Synn(d)e Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg liker å svømme! Det liker også min sønn på 5,5 år. Hans far derimot kan ikke fordra klorvann (pysa) og er helst ikke med til svømmehallen. Frågan min er: Hvor går grensen for hvor lenge jeg kan ha med jr i damegarderoben?
Mor Løvehjerte Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Den der har vært tatt opp her før, hehe... med 670 forskjellige svar sikkert. Så hvis du vil ha folks ærlige mening, må du legge ut spørsmålet på skravle. Ellers drister jeg meg til å foreslå at du blir med gutten i herregarderoben, hvis noen skulle mene at en 5-åring ikke egner seg i damegarderoben. Eller vent... når guttungen begynner å møte på klassevenninner i damegarderoben, så ville jeg tatt en ny vurdering. Ikke sikkert det er like stas lenger da!
Synn(d)e Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2010 Jeg kan skjønne den med klassevenninder altså! Men han er jo så liiiiten.....eller? Skal vurdere skravlesiden i morgen ;-) Takk for svaret!
Synn(d)e Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2010 Jeg søkte - og fant...mye! For de som undrer: søk "damegarderoben"
piano♫ Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Skolealder. Be mannen din - eller en annen mannlig "assistent" - bli med han de to-tre første gangene for å se til at han fikser oppgaven. Når de begynner på skolen, lærer de seg jo å skifte, dusje etc på egen hånd. Det går så fint, så.
Gjest sug lut Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 At de klarer å skifte har jeg ingen problemer med, men herregarderober er ikke et godt sted for smågutter alene. Hilsen min tidligere badeansatte mann som har jakta pervojævler opptil flere ganger og også tatt noen. Det er faktisk bedre i damegarderoben alene for småjenter.
moe_ Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 send mannen inn i herregarderoben med sønnen mens du skifter i damegarderoben. kan godt vente et år eller to med den praksisen.
Gjest ->>- Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Øhm, altså, hvor mange hadde egentlig følt at dette var en problemstilling dersom de faktisk hadde "mannen" med i svømmehallen?
shari_z Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har gått på bassengtrening for bekkenet mitt og noen ganger har noen av mammaene måtte ha med seg barn(a), meg inkludert. En hadde en gutt på 7-8 år med seg som skiftet og dusjet i damegarderoben sammen med mor. Jeg har ikke gutter, men aldri om jeg hadde latt min gutt gå alene inni herregarderoben (og omvendt - datteren min på 8 år får ikke lov å gå alene heller hvis jeg ikke er med, da er hun med pappaen sin) før han var stor nok til å forsvare seg ved å tilkalle badevakt hvis han følte det ubehagelig. Og stor nok til å forstå at perverts kan se veldig snille ut. Så, tenke meg 10-11 år gammel, muligens 12 hvis han var umoden. Men jeg er også veldig redd for pedofiler. Kanskje høre med svømmehallen om hva de synes? Men jeg tenker trygghet for barna først!
piano♫ Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 sug lut: Skjønner jeg bor på landet. Kjenner alltids noen her, ser du, som kan ha et øye på guttungen... Skjønner jo at man aldri er trygg uansett, men tross alt bedre enn kun ukjente. Grøsset da jeg leste det du skrev.
Gjest sug lut Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Ja, jeg er også skremt. Og det gjaldt ikke Oslo heller, for å si det sånn, men en vanlig norsk halvstor by, der du ikke kjenner noen i bassenget 90 % av tiden siden det er en 15-20,000 mennesker i området.
Gjest Toxic Skrevet 27. januar 2010 #13 Skrevet 27. januar 2010 Fenomenet er ikke akkurat sjeldent. Sønnen til sjefen min kom innom jobben etter å ha vært i svømmehallen sammen med et par kompiser. Han var da 14 år gammel, og fortalte høylytt og flirende om "ronke-mannen" som hadde vært i garderoben. Mannen tilbragte tiden i svømmehallen kun i garderoben og badstuen, og såpet inn sine edlere deler _svært_ nøye mens han studerte guttene. Min venninnes noe frittalende sønn hadde sagt høyt til pervoen "Hva faen glor du på, ekling?", og fyren hadde da trukket seg tilbake til badstuen. Guttene hadde bare ledd av episoden i ettertid, og hadde ikke varslet personalet. Sjefen min kontaktet svømmehallen og fikk til svar at de var klar over problemet, men dessverre ikke kunne gjøre noe med det. Utrolig ekkelt.
KaMa Skrevet 27. januar 2010 #14 Skrevet 27. januar 2010 Hallo!? 12 år gamle gutter med inn i damegarderoben?? Hva med å ikke ta med seg barn som er for store til å bruke "feil" garderobe dersom man ikke har en som kan følge med inn i "riktig" garderobe? Alt handler ikke om sikkerhet og rettigheter for foreldre og barn i alle aldre. Det er bittelittegranne vesentlig at offentlige garderober faktisk også brukes av andre mennesker. Jeg hadde syntes det var ekstremt ubehagelig å være naken med 11-12 år gamle gutter rundt meg. Og jeg kan jo bare forestille meg hvor drita festlig det vil være for jenter på samme alder å benytte seg av samme garderobe som jevngamle gutter. Man mååå ikke ta turen i svømmehallen, hvis man ikke klarer å legge forholdene til rette.
Gjest ->>- Skrevet 27. januar 2010 #15 Skrevet 27. januar 2010 Om du ikke kan la 10-12-åringen (!) gå i riktig garderobe alene, må du enten skaffe følge eller la være å gå i svømmehallen.
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Signerer pila. I den alderen boer barn kunne passe seg og sine greier nok til aa gaa i garderoben alene.
danieI Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 jeg hadde ikke tenkt over at det ikke funka lenger når 6 åringen sa selv at hun ikke ville gå i herregarderoben, så nå svømmes det heller sjelden, jeg sender henne ikke alene i garderoben. må ha med noen da, og det er jo pes for ikke å snakke om herretoaletter, jeg burde hatt en sønn. livet hadde vært enklere
Mamma`en til godgutten Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Hei. Jeg jobber i en svømmehall og her sier vi at foreldrene og barna må selv få bestemme dette, det blir feil at vi ansatte skal si at en sønn ikke kan være med sin mor inn i damedusjen. Barnet vil selv merke seg moden nok til og gå inn i herredusj. Her lar vi dem evt gå inn på handicap garderoben (har 2 stk) slik at de kan skifte og dusje sammen der. Men dette er også veldig forskjell fra svømmehall til svømmehall, så spør evt om de har noen regler om dette i den svømmehallen dere ønsker og gå i. Men helt normalt at ett barn på 5,5 år er med mor inn i damedusj. Håper dette var greit svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå