Gå til innhold

Rabiat unge på stellebordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt på 19mnd har i det siste vært helt gæern når vi skifter bleie. Slår seg helt vrang idet vi beveger oss mot badet. Når de skifter bleie i bhg er han visst en engel, ligger helt i ro. Men hver hjemme blir han altså helt vill :( Det er så slitsomt, og han begynner jo å bli en stor og sterk gutt i tillegg. Kan ikke skifte på han stående heller, for da løper han bare avgårdet, og det er selvfølgelig ikke så greit med bæsj i rumpa :) Har prøvd å bare overse det, bare fortsette å skifte på han når han slår seg vrang. Har også prøvd å snakke hardt til han, men ingenting virker :( Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille stump er snart 14 mnd og helt tullerusk på stellebordet også... full støtte fra oss, men føler også at vi har prøvd alt og ingenting fungerer... så råd kan jeg ikke gi.

Skrevet

Ehh - vi har sagt at hvis hun ikke vil skifte bleie, så må hun slutte med bleie og bare bruke potte eller do.....

Ligger som en engel! (21 mnd)

Hvis ikke stellebordet funker, hva med krakk og dermed speilet og vasken som underholdning.

Leker er også greit (få lov å ha med en leke på stellebordet)

Skrevet

Krakk og speil/vask er det som funker her iallefall. Han er 20 mnd...

Skrevet

Sikkert langt fra pedagogisk riktig og alt det der, men jeg gir han en en liten boks med lokk og noen rosiner oppi, så får han ligge der og rasle med boksen, og får ei rosin i ny og ne. Dette når jeg ikke har energi eller tålmodighet til "å ta opp kampen" med avledning og dill og dall. (Ved bæsjebleier.) Forresten 14 mnd.

Skrevet

Min var en engel på stellebordet lenge. Men nå begynner rabalderet allerede når jeg hinter om at det lukter funky og at det må skiftes bleie. Vrir seg i alle retninger og hyler og skriker på vei opp trappa til badet. Før lokket jeg ham med meg ved å la han krabbe opp trappa selv (for det er jo toppen av lykke), men nå nekter han det også. Hat hat hat.

Jeg avleder så godt jeg kan med "hei jeg heter hinkel pinkel", tar buksa hans på hodet og leker troll og oppfører meg generelt veldig rart. Av og til funker det, av og til ikke. Minst moro er det når han slår seg selv i hodet og ansiktet, etter han har vært nede i bleia med hendene.

Savner kosestundene på stellebordet de første månedene, og nå ser jeg frem til bleieslutt. Min er forresten ikke gammel (eller smart) nok til å forstå hva det er å gå på potte eller do. Men jeg skal huske på trikset.

Skrevet

Du har min fulle støtte! Hun er bare 12 mnd, og står ikke i ro hvis vi skifter stående. På stellebordet vrir hun seg rundt og setter seg rett ned med all bæsjen i rompa :S

Skrevet

Har også vært gjennom et par slike runder, en ved ca 12 mnd og en ved ca 18 mnd, ER SÅ GLAD DET ER OVER.

Vet ikke helt hva vi gjorde og ikke gjorde, tror egentlig det løste seg av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...