Gå til innhold

Positiv hjemmetest, negativ hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

nå er jeg mildt sagt litt susete i tankene. Jeg mistet brått og uventet babyen min i uke 21, 23 november 2009. Dette er jo nå litt over 2 mnd siden. Lille julaften fikk jeg mensen, som forløp seg normalt.

Like etter denne menstruasjonen fikk jeg en følelse av å være gravid, mensmurringer hver dag, stikninger, tykt hvitt utflod, kvalme, føler mye tissetrang, søvnproblemer osv, nett slik som jeg var i forrige sv.skap..

Dette fikk meg til å ta en test da mensen ikke kom 23 januar. Tre tester, to CB og en QR hvor alle viser positivt( disse er tatt på kveldstid). Hos legen derimot, viste to tester negativt, en CB klart positivt og en test begge deler, dette fikk legene til å stusse i og med at jeg har syptomer, uteblitt mens og tre positive hjemmetester.

Kan det være hcg fra forrige sv.skap som holder igjen så lenge etter? I følge gyn skulle hcg vært vekk da jeg fikk mensen, men hvorfor får jeg i tilfelle plutselig negative tester hos legen mens alle hjemmetester viser klart og tydelig positivt?

Jeg vet at det kan være kluss i syklusene etter en senabort som jeg hadde, men hva kommer da mine symptomer fra? Jeg er ikke på utkikk etter symptomer da jeg siden aborten slett ikke har tenkt noe på å bli gravid. Vet også at jeg kan innbille meg ting, men nett det som å måtte tisse ofte, uten at det er uvi, og det å ha mensmurring og treig mage må vel komme av noe?

Blir så frustrert..Sjangsen for graviditet vil jeg si er tilstede da vi har hatt mye samleie ute prevensjon, men tankene om at jeg kanskje tester positivt på forrige sv.skap er forvirrende da jeg har hørt at hcg skal være ute av kroppen ved neste mens samt at det jo er over 2 mnd siden...Har dere noen damer noen erfaringer med dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan!!

Jeg bare lurer på om du er 100% sikker på at det var mens du fikk??

Jeg har selv vært gjennom en senabort i uke 19. Etter det gikk jeg i nesten 5 mnd med av og på blødninger. Var aldri sikker på om det var mens eller noe annet som gjorde det. Hadde mens-smerter hver gang. Men fikk heldigvis sjekket det etter ca 5 mnd. Da viste det seg at det var rester av morkaka igjen. Det var den som gjorde at jeg blødde slik jeg gjorde. Legen sa det var et under at jeg ikke fikk infeksjon så lenge som jeg hadde gått. Fikk da en utskrapning. Etter det kom mensen som vanlig................

Kanskje du skulle spørre om å få tatt en vaginal UL for å være sikker?

Uansett lykke til, håper det går bra med deg. Jeg vet hvor tøfft det kan være å miste når du har kommet så langt på vei:-(

Skrevet

Jeg fikk utskrapning samme kveld som da jeg mistet pga morkaken satt fast og jeg fikk blødninger, så jeg vet at alt av rester er ute. Jeg blødde i rundt 14 dager i etterkant, så var jeg tørr frem til lille julaften og da kom det jeg tror var mensen. Fikk murringer som normalt og blødde i rundt en uke. Siden har jeg ikke hatt en dråpe blod..

Hvor lenge tror du hcg sitter etter en abort i uke 21? Kan det sitte så lenge som opp til over 2 mnd ?

Håper det går godt med deg også etter at du mistet. Jeg går til ukentlige samtaler da jeg opplevde aborten som dramatisk. Jeg var 18 år, kom inn til sykehuset med sirener og blålys, klærne ble klipt opp, babyen tatt med tang, blodet silrant og jeg ble siden sendt rett til operasjon..Rett og slett j****...

Blir så frustrert over å få positive tester hjemme mens legen tester både negativt og positivt..Ingen mens melder seg, og jeg vil egentlig bare få hele det forrige sv.skapet på avstand og håper hcg fra den gang er laaaangt ute av kroppen min...

Skrevet

Anbefaler at du får legen din til å måle hcg i blod! Den er mye mer følsom enn en urinprøve. Dersom man tar to prøver kan man ved utslag se utviklingen i prøven (om verdiene går opp som i et vitalt svangerskap eller ned som etter en abort).

Skrevet

hei om du leser inne på pernille.info så står det om graviditetstester at hjemme testene gir jo poitivt utslag på 25 hcg men legetesten gir positiv på 100 hcg....

tok ikke legen din hcg blodprøve av deg...det burde han jo gjøre og så i tilfelle sende deg til UL..lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...