Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Eg gruet meg til å sende ut innbydelsene, hvor det står at gjestene må ta med drikken sin selv. Syntes det er helt forferdelig men vi har ikke råd til det. Lurer sånn på hvordan gjestene vil reagere? Vi betaler bryllupet vårt selv og har ikke så mye penger, man skal ikke blakke seg helt heller den dagen, vi skal faktisk leve sammen etter bryllupet uten økonomiske problemer. Gjestene får jo masse drikke til all servering men må ta med alkoholen til selve festen da. Noen som erfaring med dette?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Til vårt bryllup tok alle med seg alkohol selv. Pga noen var gravide, andre liker ditt og andre liker datt. Vi hadde rett og slett ikke råd til å legge ut for så mye. Men de fikk selvfølgelig velge selv hva de ville ha til maten som vi betalte. Hørte ikke en ting om at vi var grådige f eks. Alle koste seg uansett:)
Gjest Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Helt ok! Hadde ikke løftet et øyenbryn heller, om det var jeg som hadde fått en sånn innbydelse.
mamma til Jesper <3 Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Tror ikke du skal grue deg så my til det. Tror det er mer vanlig enn hva mange tror. Jeg var forlover i et bryllup i sommer. Det var alkohol til maten, men når festen startet ut på kvelden så var det til selvkost i baren og det var ingen som hadde noen problemer med det. Gratulerer med kommende bryllup, håper der får en kjempe fin dag! )
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Det var kjekt å høre, da kan eg slappe av litt, takk for svar:o)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt HI. Vi skal gifte oss om 13 mnd og har lurt veldig på hvordan vi skal skrive det i innbydelsen at folk må ha med alkohol til festen selv. Men når jeg har snakket med folk om dette har alle vært kjempepositive og det er visst blitt mer og mer vanlig å gjøre det slik. Bryllup er jo så dyrt at man har jo rett og slett ikke råd til å spandere fest på alle. Jeg hadde iallefall ikke syntes det var rart om jeg måtte ta med egen alkohol, og det tror jeg ikke de fleste andre hadde syntes heller!
MillaCamilla Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Hei Har vært i bryllup hvor vi hadde med alkohol selv, overhodet ikke noe problem. Er jo ikke noe forskjell på å ta med selv eller kjøpe selv i baren om en velger å ikke å ha åpen bar. Senk skuldrene du, folk kommer til få det koselig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå