Gå til innhold

Vill i vognjungelen....igjen....

Anbefalte innlegg

Et lite sukk fra en oppgitt sjel! Ja så sitter jeg her igjen og leser og leser og jeg blir søren meg ikke mer klok! Det er så mange vogner der ute! Jeg inbiller meg at det var mye mer praktisk når mine foreldre fikk meg, da trillet jo alle rundt med simo, enkelt valg! ;)

Jeg var så bestemt, jeg skulle ha en urban jungle mountain buggy. Enkel å trille, perfekt til bykjøring, lett og grei. Men så tok jeg meg en liten kikkerunde! Trolig det dummeste valget jeg har gjort på lenge. Og jeg falt hardt og brutalt for ikke bare en, men faktisk flere emmaljunga vogner! Så her sitter jeg, med to vogner som er så totalt forskjellige, og har ikke peiling på hvor jeg skal begynne å vurdere engang! Vi har gode venner som er fornøyd med begge, det gjør ikke saken enklere!

Noen herlige damer der ute som har noen gode, kloke råd? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141331021-vill-i-vognjungelenigjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt viktigste kriterie når jeg valgte vogn var stor, god og lun bag.

Nå hadde jeg bestemt meg for vogn lenge før jeg ble gravid, så årstid og sånn tok jeg ikke hensyn til. Og Simo duo til januarbaby passet ypperlig for å si det sånn.

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt Emmaljunga.

Mountain Buggy har vel ganske liten bag. Vet om flere som har måttet bytte til sportsvogn tidligere enn planlagt pga plassproblemer i bagen.

Hva med å kjøpe brukt, og billigere Emmaljunga. Og så en Mountain buggy som sportsvogn senere?

Nå er jo emmaljungavognene veldig forskjellig i størrelse. Jeg kjøpte emmaljunga city cross, og har vært brukbart fornøyd med den. Super til bytrilling fordi den er liten. Men den er ikke god på vinterføre pga brede dekk som bare sklir av veien når det er glatt(syns jeg, har ikkeh hørt andre klage på akkurat dette)

Sønnen min er over gjennomsnittelig stor, og jeg måtte over til sportsvogn rett før han var 4 mnd. Jeg syns det var TIDLIG! Men samtidig, skulle jeg gått for en større emmaljunga (hadde lyst på den største) hadde det vært mer styr inne på butikker og kjøpesenter + inn og ut av buss, trikk, tog. Venninna mi har den største nemlig. SUPER å trille, god plass og et helv*** å få ut og inn av bil, buss og manøvrering inne på trange butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...