-68mamma Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Hei Håper det er OK at vi har en egen slanketråd ? Jeg har begynt i dag med stoffskiftekuren. Jeg mener at den er tøff fordi man må holde seg til dietten uten å spise noe annet, og noen dager (særlig de tre første) er iallefall jeg innmari sulten. Men i og med at den er så kort, og man får så flotte resultater, så er det verdt strevet med de 13 dagene altså. I dag har jeg drukke svart kaffe med en sukkerbit til frokost (pføy - jeg pleier å kose meg med en latte med suketter) Og så har jeg spiste halve lunsjen allerede (var så sulten kl. 10 så jeg tok 1 kokt egg og litt spinat) Resten av lunsjen skal jeg ta om en times tid (1 kokt egg til, mere spinat og en tomat) Og så blir det biff og salat til middag - det skal bli godt :-) Et bra triks som pleier å hjelpe meg, er å legge seg tidlig de første dagene, mest for å unngå at man snoker på kjøkkenet, og også for at dagen skal gå fortere unna og det skal bli ny morgen - dag 2 ! Nå har jeg jo også fått mensen, så det er godt å legge seg tidlig med en god bok. Jeg trener ikke hardt ved siden av, det er såpass lite kalorier pr dag, så det tror jeg ikke er lurt - men å bevege seg moderat med turer og slikt er nok bare et pluss for vekta sin del. Håper å veie 6 kg mindre om 2 uker og skal fortsette slankekuren etter det, men mer moderat med variert mat. (man blir rimelig lei av egg, sort kaffe og biff på denne kuren) Målet mitt er -20kg totalt, håper å ta av 15 av dem til påske :-) Da kan vi starte å prøve igjen. Dette er et fint prosjekt for å få tankene vekk fra babylaging de neste 2 månedene. Hold meg oppdatert på hvordan det går med deg :-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Kjempekoselig med egen tråd altså Joda - dag 1 her på suppekuren, hehe... Begynte dagen med suppe til frokost og ett stoooort glass vann. Håper ikke det gjør noe at jeg tar kosttilskudd som jeg pleier (wild yam, folat og Tran), så gikk jeg meg en god tur, rask gange, ble litt svett og varm, og nå er jeg hjemme og skal spise litt lunsj før jeg tar en bitteliten treningsøkt (hjemme-dvd, Pilates). Jeg begynte på fredag og tenkte jeg skulle ta en økt i dag og en økt til torsdag/fredag - jeg får se hvordan det går da - trener uansett ikke noe hardt, men får bare se hvordan jeg føler meg. Har jo aldri prøvd å "slanke" meg før - så jeg aner jo ikke hva jeg går til. Har notert meg vekt, og målt meg med målebånd rundt midje, hofter, lår, legger, armer, bryst og hals - så skal jeg ta frem målebåndet og måle igjen neste mandag, skal da veie meg igjen til torsdag og neste mandag. I natt tenkte jeg at dersom jeg får positiv test i løpet av uken - må jeg hoppe av denne kuren, men enn så lenge så skal jeg prøve å leve så normalt jeg kan og gjøre det jeg har lyst til frem til en positiv test. Uansett 1-2 spennende uker ligger foran oss Takk for tips ang det å legge seg tidlig - tror jeg følger rådet ditt om å legge seg tidlig med en god bok Jeg har lånt noen bøker av mamma, en krimserie av en svensk forfatter, Camilla Lackberg - kjempespennende bøker altså. Kan sammenlignes med Unni Lindell`s Cato Isaksen... Lykke, lykke til Gleder meg til oppdatering i morgen allerede jeg!!! Stooooor klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Oooooooh, myyyyyy gooooood....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Denne kuren tror jeg kommer til å bli tøff - bare på dag 1 og har lyst på annen mat allerede og er jo sååååå sulten og jeg har jo ikke gjennomført hele denne dagen ennå!!! Herreguuuud, hvordan skal jeg takle dette?? Har spist suppen 3 ganger allerede i dag og en halv melon, jeg kan spise så mye frukt jeg vil og kan i dag, men problemet er at jeg har så lyst på skikkelig middag nå, hehe Så tenker jeg at kanskje jeg skal gjøre det litt om til mitt eget opplegg?? Spise bare bittelitt middag som lille snuppis og mannen min skal ha?? Ååååå, jeg har nok en dårlig innstilling til å fullføre kuren allerede, huff Vet ikke om jeg sprekker allerede til middag i dag jeg altså, tenker intenst på det nå.... Skal prøve så godt jeg kan bare å komme gjennom dagen i dag... Nå har jeg i dag også blitt så redd for at jeg skal være gravid denne pp`n. Har sånn spenn i tennene om dagen og i dag har jeg hatt skikkelige stikninger/strekninger i magen. Har jo vært så støl etter aller første treningsøkt på fredag at jeg satte det på den kontoen, men i dag når jeg tok en ny treningsøkt måtte jeg avpasse tempoet litt pga disse stikningene - og da kommer tankene frem vet du Åh, jeg vil, jeg vil og jeg vil så gjerne få det til (hehe) - vil jo helst ha både i pose og sekk, altså både være gravid, men samtidig få tatt av seg noen kilo. Er bare på CD 21 i dag - så er jo noen dager igjen frem til en evt positiv test - rart om det endelig skulle skje nå den måneden vi har hatt minst sex, bare 3 ganger... Jasså, så da kom TR hos deg, det er jo litt godt å få igang syklusen igjen også da... Nei, nå må jeg slutte av, mannen kommer hjem og jeg lovte liksom mat på bordet siden jeg går hjemme om dagene, hehe Får hive meg rundt! Hvordan har dagen din frem til nå vært da?? Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Dag 2: Nok en suppebolle til frokost, men blir jo så fryktelig sulten rett etterpå... men jammen ser det ut til at den er noe "rensende" - i går fløy jeg på toalettet i ett sett, ojojoj som jeg tisset, men føler meg i bra form da! Så det virker jo som om det har noe for seg denne kuren jeg har begynt på I dag skal jeg spise alt jeg klarer av rå og kokte grønnsaker (unntatt erter, bønner og mais) Til middag en stor bakt potet med smør (nam, jeg gleder meg allerede, hehe). skal spise all den suppen jeg greier i dag, men IKKE frukt da... Støl i dag, spesielt magen, etter en liten treningsøkt i går... Prøver å "stramme opp" litt når man nå slanker seg... Hvordan går det med deg -68mamma?? Gikk det greit å fullføre dagen i går? Sulten?? Hehehe Klems
-68mamma Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2010 Pokker - jeg sprakk så det suste i går kveld....røyk på en smell på en kokesjokolade i kjøleskapet og en potetgullrest i kjøkkenskapet.... Ja, ja . jeg skal iallefall klare det idag - for nå er huset kjemisk renset for godsaker og mannen har lovet å "passe på meg" på kveldstid så jeg ikke snoker ;-) På`n igjen i dag med samme meny : kaffe med sukkerbit til frokost og egg og spinat til lunsj og en liten biff til middag :-) Dette SKAL jeg klare !! Du var superflink som holdt deg til kuren igår da !! Hvor mye kan man gå ned på den suppekuren ? Jeg har verdens merkeligste "mens" - tre dager med bare bittelitt brunt slim på truseinnlegg - det har vært alt. Det har ikke kommet noe siden igår midt på dagen, så enten så er det allerede slutt, eller så har det ikke begynt skikkelig enda ? Puppsen er iallefall litt mindre ømme, og det er deilig. (Jeg klarer ikke heeeeelt fri meg fra tanken på at noe kan ha vært på gang, jeg tror jeg ryker på enda en test til helgen før jeg helt definitivt kan slå meg til ro med at jeg er fullstendig u-gravid :-)) Hvor er du i syklusen dinn ? Lykke til med dagen idag - dette klarer vi :-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Hahahahahahahahahahahahaha )) Ja, var nær ved å sprekke flere ganger i går selv, hehe!!!! :) Det er ikke bare-bare dette her... Denne suppekuren lover at du skal ta av 4,5-8 kg på disse 7 dagene dersom du følger den slavisk, men jeg har mine tvil til om jeg greier å fullføre den. Ja, jeg greide dagen i går, men fy.... og fysen jeg var og var på nippet til å sprekke flere ganger, skjønner ikke at jeg skal greie resten av uka, sukk.... men