Gå til innhold

Hvor mye malt i døgnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye malt bør jeg gi i døgnet til en 2 måneder gammel baby som har hard mage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du aldri har gitt han/henne malt før, ville jeg vært litt forsiktig. Her holdt det med 1/4-1/2 teskje malt i en flaske i løpet av hele døgnet, og vi endte kanskje opp med en hel teskje noen måneder senere. Vi ga aldri malt hver dag, og maks to ganger om dagen på det verste. Andre gir en hel teskje i hver flaske døgnet gjennom hver dag, så som du skjønner er dette veldig individuelt. Hvis problemet vedvarer, ville jeg forsøkt å bytte mme-merke. Mange som bruker Nan, sier at Hipp virker bedre på magen, mens andre mener motsatt. Merk deg at malt kan gi luftproduksjon og kjempeløs avføring hvis man får for mye, så derfor vil jeg ikke anbefale deg å gi for mye.

Skrevet

hei. min gutt hard hard mage!

jeg rådførte med med legevakten, (dette var på nyttårsaften, da alt annet var stengt) hun på legevakten anbefalte 1ts i hver flaske, så jeg ga han det! etterhvert skjønte jeg at malten ga han veeeldig løs mage, det kom ut som suppe! så nå har jeg bare prøvd meg litt frem! han er 10uker og får to flasker melk med 1ts malt i om dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...