Gå til innhold

Far får være tilstede dag og natt under sykehusoppholdet, eller hva??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På ullevåll torr jeg det ihvertfall, for da får du antagentligvis hotellrom.. På riksen hvor jeg var sist, dro han etter fødselen, for jeg hadde da dobbeltrom.. Å kom tilbake dagen etterpå i besøkstiden.. ;) Vet det finnes et familierom på riksen å sikkert flere steder... der kan far også "bo" under oppholdet.. men tror ikke det er så vanlig der det er dobbeltrom..

Det kan sikkert variere litt, men mener at det ikke er vanlig. Hvilket sykehus har du fått tildelt foreløpig?

På Riksen, Ullevål, Asker og Bærum og i Tønsberg må han i alle fall dra hjem når det ikke er besøkstid (ikke lov å sove over). Med mindre du får et familierom. Men disse er prioritert til familier som har det problematisk. Dersom det fremdeles er noen ledig (pleier ikke være mange slike rom dessverre) så kan man be om å få dette. Det er derfor Ullevål er populært blandt de som vil ha med mennene sine. Ettersom de har barselhotellet så kan mennene "leie" seg inn. Man får da et rom sammen med bad, seng og en liten sofagruppe. Mener å huske at mannen betalte ca 600 kr døgnet da vi var der sist men det inkluderer alle måltider og er derfor ganske billig. Kvinnene bor og spiser gratis.

jeg har fått på Ullevål, men skal flytte i mai, så håper på å få plass på fredrikstad. jeg synes jo at det høres ganske utrolig ut at far må reise hjem og komme tilbake neste dag i visitt tiden.. huff håper da virkelig ikke det. dette er jo noe begge skal oppleve sammen, og ikke bare mor synes nå jeg. jobber som sykepleier på sykehus, og bare på vår avdeling strekker vi oss svært langt hvis pårørende vil bli...

synes jo det høres litt skummelt ut og bli igjen alene også...

Annonse

Forloveren min er sykepleier å argumenterte for at dere har så få frynsegoder at hun syes hun kunne få det siste familierommet de hadde igjen i Tønsberg da hun fødte. Hun fikk det faktisk! ;-)

Du får prøve samme overbevisning. Spør i det du kommer inn for å føde (dvs mannen din sin oppgave å huske på ettersom du kanskje har annet å tenke på... ;-) så kanskje du er heldig. Om ikke de har annen ordning i Fredrikstad da? Eller så kan du jo skrive det i fødebrevet ditt om du har tenkt å ta med deg noe?

Håper du får! Jeg skjønner godt hvordan du tenker. =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...