så mye? F.eks skade på rygg, bein etc??

Fortsetter under...

Skrevet

Over 150 kilo?? Stakkars hesten :(

Skrevet

Jo, risikoen er der. En så tung person kan ikke under noen omstendigheter ri en lett sportshest-type, men jeg vil tro at også de tyngre rasene vil få skader av det. Både i rygg og ben.

Skrevet

stakkars stakkars hesten!

Skrevet

Måtte bare høre litt her først, men altså jeg og min søster eier en hest sammens, nå var det en person som henvendte seg til meg og lurte på om vi kunne låne vekk hesten til terapiridning i 2 timer noe jeg sa ja til, men så visste jeg jo ikke at vedkommende som skal ri på hesten veier va 150-170 kilo og er til og med blitt redd for at den kan ta skade av dette.

Har jo ikke direkte lyst og virke frekk heller og trekke tilbudet tilbake. Vi har en Varmblods hest og den er sterk fysisk, men som sagt den tåler jo ikke alt den heller!

Skrevet

Av hensyn til hesten så hadde jeg sagt at det ikke var mulig likevel. Hestens ve og vel er ditt ansvar. Og selv om det er synd for den overvektige så hadde jeg tenkt på hesten først

Annonse

Skrevet

En så overvektig person skal ikke sitte på en hest som veier 500 kilo! Det er jo dyremishandling.

Skrevet

Vet om flere som har ridd to på en hest,og når begge er rundt 80 kg så er det plutselig 160 kg.

Skrevet

Du kan ikke la ett så overvektig menneske ri på hesten din.da ødelegger du den.

Så overvektige mennesker bør (kan) kun ri trente og musklete shire hester eller ardennere.

Ellers går faktisk hesten i stykker!

Skrevet

Jeg skal i kontakt med vedkommende som ville låne hesten i morgen , da tar jeg en nødløgn, vil ikke ødelegge hesten vår pga en person som har ridd i et par timer. Sier hesten har en infeksjon og går på antibiotika så kan kan ikke ries på i flere timer før om noen uker!

Skrevet

et menneske på 150 kg pluss har ikke noe på en hesterygg å gjøre!! For det første så vil hestens ledd i ben og rygg slite noe enormt, dernest vil ikke fysikken til et så stort menneske være beregnet for å ri hest. Uansett hvor kraftig benbygning man har, så vil man etter å ha tippet 159 kg være såpass diger at man ikke vil få noe positivt utbytte av å ri! Send henne heller på svømming. Det tåler leddene hennes bedre.

Skrevet

Det går men da må hesten være en kraftig rase. Jeg har en kaldblods på 155 i mankehøyde. Den hadde fint klart denne vekten, men hadde ikke tillatt noe annet enn skritting på den altså. Du sier jo ingenting om hvilken rase dere har så er vanskelig å svare på om hesten lider av det eller ikke!!

Skrevet

annie 23:03 her igjen.

Så nå at det er snakk om varmblods. Det hadde jeg ikke turt da. De er såpass tynne og spinkle i oppbyggingen sin!!

Trekk tilbake tilbudet på en pen måte du :-)

Annonse

Skrevet

Hvis du er lei av å si grunn ,så kan du si at hesten din er halt.En varmblods hest skal ikke ha så tung belasting på seg pga av beina.

Hadde det vært en shire så kunne den lett ha bært han/henne :-) eller en arbeids hest.

Ikke utsett dyret for detta ,den blir ødelagt.

Skrevet

Det er jo en aerlig sak. Fortell vedkommende hvilke typer hester som egner seg til denne typen terapiridning, saa slipper hun eller han aa kaste bort tid paa aa spoerre andre med samme type hest som deg.

Skrevet

Ja det er sant ,for da kan det vel hende at hun år ja på en annen hest av samme rase.Unner ikke dyret det akkurat.

Skrevet

Men, det sitter jo 2 på en hest av og til?!?!

Skrevet

det er ikke ofte man setter to mennesker på 70-80 kg på en varmblods nei! Det er direkte farlig for hestens ledd og ben. Hvis det var en shire eller annen stor type hest, kunne det sikkert ha gått bra med hesten, men når man er så stor så fungerer ikke ridning:/ Man har ikke fysikken til noe annet enn å bare sitte der, og hvor mye trening er det i det??

Skrevet

De fleste som sitter to på hesten er jenter i alderen 8-14. De veier svært sjelden 70-80 kilo hver.

Skrevet

På rideskolen her i byen har de satt en vektgrense på 90 kg av hensyn til hestene. Syns det er helt greit, helsa til dyrene skal jo komme i første rekke.

Skrevet

Det har vel aldri vært anbefalt på noe vis å ri 2 på 1 hest????

Det er sånn useriøst ponnifjortis ting.

Skrevet

For det første; STAKKARS hest!

For det andre så skulle jeg likt å sett h*n på 170 kg komme seg OPP på hesten, kan noen filme det og legge ut linken??

Skrevet

Eller en bryggerigamp. Eller kanskje en elefant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...