Tralletrollet Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Hei! Vi får snart to små hjem til oss, som skal bo her! De er 3 og 6 år. Hva slags utstyr trenger de? Må vi for eksempel ha en vogn til den minste (h*n er visst liten for alderen)? Hva med bilstoler? Vi har ingen egne barn, og er derfor litt i villrede her....! Håper noen kan informere oss litt!! Ønsker oss en bok i stilen "Barn for dummies" hvor alle sånne dumme spørsmål blir besvart.... :-)
-MtG- Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Hei du:) Så spennede det blir med to barn i huset da! Du trenger ikke så veldig mye til så store barn. Det jeg kan komme på er: *Bilsete til treåringen og bilsete, eventuelt pute til seksåringen. *Senger:P Gjerne sengehest eller en lav seng til den minste. *Krakk til å stå på for å nå opp til do og vask(25 kr på Ikea) *Gjerne tripp-trapp stoler ved kjøkkenbordet. Jeg vil ikke tro at treåringen trenger vogn, om dere ikke er veldig mye ute og trasker. Lange turer eller lange dager på senteret. En på tre år klarer å gå ganske langt. Kan jo eventuelt kjøpe en vogn eller trille om dere ser behovet etterhvert.
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Jeg ville nok hatt en enkel vogn til treåringen - spesielt dersom dere er mye ute på tur. Vår treåring er flink til å gå, men det begrenser seg jo hvor langt han orker og da er vogna god å ha. Treåringer trenger nok en stol av type tripp-trapp eller noe, særlig dersom han er liten for alderen - blir høyt å nå opp til spisebordet for ham fra vanlig kjøkkenstol. Begge må ha bilsete, eventuelt pute til seksåringen. Ellers kommer jeg ikke på noe dere må skaffe sånn umiddelbart! Blir spennende dette da
Tralletrollet Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2010 Tusen takk for hjelpsomme svar! Ja det blir veldig spennende, og nå er det bare tre uker til de kommer! Tror dere den eldste kan sove i overkøye på køyeseng? Selvsagt med sengehest og ikke mer enn 150cm høyt. Blir også veldig forvirret av dette med bilstoler. Noen steder får den ene gode tester mens andre steder får den dårlige. Den eldste bør sikkert også ha en stol, i alle fall i begynnelsen... det er jo noen som kan gjøres om til pute ved å ta av ryggen. Hmm... Det er liksom lettere når de kommer fra sykehuset og trenger alt som er! :-)
Gjest Filifjonka Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Jeg hadde gått for overkøye med sengehest, uten å nøle. Men jeg er ikke av den veldig engstelige typen... Når det gjelder bilstoler er det som regel slik at du får det du betaler for, så ikke velg en som ligger i det aller laveste prissjiktet hvis du har råd til noe bedre. Jeg hadde nok gått for "pute med rygg" til den eldste, muligens til treåringen også, men det er litt avhengig av hvor lang h*n er. Mine skiftet fra "vanlig" bilstol i den alderen der. men hvis h*n er liten kan det kanskje være en fordel å bruke bilstol en stund til. Når det gjelder merker, så må jeg si at jeg stoler mer på tester fra f.eks Forbrukerrådet enn tester som produsentene selv har utført. Finn en kilde du anser som noenlunde nøytral ifht salg og bestem deg for å stole på den. Jeg regner med du også har tenkt på klær og sportsutstyr. Her hvor vi bor er ski en naturlig del av hverdagen både i skole og barnehage, og gode uteklær er en selvfølge. Skal 6-åringen på skolen trenger h*n også sekk, matboks og pennal, innesko og gymsko. Mine barn bruker joggesko med lyse såler, men de vil ikke bruke dem som innesko på skolen så der har de crocs.
Tralletrollet Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2010 Oi, masse gode råd! Takk! :-) Tror de skal fa med seg det de har av ski og vinterklær, men må nok ha en del leker og annet utstyr. Tenker på en tråkketraktor - det må da være helt midt i blinken! Disse er fosterbarn, så jeg kjenner dem jo ikke enda, og vet ikke mye om hva de liker å drive på med, men skiutstyr er et must her hos oss også! Den eldste skal på skole, men det er jo en god stund til enda (selv om det går fort).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå