Gå til innhold

Hva slags vogn anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødende og har null peiling på utstyr. Skulle egentlig overta en vogn etter en venninne, men denne var visst nedslitt, så da trenger jeg litt råd fra dere andre!!!

Noen krav til vogn:

- Den skal være god å trille. Kommer til å trille MASSE. Og da særlig på skogsveier, fjellveier etc. Altså gode hjul og støtdemping.

- Det må være litt plass i vogna (så jeg får med meg litt utstyr)

- Barnet skal kunne sove godt i den

- Bør være mulig å få tak i en del utstyr som nett (mye skaumann (flått) og annet her i området), regntrekk, hylle under (?) etc

- Kan godt være fjorårets modell, er ikke så opphengt i moter - mer funksjon.

Noen som kan hjelpe meg? Alle råd mottas med takk!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141332683-hva-slags-vogn-anbefaler-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Samme vognen har vi funnet ut er den beste!

Emmaljung edge duo combi!

Jeg har hest, og tilbringer mye tid i stallen, må ha en vogn som tåler en støyt og ikke minst et litt røffere bakke nivå.. har lest alle tester og forbruker meninger om denne vognen, eneste folk klager på er at den er tung å løfte inn og ut av bilen.. Det tror jeg er en vane, og bare bagatelle når du skal velge vogn! Vi har bestemt oss for den, og bestillt den i sverige, der den er 1500 kr billigere!!

• 2 uker senere...

Jeg anbefaler at du selv finner ut hvilken vognmodell du bør kjøpe, men dersom dere har liten bil må du huske på å redusere størrelsen på vognen tilsvarende. I tillegg er det veldig praktisk å kunne snu vogn-håndtaket, slik at barnet ikke får vind/sol/regn i ansiktet og at det ikke ligger med hodet nedover i lange nedoverbakker. Lykke til! :)

• 1 måned senere...

Annonse

• 11 måneder senere...

Easywalker er en klar vinner blant av våre erfariger.

Den er lett. Veldig liten sammenlagt og enkel å slå sammen.

Perfekt på lange turer på grusstier, super å trille.

Vognen er også veldig god for barnet. God polstring og lang sittede.lKalesjen har integret uvnett.

Bagen er veldig romslig og tykk og myk madrass. Bæring i kalesjen.

Bagen er enkel å feste på og av understellet.

Vognen er veldig robust og stabil og man den har stor handlekurv og lommer bak på sittedel.

Vi har valgt maxi-cosi mura. Utrolig "handy" vogn, tror ikke jeg har prøvd en som er lettere å håndtere.

Vognbagen er romslig, tas av ved et klikk, kan da klikke på sportsdelen (som kan stå begge veier). Klikker også bare bilstolen på understellet om det er ønskelig.

Vi valgte denne nettopp på grunn av tur i "skog og mark", samt at den er så utrolig funksjonabel.

• 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Vi har bestilt Easywalker Qtro Pluss 2011-mod, og jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg som en unge til å få den i hus. Den skal visstnok være best i test (både av forbrukere mm), og er ei kjempefin og praktisk vogn. Har også bestilt adapter til å feste bilstolen på. DET blir knall! ;) Lykke til i vognjakten. Selv ble jeg forelsket ved første øyekast/lesning.. ;)

Mvh Leia81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...