Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bekkenløsning tidlig. uke 14 og plagene blir bare verre og verre.jeg er nå i uke 23.går til fysio men føler ikke at det hjelper så mye. jeg har vondt både foran og bak i bekkenet. har veldig vondt for å gå,og røre meg generelt. jeg får ikke rørt meg så mye og jeg har dårlig samvittighet for det. kiloene raser på:( er det noen som har noen råd til hva jeg kan prøve av trening?ønsker meg bedre kondis for den er ikke akkurat god etter 5 mnd uten trening...er dere på treningssenter eller hva gjør dere for å holde formen noenlunde ok? takker for svar. begynner å bli desperat kjenner jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141335001-bekkenl%C3%B8sning-og-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg spurte fysioterapeuten min og hun hadde kjørt bassengtrening før men ikke nå lenger....så vet vel egentlig ikke hvor jeg kan henvende meg,og hva jeg kan gjøre i vannet. er i utgangspunktet ikke så glad i vannet:S men hjelper det så vil jeg gjerne prøve det. var du med på sånne grupper da? skulle gjerne fått opp pulsen skikkelig,tåler jo ingenting lenger...

Hvis du bor i Oslo og omhegn kan jeg anbefale Oslo fysio og kiropraktorsenter som har vanngym to ganger i uken. Det er himmelen for bekkenløsningen min - samt at jeg får trent litt og løst opp litt i kroppen generelt.

Min fysio sier at tilpasset spinning også generelt pleier å gå bra for bekkenløsningsdamer, men jeg har for vondt til at jeg orker å dra på elexia (er på krykker og det er et sabla pes å komme seg noen steder på dette føret). Spinning er jo veldig bra for kondis - husk at du ikke skal ta i mer som gravid enn at du kunne holdt en samtale gående. Du har likevel så mye ekstra blod i kroppen nå at du trener som på høydetrening :D

jeg holder til nær hamar(hedmark kommune) og her har jeg ikke hørt om noen som har noe vanntrening.... :( fysioterepeuten min sier at sykling ikke er noe spesielt for meg-det på grunn av at jeg sliter med smerter foran også og ikke bare bak ibekkenet.,men jeg har nå ikke prøvd det enda..kanskle jeg bare skulle prøvd en sykkel for å ha gjort det:)

Min sier jo "på generelt grunnlag". Det er jo ikke verre enn at du prøver og så gir deg umiddelbart om du kjenner smerte. Er smertene dine veldig forverret dagen etter så vet du også at sykkel var en dum ide.

Jeg forsøker å tenke på at til sommeren kan jeg sannsynligvis begynne å trene igjen, så får det bare tåles at svangerskapet rent fysisk har satt meg mange, mange skritt tilbake...

Annonse

Hei:) Jeg fikk også bekkenløsning tidlig, i tillegg til at jeg har vært veldig sliten mye av svangerskapet, så jeg har fått trent minimalt. Jeg fikk først plagene bak og deretter foran, noe som til tider gjør det håpløst å gå. Jeg begynte hos naprapat og hadde godt utbytte av det, men det ble rett og slett for dyrt i lengden. De siste 4 ukene har jeg hatt litt mer overskudd og kommet i gang med trening igjen (er 38+5 i dag).

For meg har elipsemaskin blitt redningen. Jeg klarer ikke å sitte på en sykkel, men bevegelsene på elipsemaskinen er mye snillere mot kroppen. Og ikke minst kjempe god kondisjonstrening. Det er mitt beste råd:) Jeg er kjempe overrasket over hvor bra det har funket for meg. Har fortsatt vondt, men blir ikke værre av treningen (snarere tvert i mot tror jeg). Så nå samler jeg kondispoeng frem mot fødselen og tiden etter:)

Lykke til:)

Eg har også bekkenløsning, og trener nesten kvar dag på styrkerommet til idrettslaget her eg bur. Har gått til fysioterapi, men det hjelpte ikkje, og eg har derfor slutta. Fysioterapeuten min sa at det er viktig å trene litt kvar dag - ikkje fordi det hjelp på BL no, men for å vere i betre form etter fødselen. Forhåpentlegvis blir eg fortare frisk av BL etter fødselen på grunn av trening.

Eg trener ca. 30 minutt kvar gong. Trener då: fem minutt på trimsykkel, fem minutt i romaskina, ca. 15 minutt med ymse styrketrening på rygg på madrass på golvet: løfte vekter 1,5 kilo, løfte beina, løfte bekkenet, sit-ups og etterpå armhevigar. Avsluttar med 5 minutts skigåing på maskin. Trente før på tredemølla, men den har eg ingen effekt av. Blir berre sliten.

Eg trener om morgonen, etter at eg har kjørt ungane i barnehagen. Då er eg mest opplagt, for utover dagen blir forma berre dårlegare og dårlegare.

Og sidan eg bruker krykker, er det eit mål for meg å legge på meg minst muleg. Med førstemann la eg på meg 12 kilo, og for meg var det forferdeleg tungt å bere rundt på. No er eg snart 7 mnd. på veg, og har lagt på meg tre kilo. Håpar verkeleg ikkje at eg legg på meg meir enn maks tre kilo til. Treninga hjelper til med å halde vekta nede.

Jeg går på pilates for gravide og det er himmelen for bekkenet mitt! Hver gang jeg har vært er jeg så og si smertefri rett etterpå, og dagen etter er jeg istand til å gjøre mye mer enn jeg vanligvis kan gjøre. I dag har jeg vært å kjøpt matte så jeg kan gjøre øvelsene hjemme også, siden pilatesen bare er en gang i uka.

Jeg har også hørt at yoga skal være veldig bra for bekkenet.

Yoga kan være magisk for bekkenet, men det kommer an på. Jeg har tatt ulie kurs, og på noen av de er det bevegelser som ikker gode, men nå går jeg hos en dame som selv har hatt bekkenløsning i to omganger. Så anbefaler absolutt yoga, men so i all trening må man være forsiktig også her.

Kjernetrening generelt er jo veldig bra, i tillegg til yoga og pilates er slyngetrening å anbefale for bekkenjenter. Dette har jeg hatt veldig god effekt av :-)

Skriver under på dette med at man må være forsiktig også med yoga. Gravideyogaen jeg gikk på var nemlig drepen for bekkenet mitt da mange av øvelsene la press steder som ga meg vondt, og det var en del øvelser på ett ben om gangen som ubalanserte symfysen min. Bla er den populære "hukstillingen" ofte horribel for folk med mye bekkenløsning; meg inkludert. Men frem til jeg fikk bekkenløsning var yogaen fin trening :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...