-68mamma Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Hvordan var den første mensen dere fikk etter dette ? Var den annerledes (mere/mindre) enn før ?
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Første mens varte i 8-9 dagar mot normalt 3-4. Ikkje så mykje meir pr dag, men mykje mørkare. Trur nok det var dei siste koagulerte massane som kom ut så det kjenntest bra å ha fått reinsa kroppen før ein ny graviditet. Men eg synest det var ei stor påkjenning. Det minna meg slik om SA - alt blodet, knakk litt saman att. Og fordi eg hadde håpa å vere gravid allereie.
-68mamma Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2010 Takk skal du ha for svar. Hos meg er det også nesten bare litt mørkt brunt slim med litt friskt blod i - godt å høre at det er normalt :-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Mener å huske at den var litt "rar" - masse "rart" som kom ut (tråder, koagler, slim m.m, æsj) - men mest av alt masse, masse friskt lyserødt blod - det kom mer enn normalt ihvertfall - det tydet på at livmoren min fikk renset seg skikkelig
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Hei kjære deg! Så nå har din livmor også bestemt seg for å begynne på nytt igjen ja - litt greit å egentlig - å få tømt den en gang, før man starter på ny graviditet. Får bare håpe det holder med èn gang, å at du neste måned sitter med positiv test igjen Min første mens denne gangen varte ikke så mange dager lengre enn normalt, men jeg blødde ganske mye mer de 3 første dagene enn jeg bruker å gjøre. Tror det er litt forskjellig hvordan første mens etter MA/SA er hos oss, men litt annerledes enn vanlig tror jeg den er for de fleste av oss. Masse lykke til videre
To skjønne -ble storebrødre :) Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Så flott at jeg her fikk svar på det jeg lurte mest på akkurat i dag! TR har endelig kommet her også nå ca 2 mnd etter SA. Jeg pleier vanligvis ha en 2-3 dager med ganske kraftig blødning, så avtar det veldig og kan ha både 3 og 4 dager med spotting etter det. Denne gangen hadde jeg kraftige blødninger i 3 dager, så avtok det litt, men i dag den 5 dagen tok det seg veldig opp igjen. Fikk også en ekkel følelse av at det lignet mye på SA-en... Godt å lese at flere opplever litt "uvanlig" mens etter en SA. Lykke til med videre prøving alle sammen!
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 -jeg hadde en MA i des. den blødningen jeg hadde etter utskrapning var laaaang men lite mørkt blod. men den første mens etter den fikk jeg 9 januar. å den var helt lys lys lys rosa rød. helt klar.. ingen klomper eller levra blod. å syke mengder.. blødde ut to pakker binn på en halv uke... så er tydelig veldig forskjellig for alle her heheh=)
Popsipus Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Jeg hadde en SA 14. november. 7 uker senere kom TR, og den var akkurat som vanlig.
vilhababyasap Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Jeg må få spørre dere... Hva er egentlig MA? Mange forkortelser å forholde seg til her. Ønsker dere lykke til alle sammen:-)
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 en abort der fosteret dør i magen, å kroppen ikke skjønner at det er dødt.. alt fungerer såm normalt, bortsett fra det viktigste, at babyen er død. å en må ha utskrapning.
-68mamma Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2010 Har verdens merkeligste mens denne første syklusen - har hatt 2,5 dager med bare bittelitt helt mørkt brunt slim og en liten dæsj friskt rødt innimellom. Har kun brukt truseinnlegg, det er ikke nok for tampongene. Og nå er det slutt allerede ? Ikke noe mensvondt heller - kun litt murring og ømme pupper (det har jeg aldri i forbindelse med mens) Skjønner ikke noe. Men godt å høre at mensen er litt rar etter en abort (etter min MA for mange år siden kom bare mensen helt som vanlig etter 4 uker - så dette er nytt for meg) Men hadde negativ grav-test på torsdag forrige uke, og det må jeg jo kunne stole på ?!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Men kjære 68-mamma; det er jo ikke så lenge siden du hadde siste positive EL-test er det vel? Hvor mange dager siden er det nå?
-68mamma Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 26. januar 2010 Hm...siste positive ELtest var søndag for 9 dager siden. Vi hoppet i bingen den kvelden, det er siste gang vi gjorde det. Mener du jeg kanskje ikke har IKM før om en uke til da, eller ? Jeg fikk jo dette rare slimet/"blødningen" da 6 dager etter den siste positive testen. Men har hatt litt mensverk hele forrige uke, og ømme pupper også - så det stemmer best med at dette som kom nå er "mens". Jøss, jeg blir helt sprø av dette - ble så lykkelig når jeg oppdaget slim/blod, tenkte "hurra ! mensen endelig!" - og så blir det så rart. Men kan jo være jeg plutselig har begynt å spotte, og at selve blødningen lar vente på seg noen dager. Er vel derfor puppene fortsatt er litt ømme også (de er ikke slik de var da jeg ble gravid, de er liksom ømme INNI - ikke utenpå. Hvordan går det med deg da maddemor- formen din bra ? Skal du på flere UL før den ordinære ? Jeg er så lykkelig for at du er blitt på tjukken !! :-D
sister wanted Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 Hei 68 mamma! Det du beskriver er akkurat som det var for meg. Hadde MA med blødninger 1 uke før utskrapning 30.12. Den 19. startet jeg også med en ørliten blødning / sor av blod. Så slim; litt rødt / brunt, og ferdig etter ca 2.5-3 dager. Kunne også bare bruke truseinnlegg. Har ikke peiling på hva det var. Har kjøpt inn eggløsningstester, bidronninggele, slimløsende hostesaft og gud-vet-hva. Venter bare på mens så jeg kan begynne å teste / egenbehandle. Men det jeg hadde kan vel umulig ha vært mens? Kom akkurat 3 uker etter utskraping (4 uker etter de første blødningenen i forbindelse med SA/MA).. Har såååå lyst på en liten spire i magen min.
-68mamma Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 26. januar 2010 Min "mens" kom på dag 51 etter aborten (hadde ikke utskrapning, fikk tabletter) så her tok det litt lenger tid. Men det MÅ jo være en slags mensblødning det vi har hatt ? Tok både en ELtest og en grav-test i ettermiddag, begge negative - så jeg skjønner ikke annet enn at dette var 1. mensblødning etter MAen. Kanskje mensen blir sånn lett og rar når man ikke har klart å slippe noe egg ? (jeg har hatt 18 LHstigninger denne syklusen, men tror ikke noe egg ble sluppet) Passer igrunnen greit at det ikke ble noe spire denne syklusen, vi har egentlig bestemt oss for å vente 2 sykluser med å prøve videre, men man blir jo litt undrende når kroppen reagerer så rart. Jeg hadde siste positive ELtest søndag for 9 dager siden, så jeg MÅ bare ta en test til for sikkerhets skyld neste uke hvis ikke denne "mensen" tar seg opp utover uka da. Men jeg har ingen håp egentlig. I hvilken uke mistet du ?
sister wanted Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 Har ikke tatt eggløsningstester denne måneden. Var i syden da jeg hadde denne rare mensen. Jeg var 9 fullgåtte uker da jeg hadde utskrapningen, ifølge tidlig UL. 10 uker etter mens.termin. Vet ikke helt når jeg skal begynne å teste etter eggløsning. Kanskje telle fra første dag med den rare mensen? Da er jeg på dag 8 i dag, kanskje? Har hatt sykluser med 26-28 dager bortsett ifra en måned da det bare gikk 21 dager. Og så denne gangen, da. Men den teller vel ikke helt? Noen som vet når jeg bør begynne å teste? Håper det snart går vår vei. )
-68mamma Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #17 Skrevet 26. januar 2010 Hvs det idag er dag 8 etter "mensen" så ville jeg begynt å teste imorgen eller i overimorgen. Lykke til !!
sister wanted Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 Takk 68 mamma. Det skal jeg gjøre. Hvor langt på vei var du da du mistet?
-68mamma Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #19 Skrevet 26. januar 2010 Var i uke 10 i forhold til EL og når vi hadde sex, men embryoet tilsvarte kun uke 5-6...
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 26. januar 2010 #20 Skrevet 26. januar 2010 hei fikk min første mens etter SA i uke 9 i dag var på ul bare 2 dager før SA å a var alt bra ble litt lei meg da legen hadde skrevet ut ulbilde som jeg fikk og legen min svangerskaps papirer ennda jeg spurte om d var noe vits, joda du har da sett levende foster, jeg var ikke så trygg pga jeg hadde hadd sa bare 2 mnd før. men i så fall fikk min mens i dag å som sist sa så bynte også denne som en styrt blødning, bare fosser ut, sist måtte jeg ha tabeletter får å stoppe blødningen litt å det regner jeg at jeg må nå også, sist gikk jeg 4 dager får så å starte å besvime, tar mere forhånds regler nå. helt ferskt rødt blod uten noe som helst kluper osv.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. januar 2010 #21 Skrevet 26. januar 2010 Har du tenkt på at det kan være festeblødning? Festeblødning kommer 6-8 dager etter EL og mensen kommer alltid 14 dager etter EL........ Det er klart at syklusen kan være litt klussete etter MA, men du har jo symptomer jenta mi! Vent 5 dager og ta en test da igjen kjære deg....... Selv har jeg alltid fått mensen 14 dager etter EL og etter MA hadde jeg normal mens etter 4 uker og neste mens var heeeeeelt sinnsykt kraftig. Måtte ha piller for å begrense blødningene..... Åhhhh, jeg hååååååper sånn for din del nå vennen:) Formen min er fin. Er jævlig trøtt og bekkenet krangler litt, men jeg er like blid og optimistisk! Får Crinone (progesteronstøtte) og den gjør meg ekstra trøtt.... er halvt sykemeldt og skal være det ut neste mnd i alle fall. Skal på ny UL mandag om 2 uker igjen og er veldig spent! Føler at alt er som det skal denne gangen:) Stor klem
-68mamma Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #22 Skrevet 27. januar 2010 Hei Maddemora mi :-) Jeg tror også dette går veien for deg - både tall og visuelt på UL tyder på at alt er på stele, når blir det baby på deg !! :-) Joa, klar jeg har tenkt tanken om festeblødning, men det er jo for mye til det ? Kom en porsjon i går også - utpå ettermiddagen - ca spiseskje (sorry, ekkelt, I know) med mørkt rødbrunt slim - og så stopp. Når jeg tørker meg er det kun brunt. Og brunt = gammelt blod - tror ikke det er et godt tegn for nytt svangerskap nei. Kommer til å teste pånytt neste uke, når det er mer enn 2 uker siden siste positive ELtest, men har ingen håp til at det kan ha klaffet denne gangen altså. Jeg har sikkert ikke hatt eggløsning, bare masse LHstigninger, så kroppen er nok litt på tur (og begynner å bli gammal... he he) Men det er helt fint, bare jeg kan bli gravid i april - så gjør det ingen verdens ting å vente til da :-) Det passer tvertimot godt. Og så har jeg to mpneder på meg til å få syklusen litt på stell først. (og gå ned en god slump med kilo i vekt) Tok hormonprøver for 1 år siden, og de var superfine og viste at jeg er langt unna overgangsalder heldigvis, så jeg har stor tro på at vi skal klare dette iløpet av 2010. Men hvis jeg fortsatt ikke er preggis når jeg bikker 43 - da tror jeg vi skal sette sluttstrek og kose oss med de to vi har - så 2010 MÅ bli året vårt ! Stor klem til deg og dine alltid gode ord :-)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. januar 2010 #23 Skrevet 27. januar 2010 Heia snuppa:) Detaljer må til vettu:) Ja det kan jo hende at du spotter litt denne syklusen fordi kroppen ikke har klart å slippe egget. Hadde selv det slik noen ganger før vi fikk lillegutt.... meeeeeeen, ta en test i neste uke for sikkerhets skyld hvis det ikke blir noe skikkelig mensen ut av det. Du har jo god tid ennå du da skjønner jeg:) heldig du! Jeg føler slett ikke at jeg har god td med bare 1 eggstokk og eggleder og dessuten ønsker vi ikke at aldersforskjellen mellom barna blir for stor og lillegutt blir jo 3 i juni:) Men har fortsatt go-følelsen her så vi må tro at det går veien denne gangen:) Holder av plass til deg på trimestersidene jeg vettu:) Stooooor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå