Gå til innhold

Glad og redd på samme gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut i går at jeg er gravid, det var et gledelig sjokk for begge to :)

Når det er sagt så ringte jeg legen min, jeg har medfødt hypothyreose (lavt stoffskifte) så jeg håpet på en kontroll til legen. Men fikk tilbakemedling om at jeg trengte ikke komme før uke 12, som er helt normalt.. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei.. Etter mine beregninger så kan min termin være rundt den 30 september..

Jeg er engstelig i forhold til alt og er veldig spent på hvor langt jeg faktisk er på vei..

Noen som kan gi noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen en gang til og si at du er engstelig spesielt mht stoffskiftesykdommen din og si at du gjerne vil inn for å snakke forebyggende,evt oppsøk din nærmeste helsestasjon og få en time med jordmor. Du skal slippe å gå i mange uker å være engstelig, det er jo ikke noe gøy! Du skal jo kose deg nå, med nyheten om at dere er med barn. Gratulerer!

Skrevet

Tusen takk :)

Legen min som sa det ikke var nødvendig, men jeg skal ta kontakt med en spesialist innenfor dette som var min lege før...

I fh til jordmor og fastlege så bor jeg i en kommune, har fastlege i en annen men hvilken av de kommunene skal jeg henvende meg til i forhold til jordmor?

Bare fått en samtale med en lege hadde hjulpet, for det er så mye følelser som bobler opp.. :-) Jeg fikk tårer i øynene av Vil du bli millionær, hehe, det er ikke likt meg :-)

Skrevet

Jeg ville valgt den jordmoren som er nærmest der du skal bo når barnet blir født, rett og slett fordi det er mest praktisk ifht kontroller også i fremtiden. Følelsene du beskriver er også så sterke pga alle hormonene du har i kroppen, det er kanskje ikke en trøst men viktig å huske når man opplever at man reagerer sterkere enn man rent intellektuelt forstår noe av - på godt og vondt.

Det er alltid godt å prate med noen når man føler seg usikker! Bruk nettsider med måte, og ta det gode for god fisk - og det onde med en klype salt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...