Gå til innhold

Prøving og fødselsangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har en liten, men nå vil vi snart ha nr to, så meninga er å begynne å prøve om et par mnd. Saken er den, for meg da, at jeg sliter litt med å motivere meg for dette. Jeg ønsker det sterkt, men det forrige svangerskapet var ganske tungt. Jeg hadde alle plager i boka, intens kvalme, bekkenløsning, søvnløse netter, et slit på jobb osv osv. Jeg har ikke en "gravidvennlig" jobb. Så var det fødselen da. Ikke noe jeg hadde hørt kunne gi en forestilling om hvor jævlig det skulle være å føde. Smertene var så intense at alt jeg hadde lest om pusting, avslapping osv ble borte med det samme. Jeg ble så neddopa at jeg ikke klarte å presse ungen ut selv, noe jeg følte som en stort nederlag.

Jeg har ikke noe lyst i verden til å gå gjennom en slik fødsel igjen.

Så jeg håper det kan bli annerledes denne gangen. Sist gang var jeg ikke bekymret for fødselen, jeg viste jo ikke hva jeg gikk til. Men det vet jeg nå.

Er det noen som har gått gjennom en svangerskap med sterk fødselsangst? Og som kanskje har fått en fin opplevelse uansett?

Trenger litt motivasjon !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ikke hatt så voldsom angst som deg, men jeg har gruet meg veldig til å gå gravid igjen på grunn av alle plagene som du nevner.

Vet det finnes en link her til forum for dem med fødselangst, kanskje noen flere som har det akkurat som deg. Tror det er lurt å tenke på grunnen til at folk gjør dette, og det er jo selvklart det ene og store mirakelet at man skaper et liv.

De gledene det er ved å se sitt barn prestere den minste ting er en gullgruve i mitt liv, selv om det er virkelig slitsomt til tider!

Tror det er viktig å se på det store bildet...ja man har plager når man går gravid, ja man er trøtt sliten og vil bare sove den første tiden etter fødsel. Så litt etter litt går det bedre, dvs at man er plaget i over 1 år kanskje til og med 2 år....så har man resten av sitt liv til å glede seg over sine små! =D

Skrevet

Takk for gode ord, prøver så godt jeg kan å tenke positivt, men det er ikke like lett bestandig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...