Tante Blås Squaw Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Når noen spør om meninger rundt navn, er det ofte noen som svarer at navnet er "harry". Jeg syns det er komisk at et så utdatert uttrykk lever ennå, og lurer på om dere legger samme betydning i uttrykket som folk gjorde i forrige generasjon? Syns også det er trist at navnet er blitt en måte å omtale andre negativt på, men det er en annen diskusjon. Hilsen barnebarnet til en mann med navnet Harry Herman ;o)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Bruker sjelden harry selv, men har en fornemmelse av hva det betyr. Harry er vel benevnelsen på "lavkultur", er det ikke? Utbredte folkelige kulturfenomener som bildilla, campingferiere, dansebandmusikk og annet som den kulturelle overklassen ikke beskjeftiger seg med? Det har i hvert fall jeg trodd. Og når det da kommer til navn, vil det vel typisk gjelde navn som er populære blant "folk flest", eller navn som er inspirert av tv-serier eller kjendiser eller lignende. Gjerne med litt "eksotisk" stavemåte.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Hehe, nå er jeg snart forrige generasjon selv, men jeg kan prøve å forklare hva jeg legger i uttrykket. -Noe som er veldig "folkelig" og klisjeaktig, som (etter manges mening) de middelmådige uten sterke meninger liker. Feks grilldress, Sputnik, sånne sigøynerdamemalerier eller gråtende barn-malerier, navn som ikke passer sammen i mine ører: Glen-Kjetil eller Kjell-Elvis eller Harry Herman :-D -Glorete julepynt, hagenisser, Mot i brøstet, rullings, snus, Vi menn, Se&Hør, Svinesund, campingliv osv i lange baner jeg forbeholder meg retten til å være så harry jeg bare vil når jeg vil det, og bryr meg katta om hva andre mener om den saken - for gammal til å bry meg :-D
Tante Blås Squaw Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2010 Rart at jo mer folkelig noe er, jo mer negativt er det.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Ja, det er kulturelitens måte å hevde seg selv på - per definisjon skal jo elite være for de få, og da kan man ikke slippe til bermen :-) Grand Prix er sikkert blodharry for mange, men jeg eeeeeeeelsker det :-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Harry for meg er: campingvogn med spikertelt og rosebusker hjemmelaget "vin" danseband eller andre cd'er som er spilt inn på en ettermiddag, og som høres sånn ut. røyking fyll danskebåten tur/ retur plastikktrekk på sofaen wunderbaum og terninger påtegna øyenbryn og platinablondt hår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå