Gå til innhold

kan ungdommens synder ha ödelagt min eggkvalitet?....

Anbefalte innlegg

jeg skal nå i gang med mitt 2 uttak, og legen lurer på om jeg kanskje har dårlig eggkvalitet, i og med at jeg fikk ut så himmla mange egg (29) men til syvende og sist så ble det bare 3 av de som ble befrukta (16) som kunne brukes. og jeg ble bare gravid på det ene, og mista uansett. Det er jo ikke noen barnlöshet i min familie , tvert imot, hele slekta har masse unger. söstra mi blir gravid bare hun ser på en gutt, typ.

så jeg syns det er rart at jeg skal ha dårlig kvalitet da. så begynte jeg å tenke på om noe ka ha påvirket det, og som de fleste andre gjorde jeg mye dumt i ungdommen, mye festing, röyk og alkohol, hasj og en gang testa jeg amfetamin.

noen som vet om dette kan ha ödelagt min eggkvalitet..? :(

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke. Jeg har også dårlig egge, og fikk på Riksen forklart at det mest sannsynlig er medfødt (evt. genetisk, da min bestemor var "godt voksen" før hun lykkes med å få barn).

Noen er født med svakt syn, andre er født med anlegg for allergi eller astma, jeg er født med dårlige egge...

Jeg tror heller ikke at "småsynder" i ungdommen har all verdens å si. Selvsagt vil all gift man tilfører kroppen gjennom livet ikke bedre kvaliteten, men tross alt får jo også narkomane barn:)

Det trenger ikke å være noe galt med eggene dine selv om det ble dårlig uttelling på befruktning. Det kan også skyldes medisintype / dose og/eller tidspunkt for uttak. Dette kan legene gjerne justere ut i fra resultatene fra tidligere forsøk. Så første forsøk blir ofte en slags prøverunde:) Med andre ord kan resultatet bli helt anderledes neste gang.

Lykke til med uttaket!

ja dere har sikkert rett, jeg skal jo få en annen type medisiner denne gangen når jeg skal begynne med spröyter, så det er vel en grunn for det.det var vel forhåpentligvis bare en dårlig omgang dette her....får håpe det..

ja det er jo sant, narkomane får også barn...

men hva er pco? jeg har ödlagte eggledere, ellers er visst alt som det skal med meg, så vidt man vet. gubben er ok.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...