kom-som-bestilt Skrevet 25. januar 2010 #1 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg skal nå fylle ut skjemaet for permisjon, har termin i april så er vel på tide. Så lurer på et ting - hadde vært fint om du eller noen andre kan komme med noen anbefalinger Først fakta: jobber som lærer, men ikke i fast stilling, kun i årsvikariat. 1) Teller tillegget man har som kontaktlærer med når NAV beregner permisjonsinntekt? For har jo 20 000 ekstra i årsinntekt pga det. Eller telles KUN det som er i min tariff som lærer? Får jo tillegget per måned per i dag.. 2) Jeg har per i dag ikke et ansettelsesforhold etter permisjon, og av tidligere erfaring vil ingen ansette en lærer (blir oftest gjort i august) som er i permisjon. Så på nyåret i 2010 er jeg jo klar til å jobbe igjen, men tviler på at det blir så lett å finne lærerjobb da. Så: Burde jeg velge 100 % lønn, dvs 10 mnd hjemme totalt, for så å være arbeidsledig/arbeissøkende frem til det ordner seg? Eller 80 % lønn for å komme "lengst mulig ut i år 2011" ? Nb! Her jeg bor er det ikke vanlig at barna får bhg plass før i august, så ser for meg at vi har et lite problem neste vår... Kanskje jeg må være hjemme på dagtid, og finne meg en helge/kveldsjobb utover våren frem til bhg/skolestart? Ser også for meg at jeg da jobber mens far har pappaperm, så blir jeg hjemme igjen etterpå, men hvordan arbeidsgiver syns det høres ut som en bra løsning?? hehe "Jeg jobber i 10 uker, så er jeg hjemme i 3 mnd, så kommer jeg tilbake.." 3) Ang ferie: hvis jeg krysser av for 4 uker ferie så vil vel permisjonen forlenges? MEN - Burde jeg ta den midt i permisjonen - eller etterpå? Dette med tanke på at jeg ikke har jobb å gå til etter endt permisjon per i dag. Mye grubling, lite svar å finn hos NAV. Kanskje noen her vet?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141336840-nisand-hva-skulle-vi-gjort-uten-deg-kanskje-jeg-f%C3%A5r-l%C3%B8st-mine-problematiske-tanker-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herkules Skrevet 25. januar 2010 #2 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg ville nok ha valgt 100% lønn siden du regner med å ikke få jobb med en gang permen er over. Om du velger 100% lønn så får dere i utgangspunkt mer utbetalt enn ved 80% Det er mange som velger 100% lønn i 46 uker for så å ta 10 uker ulønnet perm i ettertid. Det er avhengig av fars inntekt hvor mye det er å hente på den løsningen. Du vil ikke motta dagpenger som arbeidsledig med mindre du har barneplass og er reelt arbeidssøkende. Jeg mener du skal ha kontaktlærertillegget da det er den faktiske lønnen din.. Ferie jeg kan ikke helt se at det spiller noen rolle når du tar den. Tar du den mitt i så vil du jo forlenge permisjonen din og spre periodene uten lønn. Perm med lønn, ferie uten lønn, perm med lønn arbeidsledig uten lønn/ulønnet perm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141336840-nisand-hva-skulle-vi-gjort-uten-deg-kanskje-jeg-f%C3%A5r-l%C3%B8st-mine-problematiske-tanker-her/#findComment-141337362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå