Gå til innhold

Gravid og vikar? (Samme som gravid & jobben)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

• 5 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjonen, men har lengre "kontrakt" da. De har jo uansett ikke lov til å sparke deg pga graviditeten.

Det jeg har planer om er å ta så mange vakter jeg kan, for å vise at jeg kan og vil, selv om det kan være slitsomt til tider. Det viktigste tror jeg, er å sove da imellom vaktene, for å ikke bli så sliten av det blir sykemelding, for det blir det ikke mye penger av.

Vet at arbeidsledighetstrygd og sykepenger også gjelder som jobbing.

Noen som vet om man kan få arbeidsledighetstrygd med en gang dersom et vikariat går ut og man ikke får flere oppdrag?

Evt om man kan sykemelde seg før siste oppdrag går ut og få samme lønn som man hadde, men utbetalt direkte fra NAV?

Hei. Dette er meg som har lagt ut innlegget :)

Helt enig med deg første anonym, tenker helt likt som deg :)

Anonym nr 2, ja, man skal jobbe 6 av de 10 mnd :)

Anonym nr 3. Jeg er usikker på om man får arbeidsledighets trygd med engang, for jeg fikk ifjor og tok lang tid før jeg fikk det. jeg er heldigvis inne i systemet nå så om jeg hadde blitt gravid og ting gikk rett vest så kunne jeg kanskje gjort det. hmm.. men sykmelde deg før oppdraget går ut har jeg hørt fler har sagt man kan. Kan ikke si det helt sikkert for jeg har ikke vært i den situasjonen før men jeg har som sagt hørt at mange har sagt det så tror det ;)

Nå har jeg gått ny jobb da, med 4mnd's kontrakt ihvertfall. Hjelper ikke all verden men ting må bare ordne seg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...