vil jo så gjerne prøve da Jeg pleier å åpne døra til matskapet flere ganger om dagen bare for å se inn om det er noe som ligger der å frister... så du kan tro jeg ble lang i maska da jeg i går kveld så en liten skål fra søndagen med sjokolade og seigmenn, ojojoj - som jeg begynte å sikle da, hehe, det løp vann i munnen og jeg måtte virkelig ta meg sammen for ikke å stikke fingrene oppi skålen og nappe med meg en seigmann, hehe Måtte lukke skapet fort!!! Jeg er i dag på CD 22, jeg er 8 eller 9 dpo og fikk sykt vonde brystvorter/bryster i går - de er ikke fullt så ømme i dag, men kjenner det litt... Normalt hadde jeg hatt noen CB tester liggende til å begynne å teste allerede fra i overimorgen, så dette blir aller første gang på snart 2 år som jeg ikke tester tidlig - tenker jeg venter til neste uke, jeg tror IKM er ca søndag eller mandag ifht når jeg mener at jeg hadde EL (testet jo heller ikke etter EL denne gangen - har lært meg å stole på kroppens signaler etter så lang tid nå). Synes dagene går fort nå til IKM. For en gangs skyld har jeg så mye annet å tenke på om dagene - så du skal se at det er det som skal til + det at jeg har gått på bidronninggele og wild yam denne pp. Det er ett kosttilskudd som bl.a gir deg økt energi - og gjett om de har funket på meg!!! Kan ikke huske sist at jeg har hatt så mye energi og følt meg så utrolig god form!! Det er uansett godt Som du sikkert fikk med deg før jul - så fikk jeg ikke forlenget engasjementet mitt der jeg har jobbet i nesten 2 år. Det var ett slag i trynet, men jeg visste at det var en mulighet for at jeg ikke fikk fortsette. Uansett så var jeg føre var og søkte på andre jobber... Kom til ett intervju, men fikk ikke jobben. Så en dag før jul ringte det opp en dame som lurte på om jeg kunne være intressert i en annen type jobb på sykehuset - jeg sa selvsagt ja. Var til en samtale og fikk forståelsen av at de trengte en i minst 60% stilling fra 01 februar og fremover. Lederen sa at det var stort behov og at det ikke var noe problem å jobbe mer enn de 60% - og på sikt ønsket hun å doble antall ansatte, altså fra 2 til 4 på Inntakskontoret der de har tilbudt meg jobb. Jeg meldte meg selvsagt arb.ledig fra 01 januar da jeg stod uten jobb Så ringte de meg opp igjen fra sykehuset og kunne bare gi meg 60% jobb fra ut i februar og til og med mai måned. Så ringte hun meg igjen (i dag, for bare noen minutter siden!!!) og kunne tilby meg 50% ut mai og de hadde behov for meg i sommer!!! Fy f.... for noe møkk - synes dealen bare blir dårligere og dårligere. Jeg kan jo ikke jobbe i sommer - mannen min og jeg får ikke ferie samtidig i år og alle kommunale barnehager stenger i 3 uker i sommer!!! Sukk Har regnet på det at 60% tilsvarer akkurat helt nøyaktig det jeg får utbetalt i dagpenger i dag - og da vil jeg heller jobbe enn å gå hjemme. Får jeg bare 50% får jeg mindre utbetalt enn om jeg er arb.ledig og går hjemme. Jobber jeg 49% får jeg utbetalt resten i dagpenger i tillegg, dersom jeg jobber 50% og mer får jeg ingen dagpenger. Arrrggggghhhh - at det skal være så vanskelig da?? Så du ser jeg har så mye annet å tenke på om dagene - uansett er det ikke lett å stå i en slik arb.situasjon som jeg gjør og i tillegg prøve å bli gravid!!! Jeg må jo være GAL - som fortsatt prøver, men det er bare det at jeg har sååååå lyst på en liten en til - jeg tenker at jeg er sikker på at ting løser seg på den ene eller den andre måten!! Må være positiv vet du, hehe Nei, dette ble mye meg og mitt gitt - ønsker deg lykke til med slankeopplegget i dag også!!! Stooooor klem fra
-68mamma Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2010 Er du sikker på at barnehagen stenger 3 uker om sommeren ? Vi har også kommunal barnehage - og selv om den stenger, så har de tilbud til de barna som ikke kan være hjemme, i en annen barnehage i bydelen - man må bare si ifra i god tid så får du plass (de slår sammen flere barnehager de tre ukene)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Hei igjen -68mamma Fikk ett skriv ang det med stenging av barnehagen på fredag. Her hvor jeg bor er det kun 1 barnehage i kommunen som holder oppe hele sommeren (det er lange ventelister der), og de prioriterer selvsagt de som "sogner" til området i første omgang (og det bør jo være en selvfølge også såklart) - så vi har nok ikke noen sjans til å få henne inn i en annen barnehage, mannen min og/eller jeg må få fri de 3 ukene... men det løser seg på en eller annen måte. Jeg er ikke så bekymret over det I dag er jeg faktisk mer bekymret over at jeg har "sprukket" totalt når det gjelder "slankeopplegget". I skrivende øyeblikk sitter jeg og momser salt sild, potetgull og drikker brus, nam, nam :) Så tror jeg må avlyse hele opplegget, er nok ikke motivert nok og når jeg er sulten så bare mååååå jeg ha skikkelig mat, hehe! Får skeie ut i dag og så skal jeg ta tak i de små endringene som å ikke spise godteri i ukedagene, ikke brus osv. Skal fortsette å trene da og gå meg lange turer - det er jo ikke dumt uansett... Spiser jo ikke noe usunn mat i utgangspunktet, så må vel bare forbedre det litt, hehe Hvordan går det med deg?? På morgenen i dag etter at jeg hadde levert jentungen i barnehagen svingte jeg nedenom kirken (Hønefoss kirke brant ned i går!) og det var ett utrolig trist syn!!! Jeg giftet meg i den kirken og jentungen ble døpt der, så selv om jeg ikke anser meg som religiøs og ikke har noe mer tilknytning enn giftemål og dåp, så synes jeg det var utrolig trist!!! Etter å ha vandret litt rundt området (det røyk fortsatt fra kirken), så dro jeg innom ett kjøpesenter og handlet med meg litt diverse. Er jo salg over alt nå - jeg skulle "bare" ha meg èn blå tunika - og så endte jeg opp med 3 tunika, 1 jakke og en lang t-skjorte, samt 2 par ullsokker til mannen, neglelakkfjerner og neglelakk. Stakk innom butikken og kjøpte med meg både potetgull, brus og godteri - kjørte hjem og sprettet potetgullposen så fort jeg kom inn døra nesten, hahahaha - slo på pc`n og her sitter jeg da og momser, hihi 2,5 time til jeg skal hente jentungen i barnehagen og ca 4 timer til mannen kommer hjem Skal prøve å kose meg litt nå, sette på radioen og bare slappe av litt... Nå er jeg skikkelig spent på hvordan det går med deg og opplegget ditt... Tenker på deg Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Glemte å si at jeg stakk innom apoteket også og kjøpte med meg noen graviditetstester (arghhhh - greier jo ikke la være, hehe!), så siden jeg er på CD 23 i dag greide jeg ikke la være å fyre av en test når jeg kom hjem, jeg gjorde det FØR jeg spratt opp potetgullposen da... Negativ, helt blendahvit - vet jo at det er altfor tidlig, så skjønner ikke hvorfor jeg gjør det... arrrrgh Har igjen 1 test nå da (vanlig CB) - så hvis jeg ikke får mensen på søndag/mandag - så tar jeg en ny test da, pokker at jeg brente litt mer penger enn det jeg hadde tenkt i dag, æsj altså Ha en fortsatt strålende fin dag - gleder meg til å høre hvordan det går Klems
-68mamma Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2010 Du var flink som holdt i to dager da ! Gikk du ned noe ? Jeg er igang igjen idag, men har ikke klart å være "ordentlig" flink, for jeg har spist noen drops og det er jo ikke lov..... Men jeg skal klare det nå altså, har jo klart dette to ganger før og med flotte resultater. Men de første dagene - til man ser resultater på vekta og det verste suget gir seg - er så tøffe, og det er så lett å sprekke... Ikke noe mere blod i dag - kun litt lysebrunt på papiret når jeg er på do. Virkelig en snodig mens. Håper den blir litt mere normal neste syklus :-) Ha en kjempefin kveld !
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. februar 2010 #11 Skrevet 4. februar 2010 Hvordan går det med deg -68mamma Begynner nå på tredje uka med trening, føler meg ihvertfall lettere og mer motivert til trening og sunt kosthold. Må jo innrømme at jeg har sprakk to ganger denne uka når det gjelder godteri. Først var jeg å utrolig godtesyk på mandag at jeg bare MÅTTE ha meg en sjokolade, jeg håper at det ikke betydde at TR var på vei, men det var nok det... Da blir jeg sååå fysen på noe godt, hehe Så var det dagen i går, dag 2 med TR, bare MÅTTE HA - og gikk løs på jentungen sin non-stop og seigmenn. Dette skulle egentlig være til pynting av muffins som jeg skal ha med i barnehagen til mandag da hun fyller 4 år... Så nå må jeg kjøpe inn mer nonstop og seigmenn, hehe Men ellers synes jeg at jeg har vært flink altså!! I morgen skal jeg veie meg og måle og se om jeg har gått noe ned de siste 14 dagene Er jo spent på deg nå da - har du greid å begynne på igjen? Klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Hvordan går det med deg -68mamma?? Har du kommet noe videre med "slankeopplegget" ditt?? Er så spent på deg... Har veid meg i dag jeg da, men tror ikke det er helt reelt da jeg ser at jeg har en del vann i kroppen i dag... Er skikkelig pløsete under øynene, fingrene kjennes ut som tjukke pølsesnabber og jeg kjenner det trykker litt i leggene. Jeg har vanndrivende som jeg bruker en sjelden gang når jeg har "vann" i kroppen. Tror nyrene mine jobber litt ekstra nå av en eller annen grunn (har kronisk nyresvikt da, derfor utstyrt med medisiner), så uansett så tror jeg vekten er litt "feil" i dag, så får heller veie meg en annen dag istedet. Tror jeg er sånn ca 1,5 kg lettere (dersom jeg trekker fra 2 kg vann - er det jeg pleier å gå ned når jeg tar vanndrivende) enn for 3 uker siden, MEN.... jeg målte meg i dag for å se om jeg hadde "tatt inn noe" etter å ha begynt med hjemmetrening og JEPP!!!! Her kan jeg absolutt vise til resultater: Midje: Inn hele 6 cm, hehe Bryst: Samme mål som sist Hofter/rumpe: Inn 2 cm Lår: Inn 2 cm Legger: Inn 2 cm Så tilsammen har jeg gått inn 12 cm, det er da ihvertfall en begynnelse Kostholdet er det samme som før - men prøver å være litt bevisst med hva jeg putter i meg... Kunne absolutt ha vært mye bedre, men en ting av gangen, hehe - tror det er lettere for meg å gjøre det på den måten enn at jeg liksom skal ta "alt" med en gang... Uansett så er jeg spent på deg jeg da - har du greid å fortsette eller har du sprukket totalt slik jeg gjorde? Hehe Håper å høre fra deg snart da Ha en strålende fin dag!!! Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå