la luz Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Hei, Jeg har en gutt på 16 mnd. I det siste vil han ikke være med pappa i det hele tatt. Hvis pappa ber om en kos så sier han bare nei og trekker seg unna. Dersom det er noen andre ber om kos gir han alltid kos. Jeg syns det er veldig trist at det skal være sånn. Vi jobber med at han må gjøre ting med pappa, men jeg han syns jo ikke noe om det. Er dette normal oppførsel?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Hei Dette kan være normal oppførsel ja, spes hvis far er mye borte, men også ellers også. Hos oss pendler mannen min, han er bare hjemme i helgene, så det blir mye mamma da også, men nå er det bedre. Til å begynne med så straffet de ham på en måte ved å ikke gi kos etc, men dette har gått seg til. Jeg lar ham ta ansvaret en del i helgene, tar meg en tur på butikken alene etc, og da har de bare ham å da går det jo så fint. Tror det kan være greit at de får litt tid alene, slik at gutten ser at pappa også kan hjelpe og trøste hvis det skulle være noe.
la luz Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2010 Syns jo litt rart at det bare er mot pappa? ikke mot mormor eller bestefer eller noen.
LilleBjella Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Her i huset har pappaen vært utrolig mye sammen med tjukken. Han hadde permisjon i fire måneder frem til barnehagestarten for et par uker siden, og jeg tror også de har vært mer enn normalt "sammen" også på vanlige hverdager og helger mens jeg var i permisjon. Veldig likt fordelt på oss to foreldre egentlig. I sommer og høst var det pappa som gjaldt. Han var utrolig gøy og spennende, og fikk en kjempe velkomst hver gang han kom hjem fra jobb. Nå er det helt omvendt. Tjukken har en skikkelig mammadalt blitt og nærmest grøsser hver gang pappa nærmer seg. Og våger han seg å gi mammaen hans en kos, ja da blir det rabalder i heimen. Mamma er min! Så her i gården tror jeg det er en fase slik som så mye annet. Har i hvert fall ingen ting med hvor godt eller lite han kjenner faren sin. De kan forresten sitte og lese bok og leke med andre ting i fred og fordragelighet, men hvis jeg kommer inn i bildet, så er det ikke så mye annet som teller. Slitsomt for oss begge, men det går nok over.
Makko med to små gutter Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Vi hadde begge 6mnd permisjon med mini. Og deler "arbeid" med han i det daglige. Noen uker vil han helst være med meg, og andre uker er vist jeg helt dust... Det går i bølger. Nå er det bare jeg som gjelder. Jeg prøver som lilleElla å ikke vise meg når de leker, steller ol. så lenge de holder på i fred er alt bra, men med engang jeg viser meg blir det ramaskrik om jeg ikke tar han opp...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 hei jeg ha en jente på snart 17 mnd og vi har nett det samme. Første året var jeg mye alene med henne, pappaen jobbet bare sent. I oktober begynte han i ny jobb, bare dag. Og det er blittt mye bedre. Hun maser mye etter pappa om morgninen og når jeg har hentet henne i bhg. Pappaen drar på jobb før vi står opp og er hjemme rett før vi kommer hjem. Men når vi kommer innn døren, kommer alltid pappaen ut igangen, og hun vil aldri gi han en klem eller noe kos. Håper det bedrer seg. Det er leit å se, men de har det ellers veldig fint sammen. Han tar alltid kveldsstellet på henne om kveldene og vi prøver å gjøre det slik at han får alene tid med henne. men det blir nok bedre :-) vet egentlig ikke hvorfor det er slik, men hun her er veldig mammadalt, så med en gang jeg kommer inn i rommet når de har alenetid, blir alt fokus fra henne rettet mot meg. rart, men det er vel naturlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå