Gå til innhold

Tips til sperrelag uten borrelås?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt å prøve meg på tøybleier denne gangen, men holder på å gå meg vill i jungelen. Har endt opp med to ønsker;

* brettebleier fra nyfødt

* sperrelag i microfiber e.l. uten borrelås (Helst ikke ullbukser, har mest tro på at jeg vil få dette til med noe formsydd med trykknapper...)

Ønsker meg tips til merker og (nett)butikker!

Hilsen ei fra 3. trimester ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ullbukser som mamma her sydd til oss, de funker kjempefint til brettebleiene!

Ellers har de jo en del sperrelag på bleieboden.no, nøstebarn.no, lotusbarn.no og bleiebarna.no

På lykkedragen.no kan de bestille meterialer om du vil sy sperrelagene selv :)

Skrevet

Jeg hater lyden av borrelås, og at det fester seg i alt mulig.

imsevimse sperrelag har borrelås, men jeg kjøpte dem likevel. får holde ut i nyfødtperiooden mens jeg bruker brettiser. og så kjøpte jeg noen fra thirsties - husker ikke om de hadde knapper eller borrelås men..

ellers har jeg kjøpt lommebleier fra gad, ac og fb, alle med herlige knapper, og de kan jo brukes som sperrelag de også!

Skrevet

Jeg har prøvd:

motherease

imsevimse

og ullbukser!

Motherease sine bukser er med knapper, men disse kan jeg ikke fordra fordi de strammer sånn rundt låra til lillegutt. Imsevimse har bedre passform (for oss), men ar borrelås.

Ullbuksene ser ikke ut etter at det har blitt en del gjennombæsjinger (blir bra når du vasker dem, men nå har jeg ikke gjort det på et par uker), men jeg elsker dem! (Selv om de ser skitne ut på innsida lukter de ikke noe som helst, det er virkelig noe i det der med at lanolin + skitt= såpe :)) Jeg har kjøpt ullbukser på nøstebarn da, og har behandlet dem med lanolin to ganger etter vask. (Det er ikke så tungvint som det høres ut!) Ullbukser er topp fordi:

- De puster bedre enn pul-trekk

- De har perfekt passform og må være superbehagelig for barnet å ha på! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...