<= darling => Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Er seks uker på vei. Og sover støtt. Har til og med sovnet på jobben to ganger! I dag har jeg ikke orket å gå på jobb pga dette og fordi jeg har vært uggen i hele dag. Føler at jeg kommer til å ha et veldig ustabilt oppmøte fremover. Ene dagen kan være veldig bra mens neste dag orker jeg ikke.. Det jeg lurer på nå er, hva er egentlig best i forhold til arbeidsgiver? At jeg plutselig er borte med ujevne mellomrom, eller at jeg blir sykemeldt slik at de veit ihvertfall Sånn ca hvor mange dager jeg er borte? Arbeidsgiver veit at jeg er gravid.. Vil bare gjøre det som blir best for alle!
lin76 Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Kan du ikkje ta det opp med arbeidsgjevar (altså sjefen din) direkte, så får du høyra kva han/ho syns om det? Er jo veldig forskjellig frå jobb til jobb. Uansett er du vel ikkje til så mykje hjelp om du sovnar på jobben, så då er det kanskje betre å ta seg eit par dagar sjukefri i strekk, sånn at du får sove litt skikkelig ut? Men spør sjefen du!
sofieb Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Arbeidsgiver kan søke om refusjon av sykepenger de betaler til deg i arbeidsgiverperioden (16 første dager av sykemelding), ha alltid sykemlding når du er borte og be arbeidsgiver/eller du kan gjøre det selv søke om fritak av arbeidsgiverperioden pga svangerskap. Da er det litt lettere å være borte, når du vet det ikke koster arbeidsgiver å mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå