Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Er det vanlig?? Har kjent et dult og to i løpet av hele dagen, men den er så rolig. Pleier å turne inni der..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 JEg fikk beskjed av legen om barnet var svært rolig. Bland da et SKIKKELIG sterkt glass me husholdningssaft! Og drikk.. Gjerne 2 glass. Etter 10 minutter kan du begynne å dytte skikkelig på magen. Om det ikke hjelper. Ta turen til føden Håper det går bra
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Kjenner du lite liv og aktivitet, så ringer du føden! Det trenger ikke være noe spesielt, men man skal alltid sjekke opp i det.. Hvertfall så sent i svangerskapet.
Nikki 75 Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Jeg er i uke 34, og lillegutten min skremmer meg av og til med å være rolig hele dagen, bare så vidt dulte litt i meg... Han er vanligvis veldig aktiv, så det gjør at jeg får litt panikk, men har kommet til at han bare har en litt underlig døgnrytme - sprelle i to døgn, sove i ett døgn. Men er du engstelig, så skader det ikke å kontakte føden.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Du må inn å sjekke. Jeg gjorde det, ringt sykehuset og troppet opp med en gang. Godt var det, for det ble hastesnitt og et friskt barn. Heller en gang for mye, enn en gang for lite. Neste svangerskap var jeg der når barnet var rolig, fikk undersøkt og alt vel. Ingen ser rart på deg for å komme. Det er helt naturlig at barnet er rolig, snudd bakover og at du slik ikke kjenner spark og bevegelser, og vanligvis er det ingen grunn til bekymring. MEN av og til er det fordi det er problemer med morkake og foster, og da er det svært viktig at en kan ta barnet ut straks. Bedre å sjekke en gang for mye, enn en gang for lite.
Tigerpote Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Dra inn og sjekk. De har lav terskel for å ta inn gravide. Gjorde det jeg, da viste det seg at hun hadde skiftet leie bare. Men heller en gang for mye enn en gang for lite. Ikke noe å lure på engang.
soleia Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Min baby var slik til tider og. Ikkje noko kjekt. Då fekk eg i meg noko søtt, og la meg på sofaen ei stund. Då kvikna han til og sparka, så eg slapp å dra på klinikken. Om ikkje dette funkar, så ikkje ver redd for å ringe. Betre å sjekke ein gang for mykje enn for lite.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Huff så ekkelt, si fra hvordan det går da, nå kommer ikke jeg til å slappe av.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Dytter opp denne, fordi jeg gjerne vil vite hvordan det står til
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #12 Skrevet 25. januar 2010 Åh, snille damer som bryr seg... Jeg har drukket sterk og iskald saft og da kjente jeg at den beveget seg littegrann inni magen. Sparker ikke... Jeg skal på kontroll i morgen så jeg tenkte å drøye til dess i og med at jeg kjenner litt bevegelse. Han pleier jo å være superaktiv, men er kjemperolig i hele dag.. Men kjenner som sagt at han beveger seg bittelitt innimellom.. Takk for at dere bryr dere. HI
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #13 Skrevet 25. januar 2010 Det gjorde min også.. Jeg lå på sykehus fra før av, og de sa at jenta mi låg sånn at hun sparket innover, og ikke ut mot magen liksom... Og babyen er ett vanlig menneske, av og til er vi i aktivitet, av og til, gidder vi så vidt å flytte på oss.. Dette er helt normalt, men ring for sikkerhetsskyld du.. BEdre å ringe en gang for mye enn en gang for lite
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #14 Skrevet 25. januar 2010 Meg igjen 20:23..Du er også 35 uker på vei, så nå er det lite plass inne i magen din, så ikke mye plass til at babyen kan sparke fra seg og boltre seg som den vil.. Jeg kjente også mindre og mindre spark.. Vet ikke om det funker, men prøver å berolige deg litt..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #15 Skrevet 25. januar 2010 Poenget er at en ikke skal vente til kontrollen i morgen, men dra seg avgårde med en eneste gang! Å vente til i morgen kan være å vente altfor lenge. For noen er det snakk om timer, for andre dager. Men det er ikke du som ve dette best, det er det legene på sykehuset som vet.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #16 Skrevet 25. januar 2010 Så godt å høre du har kjent han litt da:) Får si fra i morgen etter kontrollen da Hilsen dytt'ern :-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 huff, du må for all del ikke vente til i morgen. ikke for å skremme, men VISS noe skulle være galt kan det være for sent. sannsynligvis er alt i orden, men vær så snill å dra på føden ikveld. grunnen til at jeg er så hysterisk er at jeg har en venninne som slo seg til ro og ventet selv om hun kjente lite liv. det gikk ikke så bra..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #20 Skrevet 26. januar 2010 Det gikk kjempefint! Har en aktiv og frisk baby i magen!! HI
Tigerpote Skrevet 26. januar 2010 #21 Skrevet 26. januar 2010 Ah, så bra! du skremmer jo oss og, vettu. Men som regel er jo alt fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå