ano`num *17.03.10* Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Hvor finnes slangene i "syden"? Risikerer jeg å treffe en på stranden, i vannet, på hotellet, ute i gata, i ventilasjonen osv?
Fisk med CV Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Har sett overkjørte slanger og levende slanger på "fjellet" på kypros. Har funnet levende slange en gang i hagen der vi bodde sør i Spania. Har aldri møtt noen på Kreta, tror ikke der er så mange på de stedene du nevner at det er noe å bekymre seg for. Høyst sannsynlig vil du ikke gå på en eneste en! Er du av den hysteriske typen anbefaler jeg heller å reise til en eller annen plass sør på Gran Canaria, der finnes nemlig ikke slanger!
jordbærsjokolade Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 I de 6 mnd jeg bodde på Kreta møtte jeg ikke en eneste slange, kakerlakker derimot..
ano`num *17.03.10* Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2010 Jeg tror jeg er av den hysteriske typen. Har aldri vært i syden før, så eg er så usikker på hva jeg kan forvente meg. Var inne på ei visitcreta side i går og fikk se bilder av dyrene der. Slangene *grøss* (vet ikke om jeg spyr, svimer av eller "dør" om jeg treffer en) skilpadde (det skal jeg overleve, kunne tm tenkt meg å tatt bilde da. tror jeg) og fiskene i sjøen. Bare fiskene gjorde meg skeptiske :/ Tør jeg å bade hvis jeg risikerer å treffe på en slik en?! Har hørt flere si at de ser fiskene når de bader. Men har de badet i strandkanten da? Har egentlig litt skrekken for alt det skumle nye! Blir ikke bedre av å ha lest om han som feks fikk en slange boende i foten lenge etter at han kom hjem. Grøss!! Er litt sann "vi skulle nå prøvd på en sydentur da" samtidig som jeg heller har lyst å si "det er kjekkere med en campingtur" Men da har vi ikke akkurat "badegaranti" da. :/
Mayken Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Vi har vært på Kreta, spasert overalt, vært med på sykkeltur, plukket appelsiner, spasert rundt i avokado ogappelsinlunder og badet på stranden, ikke sett en eneste slange eller fisk. Vi var der fra 3-10 mai 07, vet ikke om det har noe å si atdet var så tidlig på året?? Eneste vi møtte på var en drøss med mygg, jeg ble spist opp på nettene.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Hahaha, trodde du mente som i mann Har ikke vært på Kreta, men andre steder i Hellas, har adri sett slanger der.
Fisk med CV Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Man ser gjerne masse små fisk i vannkanten når man bader, men de svømmer jo bort når de ser oss, (og seriøst jeg er en kjempepyse som ikke tørr å bade i store basseng engang dersom vannet er uklart fordi jeg er så redd for hai..), men disse er SMÅ og nesten bare litt koselige! Hvis det ikke frister er det jo bare å holde seg til bassenget! Han med slangen i foten var vel på safari i afrika et sted, charterferie til Kreta er ganske trygt! Skal godt gjøres å møte på en slange, er større sjanse for å gå på en huggorm om du camper på østlandet!
ano`num *17.03.10* Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2010 Hehe, går ikke i skogen heller om sommeren jeg i frykt for orm :/ Er ikke så begeistret for det om vinteren heller. Livredd for å havne i et overvintringsbod :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå