Gå til innhold

Min sønns lærer har så dårlig personlig hygiene at det går utover undervisningen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her velger jeg å være anonym siden det tydeligvis er en liten verden. Kan jo hende denne læreren har familie eller kollegaer her inne.

Det er en godt voksen dame, både min sønn og flere av hans venner har forsøkt å ta dette opp med en annen lærer. De synes det er flaut å skulle ta det opp med henne direkte.

Hun har både svært dårlig ånde og lukter sterkt av gammel svette. De observerer at hun bruker de samme klærene i mange dager.

Jeg har selv sett denne læreren og snakket med henne, syntes hun så direkte fussete og ustelt ut. Jeg reagerte selv på lukten da jeg ble stående litt før nær.

Min sønn vil ikke be henne om hjelp. Han blir direkte kvalm sier han. Har ofte holdt pusten når hun har hengt over ham.

Hun underviser i et meget viktig fag der min sønn trenger den hjelpen hun kan gi. Men hvordan løser vi dette. Jeg synes det er meget ubehagelig å måtte ta opp noe så selvfølgelig som personlig hyigene med et voksent godt utdannet menneske.

Vi har forsøkt å snakke litt med den andre læreren, hun har ikke ville uttale seg, sikkert veldig vanskelig for henne også dette her.

Jeg forstår ikke at mennesker som jobber tett med andre kan ha såpass respekt at de tar hensyn til andre med å ha en normal god hygiene. Ikke snakk om at man må dusje hver dag, men vaske seg skikkelig, skifte klær så man ikke lukter, samt pusse tenner.

Jeg er mildt sagt fortvilt.

Noen som har tips eller innspill så tar jeg gjerne imot.

Har tenkt på anonymt brev, men synes det blir fryktelig feig også.

Legger til at det var min sønn som tok opp dette med den andre læreren under en vanlig foreldrer/ elev/ lærer samtale i høst. Rektor og inspektør har også fått beskjed av barna opptil flere ganger, men det virket som de bare lar humla suse.

Skrevet

Ta det opp med rektor en gang til ,snakk med andre foreldre og fa de til gjore det samme ,

Lykke til.

Skrevet

Hadde vært kjekt om noen kunne lagt ut dette på Skravlesiden på dib for meg. Skulle gjerne tatt det selv der, men vil være anonym.

Skrevet

Få foreldrekontakten deres til å ta det opp med klasseforstander/kontaktlærer. Hvis kontaktlører er den som lukter ta det da opp med rektor eller inspektør. De bør si det til dere om det er tatt opp med læreren og eventuelt gangen videre. Men husk, det er ikke alle som kan noe for dårlig ånde

Skrevet

Joda, jeg forstår dette. Men hvis folk får beskjed så bør de få gjort noe med det. Feks munnskyllevann, tannlegebehandling.

Her er det jevnt over dårlig hygiene og sjuskethet. Det er en skam rett og slett. Alle voksne vet at gammel svette lukter, siden hun bruker de samme klærne dag etter dag så er det noe hun tydeligvis ikke bryr seg så mye om. En ting hvis man går hjemme å dasser alene, men når man jobber med mennesker, og så tett som en lærer faktisk gjør på barneskoletrinnet så bør det være en selvfølge å vaske seg?

Jeg husker selv et par sjuskete lærere fra mine barne og ungdomsår, ufyselig var det.

Skrevet

Vi har samme problem. En lærer der sønnen min går bruker samme klær og stinker gammel svette. Han har dårlig ånde, og det lukter gammel røyk lang vei av han.

Huff. Vår sønn klager over dette, men det er ikke lett å få tatt det opp uten å såre.

Skrevet

Hei

Ta det opp med skolens ledelse. Dette er et personalproblem, mulig de er klar over det, men må ta grep da foreldre tar det opp. Syntes det er ufint å kontakte andre forledre, vær voksen - ta det opp på egne veier (ikke andres - vær personlig, dette er jo et problem).

Hilsen en forhåpentligvis godluktende lærer... he he he...

Skrevet

Uff, føler med din sønn, vi hadde samme problem med en lærer på vgs.

Ledelsen på skolen vet helt sikkert om dette, men syns det er vanskelig å ta det opp. Men hvis dere sier fra, så blir de nødt til det. Kan ikke ødelegge skolegangen til masse unger fordi hun ikke vasker seg.

Skrevet

Nei, har ikke snakket med andre foreldre, kun tatt dette opp med kontaktlærer siden gutten selv brakte temaet på banen, men det ble feid under matta på et vis. Hun innrømte at det var et vanskelig tema, og at hun håpte det løste seg selv siden endel av barna selv har begynt å hinte frampå til vedkommende. Men nå har det gått 2mnd uten at noe har skjedd enda. Jeg får vel ta det med enten FAU som foreslått på Skravelesida, eller via rektor. Jeg vet at barna har sagt fra, og at samtlige av elevene i denne klassen har problemer med lærerens hygiene, elevene er i en alder der de også er meget opptatt av den slags for tiden.

Heldigvis har de andre lærerene god hygiene, jeg er sikker på at det får utover den faglige utviklingen til sønnen min i det faget. Jeg er selv ingen lærer eller pedagog, gjør mitt beste for å hjelpe ham med lekser, men ser at han burde ha fått mer hjelp direkte når han kommer hjem og ikke har fått svart på alt han skulle gjort på skolen engang fordi han vegrer seg for å be henne om hjelp.

Skrevet

Jeg er selv lærer, og ville tross alt være glad for å få beskjed - selv om det hadde vært utrolig pinlig.

Var jeg deg, ville jeg tatt det opp med rektor eller inspektør, så kan de ta det opp med vedkommende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...