Gå til innhold

Tips om steder for tidlig UL i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere tidlig UL for å sjekke at alt er ok. Noen som har tips om steder i Oslo, gjerne i nærheten av sentrum? Og hva koster det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dei eg kjem på utan å googla er

- legesenteret på Oslo City

- OsloAkutten

- Volvat

- Balderklinikken

Det kostar i overkant av 1000 kroner

Skrevet

Akkurat dette lurer jeg også på:) har drevet å googlet litt på det samme..jeg har fastlege på sinsenklinikken og de har også ultralyd der..ikke lang ventetid og det koster 850kr tror jeg.tenkte jeg skulle bestille der hvis jeg ikke får henvisning fra legen min..hvor langt er du på vei når du vil ta ultralyd? jeg er 6+2,for tidlig??

Skrevet

Jeg er 7+1. Tror det er rundt uke 7 man kan sjekke hjertelyd, og tenkte derfor jeg skulle gjøre det denne eller neste uke.

Skrevet

Jeg har også fastlege på Sinsenklinikken..

Har du vært på UL der før? Eller hørt om noen med erfaringer derfra? Lurte litt på å bestille der nemlig :)

Skrevet

er jeg i uke 6 eller 7 når jeg er 6+2? aldri forstått det der helt..sier jeg er i uke 7 jeg..er det riktig? Jeg har ikke hørt noe spes ang ultralyden på sinsenklinikken..har nettopp byttet over dit..Men det er billigere enn andre steder..tror de er flinke.virker sånn på hjemmesiden ihvertfall www.sinsenklinikken.no ..kanskje jeg skal bestille der jeg også..

Skrevet

Skal til legen der neste uke, så skal forhøre meg litt i skranken der jeg hvis legen ikke vet prisene og hva de kan se etter og ikke etc...

850 kroner er iallefall en del billigere enn f.eks volvat synes jeg...

:)

Skrevet

Ja det er det..jeg tenkte jeg skulle ringe bort i morgen å høre litt..er ikke helt sikker på prisen men det var 850 eller 950 så billigere er det uansett:D sier ifra i morgen jeg:)

Skrevet

Jeg har akkurat vært hos Helsepartner AS på Aker Brygge, der tar de bare kr 800,- og du får med cd med bilder hjem. :)

Skrevet

Utvendig UL??

Hvor langt på vei er du eventuelt?

Bare leser så mye forskjellig om at noen tar innvendig før uke 12 og andre utvendig...

Hvor på aker brygge ligger det?

Skrevet

Known:) Jeg ringte sinsenklinikken idag og de tar 850 krfor ul der..de hadde ikke time før neste onsdag..jeg har ikke bestilt enda,skal høre med helsesøster på fredag om en henvendelse først:) har du bestilt no?

Skrevet

Ser forresten på hjemmesiden til helsepartner at det koster 900kr..de har sikkert økt prisene siden nyttår...men de garanterer time samme dag da..det er jo bra..

Skrevet

Hei

Nei jeg har ikke bestilt noe enda.

Jeg har legetime om en uke (skulle egentlig hatt i dag, men måtte utsette), så tenkte jeg skulle bestille da.

Jeg fikk henvisning til tidlig UL på Ullevål pga smerter og blødninger rundt uke 7-8 og legen min mente da at det ikke var behov for UL rundt uke 12, men det synes jeg var et fjernt utsagt for det er jo da jeg VIL se. Så må høre med de om de da sjekker det jeg vil de skal sjekke som nakkefold etc.. Er jo noen som "nekter" å sjekke dette også, men iom at fastlegen min er på klinikken så håper jeg da at de ikke er så sære..

Har nettopp byttet til fastlege der og håpet faktisk på noe bedre enn jeg fikk faktisk for jeg har hatt en flott fastlege tidligere, men pga flytting gidder jeg ikke reise til andre siden av Oslo for å reise til legen..

Så håper jeg får et bedre forhold til hun etterhvert..

Hva med deg?? :)

Skrevet

Hei igjen:)

Jeg har nettopp byttet fastlege for akkurat samme grunn som deg.hadde fastlege helt på haugenstua fram til nå,bor på hasle så da blir det langt,ihvertfall når man er gravid og skal på hyppigere kontroller.bestilte fastlegen tidlig ultralyd gjennom post eller tlf? eller ringte du selv og bestilte?jeg skal til helsestasjonen på fredag så jeg håper de henviser meg til tidlig ul..tiden gååår så sakte..hvor langt er du på vei nå?Fikk du se ett bankende hjerte på tidlig ul? ja det er mer å se i uke 12..tenkte at hvis jeg fikk henvisning nå i uke 7 eller 8 så kunne jeg tatt en privat rundt uke 12:)

får se hva de sier der på fredag.er det din første?

Skrevet

Mandalay? fikk du bestillt deg time?

Skrevet

Ja ikke sant :)

Hadde fastlege på Røa tidligere, men det var legen som flyttet så litt kjipt for hun var veldig ålreit..

Bor rett ved siden av Sinsenklinikken omtrent jeg da :)

Legen sendte først inn søknad per post, men så ble det verre så jeg fikk ny time hvor de ringte for meg og da fikk jeg time dagen etterpå (satt å ventet nesten 3 timer på KK)

Så jeg synes det var ganske dumt å si at det da ikke var nødvendig med UL i uke 12.. Hun som lege burde skjønne at det er noe de aller fleste ønsker..

Så da blir det privat tenker jeg og kjekt hvis de kan ta det på Sinsenklinikken så slipper man å reise så langt..

Jeg går inn i 11 sv.uke i dag så er 10+0 i dag.. Termin 26.august.

Det blir min første ja :) Gleder oss masse :)

Ser du har en fra før av så du er vel litt mer vant med "gamet" :)

Skrevet

Ja, Stellita, jeg fikk bestilt time. Fikk time på Oslo Akutten allerede i morgen. Koster mellom 8 og 900 kr. Blir spennende:-)

Skrevet

mandalay?Så morro :) ser du har termin dagen etter meg? men så er du mye lenger på vei enn meg? hvor ligger oslo akutten?

Skrevet

Ja:) jeg bor ikke så langt unna selv.kjøpt leil i de nye leilighetene? det har vi..gøy at vi bor så nærme da..du er snart over de magiske 12 ukene du da:) heldig..

Ja jeg har en liten en fra før av,,på 18mnd:) så her blir det fullt liv etterhvert..håper alt går bra med den lille i magen..drømte i natt om tidlig ul, de fant hjertet og alt var fint men jeg var kortere på vei enn jeg trodde..spira var mindre enn den skulle.hihi..

er du mye kvalm?

Skrevet

Vi bare tipse om Familie-klinikken på Majorstua. De har utvendig UL fra uke 12. Mille som jobber der er en erfaren jordmor, og du får med CD med bilder + papirbilder og vi fikk til og med 3D bilder på CD´en! Veldig proft og hyggelig sted, og de har også akupunktur-tilbud til de som måtte være kvalme, ha bekkenløsning, lite energi og modningsakupunktur når den tid kommer! Kan virkelig anbefale dem. Jeg var der og tok modningsakupunktur/bekken-akupunktur sist svangerskap, og det fungerte perfekt!

www.familie-klinikken.no

Skrevet

Ja, jeg surra litt i forhold til fullgåtte uker og hvilken uke man er i. Jeg er 6+3:-)

Oslo akutten ligger ikke så langt fra festningen, men litt mer mot Prinsens gate. Husker ikke adr. Vi hadde bedriftshelsetjeneste der tidligere, så veldig grei å kunne gå dit nå.

Skrevet

Hei..

Ja vi bor i de nye ja :) Bodd her i et år ca.. Før bodde vi på Hasle :)

Ja håper de neste to ukene kan løpe av gårde så jeg kommer meg over.. Har stor tro på at det går bra denne gangen jeg da. Det gikk ikke fullt så bra sist gang, men nå som jeg vet at hjertet slår og at alt står bra til så håper jeg på det beste.. Kan ikke sitte å lese om alt som står på disse sidene iallefall for da blir man supernervøs, men vanskelig å ikke gjøre det også..

Jeg tror jeg er en av de heldige for har ikke vært dårlig i det hele tatt. Ikke kvalm..Bare veldig trøtt i begynnelsen og har hatt et par episoder med skikkelig hodepine, men når jeg leser om de andre her inne så anser jeg meg som veldig heldig som nesten ikke legger merke til at jeg er gravid.. Utenom at buksene begynner å stramme veldig så har gått til innkjøp av en bukse iallefall :)

Hva med deg da? Dårlig?

Skrevet

Ja det skjønner jeg..blir morro å få tilbakemelding på åssen det går i morgen,vi er jo like langt på vei,kun en dag som skiller:) gi oss en oppdatering da? Lykke til, for håpe du ser en liten spire med bankende hjerte:)

Skrevet

Hei:)

Jeg var utrolig dårlig sist, men denne gangen har det ikke kommet no enda..så får håpe det holder seg sånn her..begynte i uke 6 sist så det kan fortsatt komme brått på..hehe..men vil helst være uten den grusomme kvalmen..

Ja man kan senke skuldrene litt når man ser ett bankende hjertet på ultralyd,jeg må få henvisning fra helsestasjonen på fredag, ellers blir jeg sprø..tenker konstant på at jeg vil se den lille..er så nysgjerrig..alt føles så nytt og spennende:)

Tvi tvi..

Skrevet

Ja tvi tvi til deg :)

Du får sende meg en melding når du har vært der og evnt hørt om UL litt mer :)

Alt er veldig nytt og spennende.. Innimellom føler jeg meg ikke gravid en gang for jeg har liksom mistet de syptomene på ømme bryster og føler meg ikke like oppblåst lenger, men det er vel symtomer nok å se at buksa strammer mer og mer :)

Ha en fin dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...