:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 jeg har klart å lage en 4 kg ørret til meg og småen til middag i dag. og selv jeg burde ha innsett at det var litt i overkant av mat... hehe.. tror jeg er skapt for en større familie en 1 voksen og 1 barn... hihi
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 funker på brødskiva med majones på. Men du hadde kansje nok til et par brød da he he
RachaelRay Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Frys det ned i porsjoner, og ta opp det du trenger til en middag ved behov. Lag hjemmelaget fiskesuppe :-) Wraps, med salat, rømme og ørret er digg :-)
MintCondition Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Pai med ørretfyll (ørret og eggestand, purreløk og creme fraiche f.eks) Du kan også fryse ned restene, selvsagt rengjort for skinn&bein, og så bruke de i f.eks pai eller lignende senere.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2010 hehe... ja det blir ekstremt ensidig men det er en god idee! kanskje jeg skal prøve det i morgen. er det lov å ha ørretrester på matpakken? eller er det sånn som folk hater at man gjør? sånn som med makrelitomat? jeg vurderte en stund og spise makrelitomat matpakke på bussen vær morgen en stund, bare for at folk ikke skulle sette seg ved siden av meg... hihi. men så kom sivnefluen og da holdt det at jeg hostet når folk gikk på bussen.. hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2010 wraps er digg. det hadde jeg glemt det kan vi ha i morgen fryse ned hadde vært en fin idee, om jeg ikke hadde gjort det alt for mange ganger allerede *full fryser*
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2010 ørretmenn :S det høres ut som en ekstemt trist fyr... hihi
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2010 pai hørtes ikke noe godt ut med ørret. er det godt?
MintCondition Skrevet 25. januar 2010 #10 Skrevet 25. januar 2010 Jada, jeg syns det er godt ihvertfall. http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=10528299 denne har jeg lagd et par ganger. Server med en grønn salat og rømme
Monajenten Skrevet 25. januar 2010 #11 Skrevet 25. januar 2010 Hahahahaha ja det har du rett i :-P Foretrekker gjerne lammekjøttmenn da:-P
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 25. januar 2010 takk kanskje jeg skal prøve det på onsdag. vedder på at sønnen min får traumer av ørret vær dag en uke
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2010 hehehe.. lammekjøttmenn er jo genialt ihvertfall om man tolker det dit hen at det dreier seg om menn som liker lammekjøtt (unge kvinner) det har jeg alt og vinne på
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #14 Skrevet 25. januar 2010 Mmmmm masse deilig Fiskegrateng er godt og den kan fryses ned i porsjoner. Noe lett og godt er jo pastasalat og andre salater med laks feks Pastaalat: 1 rød paprika, 1 gul paprika, ½ agurk, 1 rødløk, 200g cerrytomater. Kutt alt i fine biter og la de trekke i dressingen. Pasta kokes etter anvisning på pakken, etter mengde og tid. Bruk gjerne fersk pasta. Cirka 300g ørret i terninger stekes raskt i olje. Dressing: 1 egg, 1 fedd hvitløk, 2 ss creme fraiche, 3ss eddik, saft av ½ sitron og litt friske urter blandes i en bolle. Ingrediensene skal være romtempererte før de blandes. Spe forsiktig med cirka ½ l olivenolje til lett majoneskonsistens, smak til med salt og pepper. Bland grønnsakene med dressingen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 25. januar 2010 mmm det hørtes veldig godt ut og det må jo være en genial matpakketing
Gjest Skrevet 25. januar 2010 #16 Skrevet 25. januar 2010 Oh yes - med noen gode rundstykker eller baguette til
Gjest sug lut Skrevet 25. januar 2010 #17 Skrevet 25. januar 2010 Tror du er skapt for storfamilie, ja. Et par tenåringer og en sulten mann, så hadde det hjulpet! Som pålegg med salt og pepper, eller med purreringer I suppe Med wok-grønnsaker og ris
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 25. januar 2010 haha.. vi får se om det ordner seg i morgen... hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå