katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Takk for en kjempekoselig lunsj på fredag!!! Hadde du og mannen en fin fredagskveld? regner m lørdagen gikk til oppussing hehe. Jeg måtte finne kvitteringa til den vognposen jeg hadde kjøpt for trodde jeg hadde kjøpt oddenvalder lang voksipose, fant den, og der stod det oddenvalder og 1900 kr. Rev opp plasten, og jammen stod det jo oddenvalder stor pose. Så så liten ut i plasten så tenkte at det var godt du sa ifra visst jeg hadde fått feil pose inni der hehe. Ellers har Lene Marie kommet hjem på morgnen fra far sin idag pga omgangssyke,æsj asså!! Lagt ho rett på rommet og sa at kun ho skal bruke badet oppe. Er så støl og vondt i magen disse dgr pga voksesmerter så orker ikke spy mer enn jeg må!!! Lørdagskvelden ble helt ødelagt her for vi spiste godterier på ettermiddagen og har funnet ut at jeg rett og slett ikke tåler sjokolade, popcorn og smågodt. Jeg blir kvalm og kaster opp hver gang, så dette var siste gang på en god stund. Spiser heller frukt, mat og gr.saker. Men er jo bra for vekta da hehe. Hvordan var formen din i helga? Masse klemmer.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Heia:) Tusen takk og i like måte)))))) Det var veldig koselig og gud som tiden fløy! Så bra at det var den posen du trodde da:) De er veldig gode de posene der. Lillegutt har brukt helt til nå; altså til han er 2,5 år, så de holder i alle fall lenge! Uff, så dere har fått omgangsyken i hus ja. Æsj, så kjedelig! Håper hun kommer seg fort på beina igjen og at dere andre ikke blir smittet... Ganske kjedelig at du ikke tåler godteri, men da blir det jo litt sunnere snacks istedet:) Du får prøve å se det positive i det. Det var veldig deilig å få hjem mannen på fredag ja! Lørdagen og gårsdagen gikk med til oppussing. I går skulle vi prøve å montere dusjkabinett, men det gikk dårlig. Helt ubrukelig bruksanvisning og antall og str på skruene stemmer ikke med bruksanvisningen.... Så vi sto mest og glodde på det kabinettet i går og klødde oss i huet og lurte på åssen i svarte vi skal få til dette.... Men vi må vel bare prøve igjen i dag.... I morges ble hele morgenstunden ødelagt! Kloka til sambo ulte som en brannvarsler kl 6 og jeg sprett opp med hjertet i halsen før jeg skjønte hva det var. Så ble jeg kvalm for jeg våknet vel for brått. Lå og slappet av i senga litt mens sambo dusjet. Lillegutt lå fortsatt og sov!!! Så kommer sambo inn på soverommet når han var ferdig i dusjen og så spør jeg i en hyggelig tone om han kanskje kan bytte vekkelyd og så glefser han tilbake at det har han nettopp gjort og er drittsur hele han. Stamper rundt på soverommet og slenger fra seg klær og je spør rolig om hvorfor han er så irritert og så glefser han tilbake at det er fordi han snubler i alt mulig på gulvet (Skal nevnes at det er hans egne bager og klær han snubler i). Så står jeg opp og så spør han surt om jeg skal vaske håret (det tar litt tid....) og jeg sier at nei, det tør jeg faktisk ikke akkurat nå. Nå hadde jeg blitt sur også. Så gikk jeg inn for å vekke lillegutt og da kommer han stupende inn på rommet der og sier at han kan ta det så jeg får begynt å dusje snart; fortsatt kjempesur. Det klikker for meg og jeg raser inn på badet og smeller døra og hopper i dusjen og veksler ikke et ord til med sambo. Han starta bilen sin, men ikke min, han spiste maten sin, men ryddet ikke en dritt etter seg selv om vi snakket om det senest i går at det er lov å rydde opp litt etter seg og shine benkene hvis man har tid, men neida. Søpla stinka og jeg var ut med alle typer avfall og rydda ut av oppvaskmaskina og han satt bare og leste avisa!!!! ÅÅÅÅÅÅHHHHHH; jeg kokte asså! Så reiser han uten å se på meg og sier surt hadet før han smeller døra....Var rett og slett pisseforbanna på han og kjenner at jeg orker ikke å snakke med han whatsoever før han sier noe om dette for jeg gidder ikke at han er sånn uten grunn om morningen. Tårene bare trillet når han var dratt. Hva har jeg gjort da liksom? åh, er fortsatt kjempesur jeg...... Sorry, men måtte bare få ut litt damp...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 forresten; jeg snakka med min gyn på sykehuset i dag, så nå er jeg halvt sykemeldt ut februar i denne omgang. Fikk selv bestemme grad av SM og hvor lenge:) og så måtte jeg ikke være redd for å ta kontakt hvis det skulle være noe:) Så noe positivt har jo også skjedd i dag:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2010 Huffamei for en start på dagen!!! Fikk skikkelig vondt av deg her nå. Får håpe at han ber deg ordentlig om undskyld når han kommer hjem igjen. Det er fordelen med min nye mann, han blir faktisk aldri sur (litt irriterende det og for jeg er blyhissig, men blir fort blid igjen da) og ber alltid om undskyldning. Og man blir jo så lei seg når det er slik. han tok det sikkert ut over deg at han nå er veldig sliten etter turen og deretter alt styret i leil.heten i helga. Ville vel helst vært hjemme å gjort seg ferdig idag,tror du ikke? Så flott at du har fått mer sykemelding og at du kan velge grad selv. Du får reise hjem etterpå og få deg en god lur før de andre kommer i hus igjen. Holder sofaen idag. Stikker i mage og underliv som bare det, akkurat som kniver innenfra som kommer og går. Håper det er normalt. Stooor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 uff, denne dagen bare fortsetter dårlig for min del. Nå kom sjefen inn og forlangte at jeg ringer like mye og leverer like mye som vanlig selv om jeg ar halvt sykemeldt........ ååååååhhhhhhhhh, det kan jo ikke være sånn!!!! Ble så paff jeg at jeg visste ikke helt hva jeg skulle si:( Har faktisk ingen tro på at han ber om unnskyldning når han kommer hjem. Tipper at han har klart å vri det opp i sitt lille hode at det var jeg som begynte osv osv. jeg gidder ærlig talt ikke å krangle om det, men han skal få lov å skjønne at jeg heller ikke gidder å la meg behandle sånn for uten grunn. Og hvis det er en grunn så må han SI DET!!!! Åh, jeg kjenner jeg er skikkelig sur ennå jeg og jeg pleier å blåse ut og være ferdig med det,,,, men men. Nå skal jeg strakt dra hjem med dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør nok på jobben tydeligvis og så skal ejg kjøpe maling og bli ferdig med malingsarbeidet i dag før gubben kommer hjem. Så får han si hva han vil. Kjenner jeg er sint om må få ut noe med å gjøre noe fysisk..... Stikkinger er normalt ja. Det er mye som skal tøyes og bøyes inni der og jeg tror det er slik at det kjennes verre for hvert barn man får..... Går nok helt sikkert fint skal du se:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2010 HERREGUD, Sjefen kan da virkelig ikke forlange at du skal yte mer enn 50%!!!! Da er du jo like langt da. Nei da får du heller sykemelde deg mer! Ellers blir du jo totalt utslitt. Håper din mann kommer til fornuft. Slet fryktelig slik i de 17 åra jeg var gift m x. men min x er psykopat i tillegg til tider (tror han er manisk da bror og mor og er d) men det å få skylda for alt, og ofte irritert og sur var ikke gøy i det hele tatt. Slet oftere m krangling enn vi var venner for å si det slik. ta det nå litt med ro m malingen da vennen, vil gjerne at spiren din skal bli værende vettu!!! Stooor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Hei vennen! I dag går det mye bedre:) Fikks ankket med sambo i går og det hele var nok en misforståelse av typen; "du var jo så sur, så da ble jeg sur " Nei, det var jo DU som var sur" osv. Vi begynte å le av det hele og alt er fint igjen. Min kjære er nok ingen psykopat heldigvis:) Har vært borti sorten før og selv om jeg og sambo krangler litt så har vi det stort sett veldig fint sammen og han tar veldig godt vare på meg og lilllegutt. Men av og til blir det dampende hett og dørene slamres litt ekstra hardt. Det er vel sunt sikkert. Vi krangler aldri foran lillegutt og det er vel mere diskusjoner enn krangling vi har. Men i går var det en stille krangel med mye dørslamring..... Nei, det med sjefen min ble jeg utrolig lei meg av.... Jeg har et mål om å ringe ut til 25 nye potensielle kunder hver uke når jeg jobber fulltid. I forrige uke hadde jeg 22 slike tilf i tillegg til møter, mye innkommende korrespondanse og andre ting. Dette var ikke bra nok. Fikk salgsrapporten i dag hvor det stod at jeg var halvt sykemeldt, men at aktiviteten skal ØKE fremover........ Er nødt til å snakke med han, men orker ikke å lage noe baluba heller.... Har ikke tenkt å fortsette i denne jobben etter permisjonen. Du hun som var på UL i går her inne med det nicket med tegne for gutt og jente osv. (Får ikke tilå lage de tegnene her), men du vet sikkert hvem jeg mener på. Hun hadde jo ny MA nå. Jeg finner ikke igjen alle trådene hennes, men hadde hun mistanke om MA denne gangen også, vet du det? Kjenner jeg blir redd selv..... Nå kom sjefen, så da må jeg vel ringe litt.... Stor klem til deg snuppa!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2010 Hei vennen, så bra dere fikk ordnet opp. Ja smeller litt med dører jeg og her av og til, og diskusjoner med min nye mann og, men aldri som sist. Ja var så trist at ho fikk en ny ma, akkurat det hun var redd for. Hun var 9 uker og fosteret dødt i flere uker allerede så har nok ikke rukket å utvikle seg noe særlig da nei. utrolig trist. Men det går bra med deg skal du se!!! Du er nødt til å ta det opp med sjefen din, visst ikke bør du sykemelde deg helt, er jo helt uholdbart at du skal jobbe like mye eller mer når du er halvt sykemeldt. Blir helt satt ut jeg... Hvordan er formen din da? jeg fikk trent litt idag, men merket mye kynnere så best å ta det med ro til jeg har vært hos legen til fredag, livredd for å sette igang en fødsel. Merker og at det blir værre og værre i underlivet å gå. Får bare smøre meg med tålmodighet her, for har næmlig tenk å i allefall gå til uke 35-36 hehe. Håper du får ordnet opp med sjefen din. Tenker på deg. Stooor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Nå må du ta det med ro vennen! Ikke trigge til noe for tidlig vannavgang osv nå! Kynnerne kommer når du ikke lytter til kroppen, så da er det nok bare å roe ned litt og så blir kynnerne bedre skal du se:) Følte selv at jeg hadde en kynner i mroges, men det kan jo ikke være mulig! Men jeg har i alle fall bestemt meg for at når jeg kommer hjem etterpå skal jeg legge meg ned på sofaen og sløve litt og sove kanskje. Tror jeg trenger å roe ned. Fikk malt alt utenom listene i taket i går, så det tenkte jeg å ta i morgen. I kveld skal jeg og sambo sloss med et dusjkabinett vi sliter med å sette sammen. Anbefaler ingen å kjøpe dusjkabinett som man må montere selv! det er et helvete! Men da skal jeg mest abre stå og hold her og der og hjelpe sambo å forstå bruksanvisningen osv. han skal ta all jobben i så måte. Jeg orker faktisk ikke å ta det opp med sjefen i dag i alle fall. Han er så jævlig sur og vi er på skikkelig kollisjonskurs. Kjenner at jeg bare kommer til å begynne å grine hvis jeg tar det opp nå, så jeg må vente til jeg er kommet over den verste skuffelsen tror jeg. Men det er jo litt håpløst da; Han ber meg droppe alle møter, markedsføringsarbeid, osv og KUN ha fokus på å ringe ut. Og så når jeg sitter her og ringer da, så må han HELE tiden ha møte med meg om annonse ditten og annonse datten. For det er han som liksom skal gjøre dette nå da, men han kan det jo ikke, så da ender jeg opp med å gjøre det likevel. Og vips så har jeg mistet en time med ringetid.... og så faller jo det tilbake på meg igjen for da har jeg ikke ringt nok;( Åhhhhhhh, jeg blir så frustrert! Sorry altså, men det er veldig opp og ned med meg om dagen.... Tror det er mye hormoner i sving også, men akkurat det jobbgreiene her føler jeg for det første at det ikke er berettiget og for det andre temmelig selvmotsigende og frustrerende... Hun mann+dame=gutt har det ikke særlig godt nå nei stakkar! uff, det er jo så vondt å oppleve det hun står i nå, det vet jo vi alt om dessverre. Det føles bare så urettferdig! Ble veldig lei meg og samtidig litt redd for min egen del da jeg leste innlegget hennes... Men jeg har jo sett hjerte og at det har vokst så jeg må jo bare ha go-følelsen vel? Puppene er mye mindre ømme i dag også, så det er sikkert derfor jeg fikk sånne snikende vonde tanker...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2010 Huff, godt du skal ta det med ro. Kynnere kan en faktisk kjenne ganske tidlig og er i utgangspunktet ikke farlig, men så lenge vi har opplevd det vi har gjort så velger jeg heller å ta livet med ro denne gangen, så får det bli så laaange mnd som det blir. Husk på at babyen din har gjort en kjempeutvikling på bare en uke så nå skal det en del til for at det skal gå galt. Slik som dine pupper er nå har mine vært hele tiden helt til nå. Nå er de ganske store og tunge og var fryktelig ømme igjen i går, idag er de ikke så ømme. Brystene har ingen betydning hvis du ikke merker at de fleste symptomer forsvinner over en ukes tid uten å komme tilbake. Her kommer det og går hele tiden, og slik har jeg hatt det siden testen ble pos. Ble jo mye værre etter uke 11. Hvis jeg leser vonde innlegg føler jeg at symptomene mine har forsvunnet, det er for det meste psykisk og tror det nå er psykisk for din del pga redselen for ny ma. Men sjansen for at du skal oppleve dette nå er under 5 prosent. De fleste har magefølelse om at det har skjedd og, derfor var hun så redd. Godfølelsen tror jeg ikke riktig var der. Stol på kroppen din nå. har og veldig god følelse nå for at det vil gå bra. Husk at du stort sett har hatt problemer m å få barnet til å sitte, og det gjør det jo denne gangen og i tillegg så tar du medisiner. Men liker ikke din jobb situasjon, og stress er ikke bra, og iallefall ikke for deg som har gjennomgått så mye det siste året. Så ta en prat m legen din du. Huff ja monterte 2 kabinett her og, men med hjelp fra en som kan det (i fam) og svigerfar, men de knota likevel LENGE SELVOM DE AKKURAT HADDE montert hos en annen i fam og... Stooor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Ok, da skal jeg høre på deg vennen:) Har blitt øm i puppene igjen i kveld og er litt småkvalm så det er jo topp:) Har også kjenmt mye stikkinger og strekkinger i livmora, så da er nok alt i skjønneste orden:) Blir bare litt på tuppa når man leser sånne triste historier vettu.... Det med jobben føler jeg bare er helt latterlig nå. Han blir jo så selvmotsigende vettu. Satt nå der og ringte som jernet slik jeg hadde efått beksjed om, men da drar han meg vekk fra det jeg gjør bare for å diskutere ting vi har blitt enige om for lenge siden på annonsesiden. Men han kan bare ikke den delen av jobben og i stedet for å bar ela meg gjøre en sak på en halvtimes tid, sitter han og bruker halve dagen på det samt 30 min- 1 time av min arbeidstid i TILLEGG.... Phuh, er det mulig??? Må bare la dette synke litt inn og se det an litt ut over uka, men det kommer sikkert til å bli til at jeg tar en prat med han hvis det fortsetter i samme tralten, for slik kan jeg ikke ha det. Må bare vente med å ta det opp til jeg klarer å være konstruktiv:) Tusen takk for at du er så snill og gidder å høre på meg vennen! Har blitt mye syt fra meg, men jaggu godt å få det ut! Nå har vi kommet halveis med det kabinettet så det hjelper på Håper ellers alt er vel med deg vennen! Stooooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2010 Syt så mye du vil vennen. Håper dagen din på jobb idag blir bedre. Så flinke dere er til å skru opp kabinettet!!! Er vel snart innflyttingsklart der nå tenker jeg. Idag skal jeg til dyrebutikken på arena senteret. De ville ta i mot 2 av kaninungene (den med brunt på beholder vi selv) så det var utrolig deilig. merker hodepinen har kommet litt tilbake igjen, og bekkenet trøbler, men ellers er alt bra. Blir vel bare til å gjøre litt husarbeid, middagslaging og sofaen hehe, ja det vanlige. Ha en fin dag. Stooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. januar 2010 Dytter tråden vår litt.!! Hvordan går det på jobb. klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Hei! Litt dårlig samvittighet for jeg har ikke rukket å skrive på tråden vår, men jeg rekker ikke nå heller.... Skal til fysio kl 13. Det går bra på jobb. Har snakket med sjefen og ryddet problemene av veien:) Ringer deg når jeg er på vei hjem i dag så kan vi skravle litt:) Klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 28. januar 2010 hei så flott da vennen. Og du skal jammen m ikke ha dårlig samvittighet for ikke å skrive vennen. Vet jo hvor mye du har å gjøre for tiden. Kos deg hos fysio. Stooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 29. januar 2010 obs...!!! ringte du igår???? var uten tlf i noen timer på ettermiddagen da jeg og min datter byttet tlf, orket ikke den toutch tlf mer. Nå skal jeg snart til legen-gruer litt for i tilfelle vi ikke hører hjertelyd.... Deretter skal jeg til Arendal m ei venninne for å se om jeg finner meg et par gensere. Vi snk senere. stooor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. januar 2010 #17 Skrevet 29. januar 2010 Hei snuppa! Ja jeg ringte vel ca kl 14.15, men fikk bare svarer om at tlf var slått av eller utenfor dekning. Men ikke noe problem vettu:) Det kommer til å gå kjempefint hos legen skal du se! Denne gangen skal vi jo i mål begge to vettu:) Send meg en sms når du er ferdig hos legen da. Jeg ble ikke knadd hos legen i går, men trente i stedet under hans kyndige hånd:) Det er så vanskelige øvelser å gjøre riktig så da er det greit å få hjelp. Og så fikk jeg tilbud om å få komme 3 ganger i uken og trene gratis fremover. Da har han ikek anleding til å stå ved min side hele veien, men hjelper meg i gang med øvelsene i alle fall. Syntes det var et supert tilbud! I tillegg fikk jeg en del tips på øvelser jeg kan gjøre for bekkenet fremover.Det er nok allerede bekkenløsning på gang her også så jeg fikk beksjed om å kjøpe meg bekkenbelte så fort som mulig. Var på helsebutikken og prøvde et bare for å kjenne om det kan hjelpe og det gjør det faktisk:) Så nå har jeg satt svigermor på saken om å få tak i dette til en billig penge for meg (hun jobber på apotek) Og i dag skal gravidselen monteres i bilen. Leste historien om Grysom i går og tør ikke å vente lengre med selen nå. Har jo dessuten fått mage jeg de siste dagene! Hvordan skal dette går? Kommer til å slite med å holde dette skjult på jobben altså! I går fikk jeg shoppet meg ny veske og litt nytt sengetøy før jeg dro hjem for å male ferdig listene i taket. Så spiste vi litt mat og gikk ned i leiligheten etter lillegutt var i seng for å få montert ferdig dusjkabinettet. Gud så deilig å endelig være ferdig! Vi holdt på til kl 22.30 i går, men da holdt jeg på med mye annet mens sambo skrudde dusj. Så jeg fikk vaska ferdig soverommet helt og kjøkkenskapene og rydda vekk alt vi har brukt osv, så i dag når jeg kommer hjem skal jeg ned og vaske ferdig. Så får sambo montere et par skap på veggen på badet som er ferdig skrudd sammen mer eller mindre:) Digg digg digg å være ferdig der nede nå altså! Men så ble det jaggu fint også Resten av helgen skal jeg bare kose meg meg med å pusle litt rundt i huset, kanskje gjøre litt lett husarbeid, pakke ut av et par esker til og bare slappe av:) Kos deg masse på shopping i dag vennen! Gleder meg til å høre opdatering når du er ferdig hos legen:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 29. januar 2010 oiii så flinke dere er!! Gleder meg til å se asså. Tror nok jeg må få kjøpt et belte jeg også ja. Er jo ganske så glatt ute nå og større sjanse for å kollidere. vi snk mer siden. time kl 10.. stooor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå