Mammadrømmen Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg og min kjære ønsker veldig å få barn, og har nå vært i kontakt med stork i Danmark. Alle tester er gjort så da er det bare å vente på journalsamtale neste mnd. Å som vi gleder oss, allerede! Kanskje dumt å glede seg for mye, for er jo stor sjanse for at det ikke funker første gangen. Men er ikke lett å la være å tenke på heller Noen råd til tiden før inseminasjonen og rett etter? Som kanskje kan øke sjansene våre Vi er begge rett under 25år og første gang vi prøver dette her.. Denne gangen er det jeg som skal få bære fram vidunderet, men min kjære synes det er litt rart at det på en måte ”ikke er hennes”. Hun er redd for å føle seg utenfor, at folk ser på meg og babyen og ikke tenker på henne som en del av det. Flere som har det sånn? Eller råd til hvordan vi kan få henne til føle den mamma følelsen hun også? Kanskje det bare er tanker nå, men at det blir annerledes når det faktisk skjer.. Noen som har noen erfaring med hvordan barn med to mammaer synes det er? Forhold til skole og venner? Og det å vokse opp uten pappa? Det er ingen tvil om at det er dette vi vil mer enn noe annet! Men noen spm tenker man på når verden er som den er i dag.
mammaklar85 Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Hei Nomina! Jeg og min kjære hadde vårt 2. forsøk hos Stork på tirsdag. Det er jeg som skal bære frem barnet, da min forlovede har barn fra før. Selv er jeg 25 år. Min forlovede har også en del av de samme tankene som din kjære har, ift. det å vite hva hun kommer til å være for barnet. I tillegg har hun jo vært gjennom graviditet og fødsel før, så det er klart hun er spent på hvordan det vil være å stå på den "andre siden". Vi har heller ikke helt funnet ut hva vi skal kalles.. Men tror hvertfall jeg skal være mamma.. Og så får vi se hva vi kommer frem til Har dere tenkt noe på dette?? Vi er veldig fornøyd med Stork, og føler oss alltid godt tatt imot!!Journalsamtalen ble en hyggelig og uformell samtale, så det er hvertfall ingenting å grue seg for Etter vi startet denne prosessen, ble syklusen min en del lengre enn den har vært tidligere. Jeg fikk beskjed om å begynne å teste for eggløsning på dag 9, og testet to ganger om dagen. Det var noen tøffe dager, da eggløsningstesten ikke var "positiv" før dag 20. Jeg testet positivt sent på kvelden, så da var det bare å booke fly, hotell og ringe Stork. Det var en veldig hyggelig opplevelse å komme til klinikken. De er veldig flinke til å gjøre det best mulig for deg, og til å fortelle nøyaktig hva de gjør. Dessverre endte det med negativ test i romjula Personlig er dagene fra inseminasjon til graviditetstest den tøffeste tiden. Man går og venter og håper så inderlig. Det er akkurat denne tiden vi er midt i nå.. Skal teste om halvannen uke. Utrolig spennende!! Jeg har jo nå vært gjennom dette 2 ganger, og synes det var tøffest den 1 gangen. Det har jeg også hørt flere si.. Det er mye følelser og tanker som flyr gjennom hodet! Dette ble et litt rotete innlegg, beklager det! Ønsker dere all mulig hell og lykke!!! Er utrolig spennende!!!
Mammadrømmen Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2010 Takk for svar mammaklar85 Godt å høre at det er flere som føler sånn. Vi har snakket så vidt litt om hva vi skal kalles, men ikke det ut helt. Blir nok kanskje mamma på oss også, eller mamma + forbokstaven i navnet vårt. Man vet jo aldri hva hun/han kommer til å ville si selv heller Godt å høre at de er så allright på stork, regna jo egentlig med det, har hørt mye bra. Men litt nervøs blir man jo alltid. Kan tenke meg første gangen er værst, da er man ekstra spent og håper så inderlig at det skal funke. Jeg har veldig lang syklus fra før jeg da. Så har eggløsning rundt dag 18. Men jeg har hørt veldig mye forskjellig om hvilke tester som er bra og ikke. Har dere noe peiling på det? Er kanskje forskjellig fra person til person også.. Kjipt det ikke funket for dere første gangen da, kan tenke meg dere er spente nå! Lykke masse til, håper det funker denne gangen! Og takk igjen for svar
mammaklar85 Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har brukt Clearblue digitaltest. Er veldig dyre hvis man kjøper de på apoteket (nærmere 400 kr for 7 stk), men koster kun 199,- hvis man bestiller på billige-tester.no. Det er veldig greit å bestille derfra, ingen porto, og man får de etter ett par dager ("kamuflert") i postkassa De har fungert fint! De er veldig tydelige, og man slipper å "tolke" resultatet! Takk for lykkehilsen!! Krysser fingrene selv.. Tar meg selv i å kikke på barnevogn og klær på nettet hele tiden.. Hehe.. Hadde vært moro å høre hvordan dere erfaring med Stork var, når dere kommer så langt! Igjen, lykke, lykke til!!
Mammadrømmen Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2010 Er det den som du setter testpinner inni, også viser den LH-stigningen etter 3min? Hehe.. Ja tatt meg selv i å titte på masse babyting jeg også =P Vi skal informere underveis vettu! Kommer helt sikkert flere spm også Lykke til igjen!!! Krysser fingre og tær
Mammadrømmen Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2010 Ingen fler som har noen ord å dele?
Mammadrømmen Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2010 Ingen fler som har noen ord å dele?
mammaklar85 Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Liten og ikke særlig oppdatering fra meg. Ble dessverre negativ test denne gangen også! Etter ett par dager med spotting, kom tante rød for fullt i går, så nå begynner jeg endelig å klare å se frem mot neste forsøk, som da kommer til å bli om ca 18 dager tenker jeg! Hva med deg da, Nomina? Begynt å teste for el?? Sender noen lykkeønskninger din vei!!
Mammadrømmen Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2010 Nei så dumt! Negative tester er ikke morro. Det var synd asså Får krysse fingre og tær for at det klaffer neste gang da Nei vi har ikke kommet så langt enda vi da. Men gleder meg veldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå